FAQ: "Aha, dus jullie zijn vet rijk!"

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 15:33
Aha, dus jullie zijn vet rijk!

Nou, dat valt best mee. De tijden dat je grof geld kon verdienen met onschuldige contentsites zijn al een tijdje over. Tweakers.net is in staat geweest om op eigen kracht de magere internetjaren (2001 en 2002) te overleven en draait inmiddels een gezonde omzet en winst. Daar zijn we tevreden mee.
Volgens mij zijn dit jaar de advertentie inkomsten op alle gebieden hoger dan ooit ;)

nieuws: Recordomzet Amerikaanse online advertenties bereikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Met al die abbo's enzo... :P

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

LA? Je wilt cijfers horen oid?

Verder: natuurlijk is het wereldwijd over het hele internet in absolute cijfers hoger dan twee jaar geleden. Het aantal ads is veel hogere want het aantal sites is veel hoger. Ik zie niets over cijfers per (grote) site.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het betekent niet dat Tweakers.net vet rijk is :)
en draait inmiddels een gezonde omzet en winst
Tweakers.net heeft nu een paar leuke jaren achter de rug, maar ik neem aan dat Tweakers.net niet vet rijk is :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

* moto-moi zingt zachtjes 'This is not America'..
Verder rijden Daniel en Femme nog steeds niet in een bling-bling badass Chevrolet, dus het grote geld moet je echt ergens ander zoeken ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 15:35
Dat is toch zo op te vragen :)

https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=243313010000

[ Voor 28% gewijzigd door om3ega op 07-12-2004 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
* Robin kijkt met grote ogen naar reviews: Tweakers.net serverpark en reviews: Verslag van Redbus serververhuizing

Daar gaat de winst weer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

#269 mag wel weer eens bijgewerkt worden :P

Misschien is het trouwens een ideetje om eens een financieel jaarverslag oid te posten. Als abo zijnde wil ik natuurlijk wel weten waar mijn geld naar toe gaat O-) :+

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Opzich is dat toch best gesponsord? Of echt enkel het dataverkeer?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
AtleX schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:53:
Misschien is het trouwens een ideetje om eens een financieel jaarverslag oid te posten. Als abo zijnde wil ik natuurlijk wel weten waar mijn geld naar toe gaat O-) :+
Die is op te vragen bij de KvK als het ding daar is gedopeneerd.
DataBeest schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:16:
[...]

Volgens mij zijn alle servers door ons zelf aangekocht, of in ieder geval alle nieuwere servers zijn door ons zelf gekocht en betaald. Het dataverkeer wordt inderdaad nog steeds door True gesponsord _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Harm schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:19:
[...]

Die is op te vragen bij de KvK als het ding daar is gedopeneerdgedeponeerd.
Dus moet ik naast het vorstelijke bedrag dat ik voor mijn abo neerleg ook nog eens gaan betalen voor de financiele gegevens :(?

:+

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 07-12-2004 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De omzet uit advertenties zal voor Tweakers.net echt niet gering zijn, gezien het aantal impressies ;) Maargoed, trek daar dan huur kantoor, salariëring, lease auto's, en de materiele zaken vanaf en je houdt denk ik niet veel over. Van die paar abbo's wordt je nou ook niet echt warm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
DataBeest schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:16:
[...]

Dataverkeer en colocatie wordt gesponsord (Trueserver), evenals enkele stukken hardware (Dane-Elec, MSI, AMD). Onderaan elke fp-pagina staat een mooi balkje met sponsors: http://www.tweakers.net/g/if/2/btm.gif. Het grootste gedeelte van het serverpark en hardware is gekocht, en dat is qua kosten echt geen kattepis.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:34:
De omzet uit advertenties zal voor Tweakers.net echt niet gering zijn, gezien het aantal impressies ;) Maargoed, trek daar dan huur kantoor, salariëring, lease auto's, en de materiele zaken vanaf en je houdt denk ik niet veel over. Van die paar abbo's wordt je nou ook niet echt warm. :)
De banners zijn een van de grootste inkomstenbronnen van Tweakers.net, samen met enkele andere abonnementsoorten. We hebben dan ook nog de PriceWatch Manager-abo's, My.Tweakers.net Abonnementen en Shop.Tweakers.net, die elk van hun ook weer wat bijdragen aan de inkomsten. Daarentegen wordt er veel geld gestopt in de ontwikkeling van het forum, Tweakgear en Vraag en Aanbod 2. Dat wat er verdiend wordt, gaat ook weer terug in de pot richting de site, vandaar dat * Daniel en * Femme geen dikke BMW rijden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

pim schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:36:
[...]

Volgens mij zijn dit jaar de advertentie inkomsten op alle gebieden hoger dan ooit ;)

nieuws: Recordomzet Amerikaanse online advertenties bereikt
vreemd genoeg zijn de cijfers hoger daar dan wat iab.net zelf meldt: 35.3% stijging tov G3 2003 en 2.4% tov Q2 2004 ..
ik vermoed dat de cijfers omgerekend zijn naar euro, en dan gaat de koersverandering van euro-dollar meespelen, een groot deel is terug te voeren op de sterkere euro, echter het betreffen daar toch vooral de advertentie-inkomsten van amerikaanse sites, dus kan je erop rekenen dat extra stijging in de VS ten kostte gaat van bestedingen in europa (zeker voor internationale bedrijven zijn bestedingen in europa duurder geworden)

