Oracle boek: aanrader?

Pagina: 1
Acties:

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Hoi mede-tweakers!

Ik ben voor m'n thesis bezig met een systeem te ontwikkelen dat Oracle als database gebruikt. Nu zou ik graag een boek van oracle hebben dat ik vooral ga gebruiken voor naslagwerk van hoe die functie nu weer juist werkt. En waar ik in kan zoeken wat alle mogelijkheden zijn van een bepaalde constructie.

Ik heb hier al gezocht op het forum, maar er wordt vooral gevraagd achter leerboeken, en aangezien ik toch al 4 jaar unief informatica achter de rug heb, kan je wel zeggen dat ik de basis wel ken ;)

Op amazon vind ik de Oracle9i: The Complete Reference, maar weet niet of het wel iets is.
Of misschien is deze beter: Oracle Database 10g: The Complete Reference (Osborne ORACLE Press Series)
Is er iemand die een bepaalde boek aanraad? Kun je dan ook zeggen waarom deze de beste keuze is?

[ Voor 15% gewijzigd door Yoshi|IA2 op 07-12-2004 10:39 ]

Verwijderd

Ik werk dagelijks met Oracle DBs en ik heb altijd de Oracle PL/SQL - Pocket Reference van O'Reilly bij me. Erg handzaam (makkelijk mee te nemen, want licht en klein) en alles wat ik in mij dagelijks werk tegenkom en meer staat erin (over PL/SQL dan ;-)

Verder heb ik links in m'n favorieten opgenomen die verwijzen naar de index van de handleidingen die op OTN staan:
http://www.oracle.com/technology/documentation/oracle9i.html
goedkoop; eenvoudig zoeken; makkelijk aan te passen naar nieuwe versies

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Deze is ook handig om in je favorieten te hebben:
http://tahiti.oracle.com/

Who is John Galt?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

De vraag is in hoeverre je Oracle specifieke kennis nodig bent. Gebruik je alleen het standaard database gedeelte? Dan heb je voldoende aan SQL kennis.. Als je Oracle echt gaat gebruiken om al zijn andere functionaliteit.. (aangezien het veel meer is dan alleen een db) tja... dan moet je wel een goed Oracle boek hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Alarmnummer op 07-12-2004 11:40 ]

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Alarmnummer schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:20:
De vraag is in hoeverre je Oracle specifieke kennis nodig bent. Gebruik je alleen het standaard database gedeelte? Dan heb je voldoende aan SQL kennis.. Als je Oracle echt gaat gebruiken om al zijn andere functionaliteit.. (aangezien het veel meer is dan alleen een db) tja... dan moet je wel een goed Oracle boek hebben.
SQL kennis heb ik voldoende, en heb ik ook boeken die daarover gaan. Wat ik zoek is een boek over Oracle, die zo'n beetje alle mogelijkheden uitlegt van vooral pl/sql. Een soort reference guide, zodat ik specifieke details kan opzoeken...
Misschien dat deze Pocket Reference wel iets is... Eens bekijken.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

zoek eens op bol.com op pl/sql,
ze verkochten daar een tijd geleden een heel fijn reference boekje welke ook nog zeer goedkoop was

Beste film ooit

Verwijderd

... Wat ik zoek is een boek over Oracle, die zo'n beetje alle mogelijkheden uitlegt van vooral pl/sql. Een soort reference guide, zodat ik specifieke details kan opzoeken...
- steven feuerstein (oreilly) : oracle pl/sql programming is een goede reference (niet echt pocket)
- tom kyte (asktom.oracle.com) schrijft ook aardige boeken (niet specifiek over pl/sql)
Pagina: 1