Toon posts:

Problemen met PC na verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat een van jullie een idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn, want ik kom er niet meer uit.

Ik heb een PC bestaande uit:
- AMD XP 2000
- 512 MB geheugen (2 reepjes)
- Asus A7V600 mainboard
- Maxtor 40 gb schijf of een Maxtor 80 schijf
- CD Speler of DVD speler(/brander)

Wat is het probleem:
Ik heb de pc verplaatst, en daarna werkt hij niet meer naar behoren. Hij start netjes op, tot op het moment dat hij het OS zou moeten booten. Dan stopt het booten, en blijft het beeld stilstaan.

Wat ik geprobeerd heb:
In eerste instantie dacht ik dat het de harddisk was, dus ik ben een andere harddisk wezen halen. Na deze geplaatst te hebben deed hetzelfde probleem zich nog voor.

Als ik de harddisk er af haal, en een bootable cd in de cdromspeler doe, dan boot hij netjes van cd. Plaats ik de harddisk er weer bij, dan boot hij niet van cd (uiteraard netjes de goede bootprocedure in de bios gezet).

Heb ik alleen een harddisk, dan boot hij van de harddisk (alleen die windows installatie is corrupt die er op staat). Plaats ik de cdromspeler (zonder cd), dan wil hij niet meer van CD booten.

Ik heb nieuwe IDE kabels geprobeerd, geswitched van IDE poortje, gespeeld met master/slave etc.

Ook heb ik diverse keren de standaard instellingen van de BIOS geladen door het jumpertje op het moederbord over te zetten.

Ik kom hier niet uit. Het is *denk ik* een IDE probleem. Maar ik heb eigenlijk alles al geprobeerd wat er in mij opkwam.

Bedankt voor de hulp

Verwijderd

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

Vaak helpt het bij dergelijke onverklaarbare problemen het systeem volledig uit elkaar te halen (dus ook processor van het moederbord enzo), schoon te maken en weer volledig en nauwkeurig te assembleren.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:40
Over wat voor afstand heb je hem verplaatst? Paar metertjes naar links/rechts, verdieping omhoog/omlaag, totaal ander gebouw? Het zou namelijk ook aan het stopcontact kunnen liggen, geen randaarde geeft af en toe "vreemde" probleempjes.

^ Wat hij zegt.

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
Euh, windows safe mode al geprobeerd ? Wellicht dat windows de geest gegeven heeft.

[ Voor 38% gewijzigd door Grijns op 07-12-2004 10:15 ]

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
moederbord drivers een keer opnieuw er op zetten? :?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:19
Dat klinkt alsof de koeler van je processor los zit. :/

http://axrotterdam.blogspot.nl

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Dit heb ik ook gehad na het installeren van verkeerde Intel Chipset drivers. Hij bleef dan hangen als net 't 'knight rider' gebeuren begint van Windows. Ik heb toen Windows opnieuw geinstalleerd en het werktte weer perfect. Maar aangezien je niks veranderd hebt lijkt het me idd een hardware-matig probleem. Losse koeler? Losse kabeltjes? Stekkertjes?

Suc6 iig ! :)

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 07-12-2004 10:51 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips.

Het is wel duidelijk _geen_ windows probleem. Het is een hardwarematig/bios probleem.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:52
Flash je BIOS es opnieuw. Verplaats je PC es terug, zijn de problemen er dan nog steeds? Alle jumpers nog op hun plek? Anders misschien alles demonteren in je PC, het hoognodige terugplaatsen, en 1 voor 1 alles weer aansluiten...

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Pagina: 1