Toon posts:

Bootloader (lilo & grub) willen niet geinstalleerd worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende:

Ik heb gisteren mijn 2de SATA harddisk ontvangen en ik was hier van plan om Ubuntu erop te installeren. Op mijn 1ste SATA disk staat XP met NTFS als filesystem.

Afijn, de installatie loopt vlekkeloos totdat ik de bootloader moet installeren. Als ik GRUB wil installeren blijft de progressbar op 50% staan en er gebeurt verder niks meer, het maakt niet uit welke notatie ik gebruik, hd0, /dev/sda etc. Bij LILO hetzelfde maar deze blijft op 75% staan. Geen disk activiteit, helemaal niets.

Ik kan wel de installatie voltooien, maar dat heeft niet zoveel nut. Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen uithalen?

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Een oplossing weet ik niet.
Een workaround zou eventueel zijn om linux toe te voegen aan de bootloader van XP.

Actions speak louder than words

Verwijderd

Als je grub in de bootsector van de partitie installeerd ipv in de bootsector van de disk, dan kun je daar naar toe springen vanuit de xp of vanuit een aparte boot loader (XOSL). Als je kiest voor een aparte bootloader dan is iedere boot optie ook onafhankelijk van andere boot configs. Is meestal een stuk veiliger.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kijk eens of de virus protection aanstaat in het BIOS? toen ik RedHat 7.3 op een oudere PC wilde zetten had ik namelijk precies hetzelfde, door het uitzetten van de virus protection ging het wel goed :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
AtleX schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:44:
Kijk eens of de virus protection aanstaat in het BIOS? toen ik RedHat 7.3 op een oudere PC wilde zetten had ik namelijk precies hetzelfde, door het uitzetten van de virus protection ging het wel goed :)
SATA .. oudere PC?? mmz.. 8)7

Actions speak louder than words

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
hij zegt niet dat het een oudere pc is, hij zegt dat hij dat probleem op een oudere pc ook had. Probeer het nou eerst maar eens, misschien helpt het wel.

een betere oplossing weet ik zo 123 ook niet

Verwijderd

Topicstarter
bolluserectus schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:35:
Een oplossing weet ik niet.
Een workaround zou eventueel zijn om linux toe te voegen aan de bootloader van XP.
Ik zal dit even proberen, ook ga ik even controleren of er iets van virus protectie aan staat in de bios. Bedankt zover.
Pagina: 1