PC valt uit bij het draaien van NFSu2

Pagina: 1
Acties:
  • 694 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129220

Topicstarter
Wanneer ik 5 seconden in nfsu2 zit dan valt me pc uit en me beeldscherm. Kan hem pas weer opnieuw opstarten wanneer ik de stroom eraf haal.

Wanneer ik mijn cpu op 1.77 ghz zet ipv 2.17 (xp 3000+) dan doet nfsu2 het wel gewoon.

Ik heb een onbekend merk 300 W voeding.

mijn specs:

amd xp 3000+
2 x 256 ddr pc 2700
1 Harde schijf: 160 gig
Geforce 6800 LE
Cd Brander/ Dvd speler Combo.
Floppydrive
2 netwerk kaarten.

Zou dit met mijn voeding te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 129220 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:40:
Zou dit met mijn voeding te maken hebben?
Nou, wat denk je zelf? Lijkt me duidelijk dat de voeding zichzelf uitschakelt wegens kortsluiting c.q. overbelasting.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had wel zo'n vermoeden ja. Ik wilde het even aan de mensen vragen die er meer verstand van hebben dan ik.

Wat voor voeding raad je mij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Maar ff wat aan de titel gesleuteld, want 'nfsu2' zegt me niet zoveel ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Een goeie 300W ;) Met de hardware die jij hebt is meer dan 300W niet nodig, maar dan wel een A-merk. Niet dat dat altijd een garantie voor kwaliteit is, maar AOpen enzo maken goeie en stille voedingen die niet zo belachelijke duur zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-07 22:09
Anoniem: 129220 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:44:
Ik had wel zo'n vermoeden ja. Ik wilde het even aan de mensen vragen die er meer verstand van hebben dan ik.

Wat voor voeding raad je mij aan.
Erg nuttige info vind je hier:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:16

Neus

www.zenaconsult.com

Elke andere voeding van 350watt of meer. Kijk ff op www.google.com naar de vereiste specs van je moederbord, grafische kaart en CPU.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 23:58

HeepH

Dope Rapper

Maar ff wat aan de titel gesleuteld, want 'nfsu2' zegt me niet zoveel
haal je dan ook de typo weg :P,

ik denk dat het aan je voeding ligt,maar het zouden ook de temperaturen in je pc kunnen zijn

functioneerd de koeling naar behoren? Kan je ook even een overzichtje van je temperaturen geven...met speedfan (1e hit op google) kan je die dingen haarfijn uitlezen, als je moederbord ondersteund word.

[ Voor 16% gewijzigd door HeepH op 07-12-2004 09:49 . Reden: ik begin lysdectisch te worden ]

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Bij nader inzien is 300W misschien net wat krap aangezien je videokaart behoorlijk wat schijnt te kunnen verstoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal wanneer ik thuis kom even de temperaturen bekijken en posten hier. Ik zit nu op me werk dus dat wordt lastig op dit moment.

Mijn pc kast staat open en koeling lijkt goed te werken in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 13:05

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heb je andere drivers geprobeerd? En wat doet je pc bij andere "intensieve" spellen? Valt ie dan ook uit? Anders zou het namelijk best nog wel wat anders dan je voeding kunnen zijn hoor.
Tis waar trouwens dat 300W voeding aan de krappe kant is voor een pc van jouw specs, ik zou toch zeker 350W of 400W aanraden.

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 07-12-2004 10:00 . Reden: whoeps ;) ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Zoals iedereen zegt, je voeding. Check de spanningswaarden van je voeding met een programma als mbm5 of everest (is het gemakkelijkst) en vertellen even wat die waarden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Jongens niet meteen de schuld aan de voeding geven, het kan ook zijn videokaart zijn.
Ik had er ook last van toen ik een 300W Aopen voeding had, die heb ik vervangen door een Zalman 400B-APS en nog valt de PC spontaan uit of ik krijg zwart beeld maar dan draait d ePC nog wel. Dit ligt gewoon aan die K*Tkaarten van Nvidia. Na een tijdje beginnen die 6800LE kaarten ook kuren te vertonen bij iedereen want het zijn gewoon productiefouten van Nvidia die ze goedkoop hebben verkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

lazrambo schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:06:
Jongens niet meteen de schuld aan de voeding geven, het kan ook zijn videokaart zijn.
Ik had er ook last van toen ik een 300W Aopen voeding had, die heb ik vervangen door een Zalman 400B-APS en nog valt de PC spontaan uit of ik krijg zwart beeld maar dan draait d ePC nog wel. Dit ligt gewoon aan die K*Tkaarten van Nvidia. Na een tijdje beginnen die 6800LE kaarten ook kuren te vertonen bij iedereen want het zijn gewoon productiefouten van Nvidia die ze goedkoop hebben verkocht :(
ophouden met hypotheses, nu eerst de voltages van zijn voeding afwachten. Dan pas gaan we een gloednieuwe videokaart eventueel de schuld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:40

rapture

Zelfs daar netwerken?

