Onduidelijkheid over vreemde streep op deze foto

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 15:25
Afbeeldingslocatie: http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/image/0412/strange_pryde.jpg
Full-Versie --- Bron
Ik quote van "Astronomy Picture of the Day":

Explanation: Meteor experts don't think it's a meteor. Atmospheric scientists don't think it's lightning. The photographer insists that the streak and flash on the above image has not been created digitally. So what is it? Nobody is sure. APOD's editors do not claim to know - one purpose of posting this image is to mine the eclectic brain trust of APOD's readers to help see if some unusual phenomenon was caught serendipitously. The strange features were captured on a series of images intended to monitor cloud changes in the background. Images taken just before and after the above frame show no streak or flash. The light pole near the flash has been inspected and does not show any damage, although the light inside was not working. If you think you know what is going on, instead of sending us email please participate in an online discussion. If a convincing argument or consensus is reached, the answer will be posted on APOD at a later date.
Wat denken jullie wat dit is? Is dit een fotografisch effect?
Het kan geen schaduw zijn, want de lichtbron zit rechts, en het lijkt me sterk dat er zoiets langwerpigs zich in de hemel bevindt.

Mijn YouTube Channel

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Was het ook zichtbaar toen de foto gemaakt werd? Of was het alleen op de foto te zien?

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

zou het geen haar op/tegen de lens kunnen zijn?

larixk

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 09:54
Als het een meteoriet is geweest lijkt het wel dat het de aarde heeft geraakt , dus ik zou eens een kijkje gaan nemen bij het einde van die lijn...

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

om3ega schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:21:
Als het een meteoriet is geweest lijkt het wel dat het de aarde heeft geraakt , dus ik zou eens een kijkje gaan nemen bij het einde van die lijn...
The light pole near the flash has been inspected and does not show any damage, although the light inside was not working.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-01 14:29
Vind het er te wazig uitzien om er maar iets van een conclusie aan te binden. Lijkt me inderdaad meer lijken op een haar of iets van een vuiltje...

stp - PSN ID: stp_4

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Ziet er mij gewoon uit als een viezigheidje op, het negatief, of op de lens, of achteraf erin gephotoshopped?

mijn T.net systeemspecspagina

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025

Godjira

To infinity and beyond!

stp_4 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:41:
Vind het er te wazig uitzien om er maar iets van een conclusie aan te binden. Lijkt me inderdaad meer lijken op een haar of iets van een vuiltje...
Helemaal mee eens. Lijkt mij niets bijzonders, maar puur een vuiltje, oid. Geen zorgen om maken, zonde van je tijd.

Profile

• om3ega
  • Laatst online: 02-02 09:54
Twisted schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:39:
[...]

The light pole near the flash has been inspected and does not show any damage, although the light inside was not working.
Volgens mij raakt hij niet de lantaarn paal , maar de horizon ...

• DeMoN
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

http://space.mit.edu/~lewin/apod/

Hmm, is dus wat anders, wel dezelfde naam :/

[ Voor 45% gewijzigd door DeMoN op 07-12-2004 10:46 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Volgens mij is dit een glitch in het digitale domein waar we in leven,bestuurd door buitenaardse wezens. Sliders! :o :+

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Lijkt me dat het een haar is :) Ik heb even een crop van beide originelen gemaakt:

met:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/strange1.jpg

zonder:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/strange2.jpg

Van een enkele haar heb ik geen foto, maar de haarwortel is altijd een beetje wit/gelig ;) En ik denk dat dat lichtpuntje gewoon een haarwortel is, en dat witte ernaast gewoon een pluisje/draadje. Niet eens een rookpluim oid, omdat het op de foto's ervoor/erna al weg is :)

Niks aan de hand dus :P

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

ik weet niet precies wat je met die foto gedaan hebt, maar de boot (linksboven) en de auto (midden onderin) staan op precies dezelfde plaats, dus het zijn geen 2 verschillenden foto's ;)

