[Excel] Web Query data type herkening..

Pagina: 1
Acties:

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 17:26
We hallen data vanuit een Mercatus syteem genaamd PHP (Harvest planing ...)
daar doen we webquery's op uitvoeren vanuit excell. aleen wil het nu dat als getallen groter worden er meerdere ,'s in het getal komen. 15,123,25 moet 1512325 aantal zijn nu ziet excel dit getal als een string en kan er dus niet mee rekenen... en omdat het om een automatisch proces gaat kan dit niet met de hand opgelost worden.

nu zit er in excel versie 2000 een optie om data herkening uitteschakelen. [voor de webquery]
en heb ook zo iets gevonden in Excel XP aleen werkt het niet. en in excel 2000 werkt het wel .

en stomste is bij Excel 2000 zat de insteling onder advanced van de web query.
en in XP is het allemaal heel anders en is het niet terug te vinden in de webquery.

wie herkent dit probleem. de , er uit hallen door een find and replace is eigenlijk geen oplosing..

Werk hier met een engelse versie van WinXP en Office XP

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Geautomatiseerd: inclusief VBA? Dan kan je daar vrij eenvoudig zoek&vervang mee doen. Trouwens krom dat in een engelse Win+Off je hier last van hebt, dan zou het juist de komma als scheiding moeten zien. Of het je je landinstellingen op NL staan? <-- zet eens om als dat geen probleem is.

ik heb geen OffXP dus kan dat niet checken. Ik haal trouwens even een l uit de topictitel, zodat mensen het topic vinden als ze op Excel zoeken. Ik maak meteen datatype van data: ik hoor het wel als je daar bezwaar tegen hebt O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 17:26
Geen bezwaar :)

door het met VBA optelosen ga je eigenlijk om een syteem heen werken. een ouder pakket heeft de optie wel en in het nieuwe pakket zit deze optie zo verstopt dat je hem niet kan terug vinden.

Landinstellingen staan op Engels (UK) [allen pc's laptops binnen NIS staan op Engels] hier heb ik al aardig wat mee gepield.

Zoek & Vervang werkt aleen als het om hellen producten gaat. en niet waneer er over kg of gram gesproken wordt.

Oplosing zat hem toch in die taal instellingen op een of andere manier wordt deze ieder keer naar NL gezet. terwijl UK als standaard staat. maar vandaag werkt het wel .. (Had zeker moeten rebooten)

[ Voor 36% gewijzigd door jordan2k op 08-12-2004 11:10 ]