Meet de spanningen tijdens het gamen eens. Vanaf het moment dat je nfsu2 wilt draaien, schiet de cpu-load richting 100% en de grafische kaart wordt wakker. GeForceFX en hoger zijn gekend voor hun stroomverbruik (denk aan duo-molex).

300W no-name voeding is misschien een echte 200W, die net 300W kan geven (het staat dan wel in brand). Piek- en nominaalvermogen, zie voedingtest
http://www.tomshardware.com/howto/20040122/index.html

Elektrisch verantwoorde testen (uitwendige karakteristiek) zijn erg zeldzaam, tenzij als ik wat labo-materiaal van de hoge school mag lenen om voedingtesten op mijn lans te doen (inkom halveren in ruil voor je voeding een uur op het rooster leggen). Meeste testen zijn in de aard van "Ja, het kan een stroomvretende cpu en duo-molex-grafische-kaart en paar harde schijven aan, het zal wel goed zijn."

Ik zou een echte 350W voeding aanraden, meer kan geen kwaad (zolang het van goede kwaliteit is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:53
Heb je met andere grafisch zware spellen geen problemen dan ?
Dan zou ik namelijk meer denken aan een dikke bug in NFSu2 i.s.m. XP of driver probleem.
Hier draait ie overigens als een zonnetje ;)
Als je met andere spellen ook problemen hebt dan pas zou ik ook aan de hardware kant denken.

edit:

Typo + driver probleem

[ Voor 12% gewijzigd door Sepiroth op 07-12-2004 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

rapture schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:11:
Meet de spanningen tijdens het gamen eens. Vanaf het moment dat je nfsu2 wilt draaien, schiet de cpu-load richting 100% en de grafische kaart wordt wakker. GeForceFX en hoger zijn gekend voor hun stroomverbruik (denk aan duo-molex).

300W no-name voeding is misschien een echte 200W, die net 300W kan geven (het staat dan wel in brand). Piek- en nominaalvermogen, zie voedingtest
http://www.tomshardware.com/howto/20040122/index.html

Elektrisch verantwoorde testen (uitwendige karakteristiek) zijn erg zeldzaam, tenzij als ik wat labo-materiaal van de hoge school mag lenen om voedingtesten op mijn lans te doen (inkom halveren in ruil voor je voeding een uur op het rooster leggen). Meeste testen zijn in de aard van "Ja, het kan een stroomvretende cpu en duo-molex-grafische-kaart en paar harde schijven aan, het zal wel goed zijn."

Ik zou een echte 350W voeding aanraden, meer kan geen kwaad (zolang het van goede kwaliteit is).
Helemaal gelijk maar laat de TS de lage voltages van zijn voeding zelf aanschouwen, dan ziet hij wat de oorzaak is en ervaart hij een "leermoment".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Tijdens het spelen van een aantal zware spellen knalde de voeding eruit.
Bij mij lag het eraan dat ik mijn koeler een halve slag verkeerd om had gezet.
Wat dus betekent dat de processor slecht gekoeld wordt en het socket verwarmd wordt door het metaal van de koeler.

Als ik jou was zou ik daar ook ff naar kijken omdat ik nutteloos een hele nieuwe dure voeding heb moeten kopen. Overigens heb ik ook AOpen wat stille en goede voedingen zijn. 300Watt zou imo genoeg moeten zijn.

Mijn pc is:
AMD 3000+
3 schijven (2x 10Gb, 1x 63GB)
300Watt voeding (nu volgens mij 350Watt)
Radeon 9800 ultimate pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geen problemen met andere spellen. Nooit problemen gehad met HL2 of Source. Ik had dit zelfde probleem ook met mijn oude videokaart (fx 5500). Toen viel mijn pc ook spontaan uit in nfsu2 met mijn cpu op 2.17 ghz.

Doordat ik mijn cpu verlaag ( vreet minder stroom ) dan heb ik er helemaal geen last van.