• Remy

Remy

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:24:
ik weet niet precies wat je met die foto gedaan hebt, maar de boot (linksboven) en de auto (midden onderin) staan op precies dezelfde plaats, dus het zijn geen 2 verschillenden foto's ;)
Anders lees je even de bron: http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ ;)

Er is een hele serie foto's gemaakt, zie ook de foto's vlak voor en vlak na de streep in het stukje tekst.Dat de boot en de auto op precies dezelfde plaats staan, zal te maken hebben met dat de boot stil ligt en de auto stil staat, en er misschien maar een paar seconden of minuten tussen de foto's heeft gezeten :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

okee, ik trek mijn conclusie in :) het water veranderd als je de 2 fotos (de grote) voor elkaar legt en er 1 onzichtbaar maakt, en dan weer zichtbaar en ga zo maar door :P
en in de grote versie van de 'before' foto, heeelemaal rechts zit een (schijnbaar snel) bootje die op de andere foto niet meer te zien is...
dan snap ik er ook niks van :P

Verwijderd

Remy schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:55:
Lijkt me dat het een haar is :)

[...]

Van een enkele haar heb ik geen foto, maar de haarwortel is altijd een beetje wit/gelig ;) En ik denk dat dat lichtpuntje gewoon een haarwortel is

[...]
Dat is eigenlijk best een goede... was nooit in mij opgekomen... Maar als je er zo naar kijkt zou het heel goed een haar kunnen zijn.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 15:25
Remy schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:55:
Lijkt me dat het een haar is :) Ik heb even een crop van beide originelen gemaakt:

met:
[afbeelding]

zonder:
[afbeelding]

Van een enkele haar heb ik geen foto, maar de haarwortel is altijd een beetje wit/gelig ;) En ik denk dat dat lichtpuntje gewoon een haarwortel is, en dat witte ernaast gewoon een pluisje/draadje. Niet eens een rookpluim oid, omdat het op de foto's ervoor/erna al weg is :)

Niks aan de hand dus :P
Hmmm dat is wel een hele rechte haar dan, en haren zijn meestal niet kaarsrecht, die buigen toch wel enigszins.

Andere suggestie: Zou het een vliegtuigspoor kunnen zijn die van ons gezichtspunt afbeweegt over de horizon?

Mijn YouTube Channel

• Remy

Remy

Een haar die op een object (lens ;) ) zit 'geplakt' (bij wijze van spreken) strekt zich vanzelf uit en wordt recht, hij heeft zijn eigen gewicht even niet meer om te dragen, vandaar dat hij niet zo gebogen is op die foto :)

Een vliegtuigspoor kan simpelweg niet, daarvoor is het te onscherp in vergelijking met de rest van de foto, èn zit het te laag rechtsonderin. Het vliegtuig zou dan op ongeveer 4 meter boven het water moeten hebben gevlogen :o :P

LinkedIn
Instagram

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 10:40

mickjuh

Good news everyone!

Stukje spinneweb dan? Alleen zou een haartje toch wat meer voor de hand liggen

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Hey! Dat had ik laatst ook?!?! :/ :?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/pmudde/Streep.JPG

:+

[ Voor 5% gewijzigd door mycosis op 07-12-2004 12:22 ]

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 10:40

mickjuh

Good news everyone!

Ik denk dat een spin een behoorlijk recht remspoor op jouw lens heeft achtergelaten :+

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-01 17:07

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Zou het geen zaadpluisje van een paardebloem kunnen zijn wat tegen de lens is gewaaid? Het witte wat aangeduid wordt als "flash" zou overeen kunnen komen met het pluizige uiteinde.

Afbeeldingslocatie: http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/tar_off_fr.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Pastinakel op 07-12-2004 12:44 ]

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Ik denk dat het een ufo is die is neergestort in zee.

Misschien kun je met een bootje gaan kijken of ie er nog ligt, of dat ze hem al hebben gemaakt en weer weggevlogen zijn.... :9

• Remy

Remy

Right, genoeg onzin met vette strepen en ufo's zo, deze kan wel dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.