Reallocated Sector Count repareren of vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.919 views sinds 30-01-2008

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Hoi,

Ik zit net in speedfan naar S.M.A.R.T. van m'n 200gb hdd te kijken, en ik zie dat de Reallocated Sector Count op 7 staat!

Heb een beetje gezocht en zie hier en daar staan dat het word aangeraden om de harddisk te backuppen. Maar is de harddisk dan echt toe aan vervanging of is het nog te repareren.
Het is een 200GB Harddisk Maxtor 6Y200P0
Ik heb hem volgens mij nog geen jaar of misschien 1 jaar.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" :)

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:37

Lief Adje

Love is in the air

Martink schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:39:
Hoi,

Ik zit net in speedfan naar S.M.A.R.T. van m'n 200gb hdd te kijken, en ik zie dat de Reallocated Sector Count op 7 staat!

Heb een beetje gezocht en zie hier en daar staan dat het word aangeraden om de harddisk te backuppen. Maar is de harddisk dan echt toe aan vervanging of is het nog te repareren.
Het is een 200GB Harddisk Maxtor 6Y200P0
Ik heb hem volgens mij nog geen jaar of misschien 1 jaar.
Bij bad sectors direct dat ding rma, als je de maxtor tool eroverheen gooit, krijg je wel een rma code... en kun je een nieuwe verwachten

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Martink
Lief_Adje schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:35:
[...]

Bij bad sectors direct dat ding rma, als je de maxtor tool eroverheen gooit, krijg je wel een rma code... en kun je een nieuwe verwachten
Bedoel je powermax met de maxtor tool?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat dus ook in de door mij genoemde hoofdstuk van de FAQ van dit subforum uitgelegd. Maar aangezien je deze kennelijk niet kunt vinden: OM FAQ / Beleid :)

• Martink
BalusC schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:06:
Dit staat dus ook in de door mij genoemde hoofdstuk van de FAQ van dit subforum uitgelegd. Maar aangezien je deze kennelijk niet kunt vinden: OM FAQ / Beleid :)
ow ok, maar powermax zegt dat ik m'n hdd zo snel mogelijk moet backuppen en contact moet opnemen met maxtor, maar ff doen dan maar. even kijken waar ik al m'n data kan onderbrengen :P

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-02 17:41

GreyGhost

Het is een spook

7 is niet zo'n hoog aantal, pas bij iets van 60 krijg je een maxtor error code. Bij grotere harde schijven met zoveel data is het statistisch al bijna onmogelijk om geen fouten te maken :). (Heb zelf al 2 jaar reallocated sector count = 1 )

Ik zou wel iig je belangrijke data backuppen en goed in de gaten houden of het niet snel oploopt. Check ook of je HD niet te warm wordt, 40 graden max. En of je powersupply wel voldoende wattage kan leveren.

Het is echter wel bekend dat die serie Maxtors 120, 160 en 200 GB veel uitval heeft.

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Mijn realocated sectors zijn volgens speedfan 706. is volgensmij wel veel of niet?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Searchen is één, de gevonden topics doornemen is twéé.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.