Edit: Als ik zo'n temperatuur programma laat draaien en dan kijken wat er met nfsu2 gebeurd. Die er 100 % uitknalt. Hoe kom ik dan te weten wat de temperaturen waren?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 129220 op 07-12-2004 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 129220 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:20:
Ik heb geen problemen met andere spellen. Nooit problemen gehad met HL2 of Source.
In dat geval zou ik zeker eens naar andere oorzaken kijken, voordat je een nieuwe voeding gaat kopen. Want er zijn meer spellen die je pc kunnen stressen :P Natuurlijk kan het altijd nog de voeding zijn, maar vooralsnog zou ik alle opties open houden.
Denk eens aan (zoals al voorgesteld) drivers, bugs in windoos, etc. Het kijken naar je voltages kan overigens nog steeds geen kwaad ;)
Edit: Als ik zo'n temperatuur programma laat draaien en dan kijken wat er met nfsu2 gebeurd. Die er 100 % uitknalt. Hoe kom ik dan te weten wat de temperaturen waren?
De meeste programma's daarvoor hebben een log-mogelijkheid. Dan schrijft hij gewoon iedere X seconden, de waarden weg in een bestand. Zo kan je de volgende boot, ff uitzoeken wat er aan de hand is. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Cloud op 07-12-2004 10:29 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik heb geen problemen met andere spellen. Nooit problemen gehad met HL2 of Source. Ik had dit zelfde probleem ook met mijn oude videokaart (fx 5500). Toen viel mijn pc ook spontaan uit in nfsu2 met mijn cpu op 2.17 ghz.

Doordat ik mijn cpu verlaag ( vreet minder stroom ) dan heb ik er helemaal geen last van.

Ik zou toch maar eens meten, motherboard monitor of ander tool gebruiken en laten loggen. Zodat je na de crash nog kan zien hoe de spanningen staan. Om gemakkelijk te doen mogen de spanningen niet meer dan 5% afwijken.

Meten is weten (en niet zoals het in sommige labo's hangt: "Meten is Zweten").
Denk eens aan (zoals al voorgesteld) drivers, bugs in windoos, etc. Het kijken naar je voltages kan overigens nog steeds geen kwaad
Ik ga meestal ervan uit dat een tweaker-pc beetje clean is. Als dat niet zo is, minstens 3 verschillende up-to-date virusscanners draaien. Spybot search & destroy, ad-aware en hijack-this draaien. SP2 installeren, drivers updaten en windows-update draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door rapture op 07-12-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK bedankt voor de reacties. Ik zal het vanmiddag gelijk gaan testen wanneer ik thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

rapture schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:29:
[...]
Ik ga meestal ervan uit dat een tweaker-pc beetje clean is. Als dat niet zo is, minstens 3 verschillende up-to-date virusscanners draaien. Spybot search & destroy, ad-aware en hijack-this draaien. SP2 installeren, drivers updaten en windows-update draaien.
Een leuk idee, was het maar waar ;) Achteraf blijkt er toch wel vaak iets mis te zitten hoor :9 (no offence voor TS). Anders zouden we de vele topics in bijv. BV niet meer hebben hier op t.net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik had ook geen problemen met andere spellen.
Ik weet alweer waarmee ik het probleem had dat de computer uitknalde.
Dat was 3dMark 2003
Bij bepaalde tests, knalde de voeding uit.
Voor de rest had ik nergens last van.

Ik zou toch ook even kijken of de koeler op je cpu goed zit.
Volgens speedfan was de temperatuur nog laag, maar toch om één of andere reden werd de cpu ineens te heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK ik heb hem eerst getest op 1700 mhz.

Zie hier de temperaturen.

Afbeeldingslocatie: http://www.absurdoz.nl/Rob/1770.jpg

De videokaart werkt goed. Alles staat op high en alles staat on op een resolutie van 1024 x 768

Afbeeldingslocatie: http://www.absurdoz.nl/Rob/screen.jpg

Ik heb nog gekeken naar de cpu koeler, maar die zit er gewoon goed op.

Ik heb ook nog even naar de voeding gekeken en het blijkt een
fortron-source 300W fsp300-60pn voeding te zijn.

+3.3v = 28.0A
+5v = 30.0A
+12v = 18.0A

(+3.3v + +5v = Totaal 200 W)

link http://www.home2000.net/c...oddetail.asp?linenumber=6

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 129220 op 07-12-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Anoniem: 129220 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:46:
OK ik heb hem eerst getest op 1700 mhz.

Zie hier de temperaturen.
En de spanningen?

Vooral op normale kloksnelheid en liefst tijdens het gamen.

