Toon posts:

speciale tang voor STP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een vraag, ik ben al een tijd aan het zoeken, maar kan niets vinden...

Wanneet je STP-kabel gebruikt, heb je speciale connectoren nodig, dan zal je ook vast een speciale tang nodig hebben, iemand een idee waar ik zoeen kan vinden, want ik zie ze nergens :(

bij voorbaat dank,

Robbert

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

STP kun je gewoon met elke normale UTP tang knijpen B)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:55:
STP kun je gewoon met elke normale UTP tang knijpen B)
weet je dat zeker ja? want het zijn wel aparte stekkertjes he... met een metalen omhulsel zeg maar...

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Inderdaad, de 8 aders zijn gewoon hetzelfde en kunnen dus met een reguliere tang geknepen worden. Het is alleen even frutten dat je schield goed verbinding maakt met het metalen gedeelte van je STP RJ-45 connector.. (is dat trouwens ook RJ45????)

Verwijderd

Topicstarter
Sierra-NL schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:59:
Inderdaad, de 8 aders zijn gewoon hetzelfde en kunnen dus met een reguliere tang geknepen worden. Het is alleen even frutten dat je schield goed verbinding maakt met het metalen gedeelte van je STP RJ-45 connector.. (is dat trouwens ook RJ45????)
ik weet niet of ze het ook RJ-45 noemen, maar het is in principe dezelfde connector, alleen met een metalen shield eromheen voor aarde gok ik :)

bedankt alvast voor de reactie, ik ga het eens proberen morgen.

Verwijderd

Topicstarter
geweldig, het werkt, danku danku :)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38

Super_ik

haklust!

hou er rekening meej dat je shield maar aan 1 zijde vast mag zitten aan de connector he!

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:26

tozzke

aka tozzert

bij kant en klare patchsnoeren is de shield gewoon doorgezet hoor. Wij certificeren regelmatig netwerken (ook waarbij STP gebruikt is) en de meter geeft zelfs een storing aan als de shield onderbroken is, en komt dus niet door de certificering.

Ik begrijp het zelf wel waarom het maar aan een kant mag, maar kan iemand me dit dan uitleggen?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tozzman schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:19:
Ik begrijp het zelf wel waarom het maar aan een kant mag, maar kan iemand me dit dan uitleggen?
http://www.imcnetworks.com/faq/FAQ-ENET.asp
Shielded Twisted Pair (STP) -- grounding

Due to the shield, STP must be grounded. The grounding should take place at one end only (usually the patch panel). Cat 5 STP patch panels normally provide a grounding strip or bar.

The active devices (i.e. hubs, repeaters, switches, etc.) do NOT provide grounding. These devices are electrically active and IF for some reason they do become electrically live and you've attempted to ground onto the active device, voltage/current surges will take place in the cable. This will damage all equipment attached to the LAN and is also a potential fire hazard
Hierom?

[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 09-12-2004 17:47 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij is 't omdat er anders stroom tussen de beide apparaten kunnen stromen door de shielding, wat natuurlijk niet gewenst is..

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:26

tozzke

aka tozzert

aha, de shield is dus in de bekabeling wel doorgezet, maar de apparatuur zelf hangt niet aan aarde, althans de RJ45 niet. De patchpanelen hangen wel aan aarde

thx

maar houdt dit dan in dat netwerkkaarten de shield van de RJ aansluiting ook niet aan de aarde hebben hangen (zodra je hem in een pc gepropt hebt)?

[ Voor 4% gewijzigd door tozzke op 09-12-2004 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tozzman schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:32:
[...]

aha, de shield is dus in de bekabeling wel doorgezet, maar de apparatuur zelf hangt niet aan aarde, althans de RJ45 niet. De patchpanelen hangen wel aan aarde

thx

maar houdt dit dan in dat netwerkkaarten de shield van de RJ aansluiting ook niet aan de aarde hebben hangen (zodra je hem in een pc gepropt hebt)?
als ik het goed begrijp heb je dus aan 1 kant een normale RJ-45 connector zitten en aan de kant van het patch-panel een STP connector.
Pagina: 1