Toon posts:

Bestanden kopiëren van een oude nt-netwerk pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een oude pc staan met daarin een harde schijf waarop een aantal bestanden staan die ik graag wil behouden, kopieren. De pc stond destijds aangesloten op een nt netwerk. Het probleem is dat ik geen inloggegevens van dat ding heb daar hij hier al een tijd ongebruikt staat en ik de pc of het netwerk zelf niet geinstalleerd en gebruikt heb.

Mijn vraag is nu of iemand weet of ik die harde schijf er gewoon uit kan halen en in een andere pc kan prikken of weet er misschien iemand een andere makkelijke manier om die bestanden te kunnen kopieren of toch in te loggen op de pc. :/

Ik heb reeds gezocht via google en in het forum, maar een goede oplosing van dit probleempje heb ik helaas nog niet kunnen vinden |:(

Alvast bedankt voor jullie hulp _/-\o_

Groet, Jos

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Ja hoor, gewoon schijf in een 2000 of XP bak gooien. Dan kan je alle rechten overnemen (rechtsklikken > eigenschappen > beveiliging > geavanceerd > tabblad eigenaar. Dan administrators selecteren en [x] eigenaar van subcontainers en objecten vervangen doen.
Voila!

mijn T.net systeemspecspagina

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:20
Heb je toch niet goed gezocht.
Er zijn zat rescue tools die het wachtwoord van de administrator kunnen wijzigen.
Ook zijn er tools die een administrator account kunnen aanmaken.

Maar goed, als ik jou was zou ik de schijf eruit halen en in een machine met 2k of xp stoppen.
Kijk dan of je de schijf kan benaderen.
Even copieren en klaar...

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi! Bedankt voor dit advies.

Dat van die resquetools had ik inderdaad wel kunnen vinden! Ik had er niet aan gedacht te zoeken op administrator in combinatie met wachtwoorden. 8)7

Maar ik ga dan maar is die hd in een xp of 2k pc prikken en kijken of het lukt! :)

Gr. Jos