Tijdens het gamen wordt de grafische kaart wakker, een GeForce 6800 Ultra durft tot 110W te trekken. En je Athlon XP 3000+ gaat tot 68,3W, in idle-toestand zal het een pak minder verbruiken.

http://graphics.tomshardw...0414/geforce_6800-19.html
Tom's hardware maakt hier een fout door te meten terwijl ze de opties in het bios te veranderen, dan is de computer niet belast.
Ik hoop dat de voltages van de voeding op normale kloksnelheid snel gepost kunnen worden. Maar ik begin me nu al af te vragen of het daadwerkelijk aan de voeding ligt...
idd, want er zijn weinig tweakers in GoT met een goedwerkende glazenbol.

[ Voor 63% gewijzigd door rapture op 07-12-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

rapture schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:26:
[...]

En de spanningen?

Vooral op normale kloksnelheid en liefst tijdens het gamen.
He dat is raar!

De voltages van zijn voeding zijn in orde (al is +12v wat aan de hoge kant maar gelukkig niet te laag).

Bovendien is een Fortron/Fsp voeding volgens mij een kwaliteitsvoeding.

Tenslotte heeft de voeding volgens de specificaties een goede 12v lijn (18 A).

Ik hoop dat de voltages van de voeding op normale kloksnelheid snel gepost kunnen worden. Maar ik begin me nu al af te vragen of het daadwerkelijk aan de voeding ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze?

Afbeeldingslocatie: http://www.absurdoz.nl/Rob/VOLT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Weer niks mis met deze voltages! Bovendien heb ik in het voedingentopic een review over jouw Fortron gelezen en het schijnt een zeer goede voeding te zijn.

Dus kom maar op met de voltages op volledige klokfrequentie. Post je frequenties niet alleen in idle stand, maar ook als je pc flink moet werken (game, prime95).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hier de temps met prime95.

Afbeeldingslocatie: http://www.absurdoz.nl/Rob/prime.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

Hmmm -17 ipv -12 en -8 ipv -5 lijkt me niet helemaal ok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat betekend dat precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hier wordt de cpu ongeveer maximaal (er zijn extremere tools) belast, maar we vergeten wel de grafische kaart. Deze wordt in games belast en gaat richting 110W trekken en die 110W kan misschien teveel zijn.

Vanaf het moment dat we zeker zijn van de voeding, gaan we verder zoeken.

Negatieve spanningen worden meestal verkeerd uitgelezen, om correct te meten zou je een multimeter moeten gebruiken. Maar niet iedereen heeft zoiets liggen.

Topicstarter
Een hele tijd laten lopen op 1700 mhz.

Ik zette hem vandaag weer op zijn normale snelheid (2177 mhz) en meteen bij het spelen van nfsu2 en het draaien van 3dmark2005 liep ie meteen weer vast. Het beeldscherm knalt eruit.

Hoe log je je temperaturen van speedfan? Zodat je na het vastlopen van de pc nog de temperaturen na kunt lezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 129220 op 16-12-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan het enigsinds te maken hebben met mijn beeldscherm?

Ik heb een Philips 107B 17 inch. Dit beeldscherm is al redelijk oud. Ik heb wel op verschillende hertzen getest, maar blijft uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 20:50

Jack

MHz Matters

voltages lijken niet verkeerd te zijn.
het zou natuurlijk kunnen dat het dan aan de videokaart ligt,
zou je eens de vga kunnen vervangen door een ander en dan weer testen?
dan kan je dat ook uitsluiten

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee het ligt zeker niet aan de videokaart.

Ik had eerst een fx 5500 waar precies hetzelfde mee gebeurde. Alles deed het op 1,7 ghz behalve als ik hem normale kloksnelheid liet lopen.

Nu heb ik een 6800 en heb nu hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Edit:

Ik heb mijn cpu overglocked. ik heb hem maar 2 standjes omhoog gezet. Hij draait nu soepel op 2.18 ghz. Een minimum verschil zo je kan zien. Hij blijft gewoon netjes op 47-48 graden.

Het grappige is dat nu niks meer vastloopt.....

