[Powerpoint] Aan database koppelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 17:49
Hallo,

Ik heb nog geen idee of het kan, maar ik zou graag een powerpoint presentatie aan een access database willen koppelen, dat de presentatie daar gegevens uit haalt. Omdat het office xp is dacht ik dat hij misschien wel zo'n feature zou hebben, al heb ik em nog niet kunnne vinden.

Misschien dat jullie weten of dit kan, en zo ja een zetje in de richting geven? O-)

EDIT, ik heb gevonden dat het kan, maar nog niet presies mijn probleem (en tis engels maar kom er toch niet zo goed uit)

http://msdn.microsoft.com...us/dnima00/html/kiosk.asp

[ Voor 23% gewijzigd door semicon op 07-12-2004 10:20 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:15

André

Analytics dude

Zoals ik in dat artikel lees moet je bij Tools -> References in Powerpoint een object van de MS Access 8.0 Object Library invoegen en daar de vbscript aan hangen. Het stuk lijkt mij vrij duidelijk, begrijp je het engels niet of snap je dingen uit de tekst niet?

• semicon
Ik krijg het in mijn nederlandse office versie niet voorelkaar.

deze tut. gaat over iets dat ook veelste luxe is, want er zit een control panel bij enzo voorts, en ik heb een andere database niet die standaard :(

ik ben al met vanalles bezig geweest vanmiddag nog, maar het mocht niet baten, ik hoop nog op een oplossing

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Ik denk dat dit beter in Software Algemeen past, vandaar duwtje vanuit Webdesign & Graphics.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:36

Boss

+1 Overgewaardeerd

semicon schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:11:
ik ben al met vanalles bezig geweest vanmiddag nog, maar het mocht niet baten, ik hoop nog op een oplossing
Define 'vanalles' :)

Waar loop je vast?

Ik heb 'het' nooit gedaan in Powerpoint, maar wel iets vergelijkbaars in Word. Gewoon een recordset object aanmaken, linken met de database / tabel en dan uitlezen. Vervolgens de juiste text op de juiste plek in powerpoint plaatsen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• semicon
je zegt het heel makkelijk, en zo had ik het me ook in gedachten voor pwerpoint, maar om het daad werkelijk te doen.

Ik kan nog niet een ding toevoegen dat op een mogelijkheid voor een koppeling alleen al zou werken. Tis office, en het meeste gaat altijd wel makkelijk, maar ik kan er echt niets over vinden zowel in de help van office of internet.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:36

Boss

+1 Overgewaardeerd

't is wel programmeren he, wat je nu wil. Met sleur-en-pleur / drag-and-drop kom je een heel eind in Office, maar voor sommige dingen moet je nu eenmaal een beetje VBA in duiken. En er blijkt eigenlijk niet uit je posts dat je dat gedaan hebt.
Nu heb ik redelijk wat ervaring met Office / VBA, maar het volgende had je met een beetje zoeken ook zelf wel kunnen bedenken:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Dim rst As Recordset
Dim dbs As Database

Set dbs = DAO.OpenDatabase("c:\database.mdb")
Set rst = dbs.OpenRecordset("tabelnaam")
With rst
  .MoveFirst
  MsgBox !Fields(1)
End With
End Sub

En dan naar eigen inzicht verder uitbouwen. Vergeet niet Microsoft DAO [versie x.x] aan te vinden onder tools|references of extra|verwijzingen in je VBA code scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door Boss op 08-12-2004 22:45 ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1