Lijkt me toch best vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 10:59
Anoniem: 129220 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:46:
De videokaart werkt goed. Alles staat op high en alles staat on op een resolutie van 1024 x 768
heb je wel is naar het wegdek gekeken?! want ik zie daar allemaal blokjes op die er niet echt horen! ff het spel anders updaten! dit probleem had ik ook maar na [rml][ multiplatform] Need For Speed Underground 2 -deel IV-[/rml] topic te hebben door gelezen was het probleem verholpen! zou ik ook maar is ff doen als ik jou was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DaannO schreef op zondag 26 december 2004 @ 00:14:
[...]

heb je wel is naar het wegdek gekeken?! want ik zie daar allemaal blokjes op die er niet echt horen! ff het spel anders updaten! dit probleem had ik ook maar na [rml][ multiplatform] Need For Speed Underground 2 -deel IV-[/rml] topic te hebben door gelezen was het probleem verholpen! zou ik ook maar is ff doen als ik jou was!
Dat was de 1ste keer dat ik het spel opstarte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Laatst online: 30-05 10:06
Anoniem: 32302 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:44:
Hmmm -17 ipv -12 en -8 ipv -5 lijkt me niet helemaal ok ;)
Ik snap ook niet dat meer mensen dit niet opgevallen is, die - voltages wijken teveel af en zouden een probleem kunnen veroorzaken.

Ik zou iig de voeding vervangen door een ander en kijken wat ie dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.absurdoz.nl/Rob/temps.jpg

Wat zouden de - voltages moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Laatst online: 30-05 10:06
Normaal gesproken gewoon -5 en -12, en dat de jouwe ook niet kloppen snap ik ook niet maar deze zijn iig niet te hoog waardoor er schade aan de apparatuur kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-07 23:39

Shunt

Boe

weet niet hoe vaak ik het al verteld heb. de - voltages doen mee voor spek en bonen. ze worden sinds atx al niet meer gebruikt. (alleen sommige oude hardware via lpt.)

en heeft iemand het al op gemerkt dat als de 5 volt in de - staat en de 3 en de 12 in de plus dit geeft dus aan dat de voeding het niet super trekt. zoizo een andere voeding kopen zou ik zeggen. en over de rest van de problemen. ik zou het zo ook niet weten.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Ik neem aan dat die 4.08 op 5v en 11.67 op 12v niet kloppen, anders vind ik het knap dat je dat nu zit te posten zonder uitval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben nog steeds online ;)

Vreemd dat de voltages niet kloppen terwijl ik vrijwel nooit problemen heb. Alleen dan bij 3dmark2005 en nfsu2. Het probleem met nfsu2 is ook opgelost.

Verder nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

probeer eens een ander DirectX 9 game. bvb doom 3 ofzo of farcry.
en tja probeer zoizo een andere voeding. de voltages zijn zoizo niet goed.

een lage 5 volt met een hoge 3 en 12 volt is gewoon duidelijk overbelasting.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal eens op zoek gaan naar een andere voeding.

Ik kan trouwens gewoon doom3 spelen. Nog helemaal geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dan gok ik het toch op of een driver probleem of een probleem met de game
is de game eh legaal ? want daar kan het dus ook mee te maken hebben. ik heb zelf namelijk veel met nfsu 2 de niet legale ( Heb de legale en de niet legale O-) ) het probleem dat hij de ene keer wel op start en de andere keer niet. en de ene keer sluit hij af met een fout en de andere keer hangt hij gewoon.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De game is niet legaal. btw....

Nu snap ik er niks meer van.

Op de volgende screen zijn de voltages wel gewoon goed. Welk programma moet ik nou geloven :S

En wat is die 127 graden? :/

Afbeeldingslocatie: http://www.absurdoz.nl/Rob/test.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor degene die ooit ook eens dit probleem hebben en dan in got zoeken voor een oplossing.

Mijn moederbord herkende dus niet de amd 3000+ op 2,17 ghz.

Met een bios update is dit probleem eindelijk verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde probleem, zowel met nfsu2 als met bijvoorbeeld MotoGP2. Had er vroeger geen last van ofzo, maar speelde ook bijna geen zware games.

Mijn specs:

- ECS K7S5A
- AMD TB 1400
- 512MB DDR
- FX 5600
- 200GB maxtor 7200rpm + 40GB maxtor 7200rpm
- SB live 5.1
- Realtec nic

En ook een noname 300watt voeding. Waarschijnlijk zit hier dus ook et probleem, zal opzoek gaan naar een nieuwe goeie..

Feyenoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92300

Banshee79 schreef op zondag 26 december 2004 @ 00:58:

Ik neem aan dat die 4.08 op 5v en 11.67 op 12v niet kloppen, anders vind ik het knap dat je dat nu zit te posten zonder uitval ;)
Heel Subtiel _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 92300 op 10-01-2005 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die volts klopten gewoon niet, want er is niks mis mee.
Pagina: 1