Verder, de grootste stijgingen kennen de adwords en text-baes advertenties bij Google, eventuele banners brengen minder op:
In het geval van tweakers.net zie je idd dat het belang van bv de T.net Pricewatch en Abonee's sterker stijgt dan inkomsten uit banners.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Correct. Voor diegenen die het echt willen weten is het daar op te vragen, maar verder kun je van uitgaan dat de precieze cijfers hier niet verteld gaan worden. Het is iets wat in principe behalve de directie/aandeelhouders niemand aangaat, en zoals gezegd als je het echt zo graag wilt weten is het opvraagbaar bij de KVK. Het belangrijkste voor de users lijkt me puur en alleen dat T.net een gezond bedrijf is en dat we het weten te rooien. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Webads.nl geeft aan dat Tweakers.net (!= GoT?) 40.000.000 impressies per maand heeft. Een standaard banner kost 12 euro per 1000 impressies. Met een snelle rekensom kom je dan op 480.000 euro per maand. Nu zullen er bij grote aantallen vast kortingen worden gegeven en vast niet alle bannerplekken worden verkocht. Daarin tegenover staat dat er op de frontpage meer dan één bannerplek is. Van die 480000 gaat vast een groot deel naar Webads zelf, stel dat er 300.000 eur overblijft, vind ik dat alsnog echt niet weinig. Maarja "Weinig" is ook een relatief begrip :+.

Ik krijg vast te horen dat ik het verkeerd zie, ik ben benieuwd wat dat precies is. ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, toevallig. Ik werk in dezelfde straat in Amersfoort als de hoofdvestiging van Tweakers.net BV. Morgen eens kijken hoe nr. 29 er uitziet dus.

Maareh, voor die gegevens moet je betalen bij de KvK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:52

momania

iPhone 30! Bam!

DataBeest schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:15:
Een standaard banner kost 12 euro per 1000 impressies. Met een snelle rekensom kom je dan op 480.000 euro per maand.
Dat levert het natuurlijk niet direct op aan t.net ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
momania schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:23:
[...]

Dat levert het natuurlijk niet direct op aan t.net ;)
Eh, anders lees je verder? Ik neem aan dat webads niet meer dan 50% meesnoept...

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Robin Vreuls schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:53:
[...]

Dataverkeer en colocatie wordt gesponsord (Trueserver), evenals enkele stukken hardware (Dane-Elec, MSI, AMD). Onderaan elke fp-pagina staat een mooi balkje met sponsors: http://www.tweakers.net/g/if/2/btm.gif. Het grootste gedeelte van het serverpark en hardware is gekocht, en dat is qua kosten echt geen kattepis.
Op dit moment is er nauwelijks nog gesponsorde hardware aanwezig hoor, hoogstens in de oudere bakkies.

Voor wat betreft die jaarrekening: een BV moet die verplicht bij de KvK poneren zodat iedereen 'm op kan vragen :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-09 13:02

Daniel

Kapitein NCC-1701
DataBeest schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:15:
Webads.nl geeft aan dat Tweakers.net (!= GoT?) 40.000.000 impressies per maand heeft. Een standaard banner kost 12 euro per 1000 impressies. Met een snelle rekensom kom je dan op 480.000 euro per maand. Nu zullen er bij grote aantallen vast kortingen worden gegeven en vast niet alle bannerplekken worden verkocht. Daarin tegenover staat dat er op de frontpage meer dan één bannerplek is. Van die 480000 gaat vast een groot deel naar Webads zelf, stel dat er 300.000 eur overblijft, vind ik dat alsnog echt niet weinig. Maarja "Weinig" is ook een relatief begrip :+.
Die rekensom is nice, ware het niet dat een dekkingspercentage van 100% (dus alle banners leveren daadwerkelijk iets op) voor ons totaal onhaalbaar is. 3 ton per maand, damn, was het maar waar :)
Vorige maand heeft Webads aan ons (incl. forum dus) 44,7 miljoen banners geserveerd. Helaas voor ons leverden ruim 38 miljoen van die banners niets, of slechts indirect iets op. Dat zijn bijvoorbeeld exchange banners, onze eigen huisbanners van TweakDSL of de geheugenshop of banners die een vaste deal hebben (je kunt bijv. voor een vast bedrag een hele productcategorie in de Pricewatch afkopen, ongeacht het aantal geserveerde banners)
Per saldo mogen we blij zijn als 15% van de banners daadwerkelijk iets oplevert. Bovendien is het bedrag per view lang niet altijd gelijk aan wat er op de 'ratecard' van Webads staat...dat zijn de standaardprijzen en vervolgens gaat de adverteerder onderhandelen. Daar gaat dan ook nog de commissie van Webads vanaf en wat er overblijft krijgen wij.
We hebben niet te klagen, over het algemeen hebben we nette inkomsten uit de advertenties, maar tonnen...nee :)

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 07-12-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
curry684 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:36:
Voor wat betreft die jaarrekening: een BV moet die verplicht bij de KvK poneren zodat iedereen 'm op kan vragen :)
Een jaarrekening is leuk, maar bij Tweakers B.V. houdt dat niet meer in dan een simpele balansverklaring.

Wij willen de verlies en winst rekening zien :)

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
-Marshal- schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:21:
Waarom? Dat ding boeit toch verder niet? Je bereikt er weinig anders mee dan dat mensen een stukje informatie hebben, je weet dan namelijk of het bedrijf winst of verlies boekt. Wat je waarschijnlijk daarna wel gaat zien is dat mensen dan gaan roepen van 'ja maar zoveel winst is toch niet nodig' of de bedrijfsvoering bekritiseren waarbij het meestal niet uitmaakt of het om winst of verlies gaat. Het is in die zin de gemiddelde tweaker eigen om te discussieren en waarschijnlijk willen ze dan ook precies weten waar winst/verlies in gaat zitten. Ik denk dat je je zulke cijfers gewoonweg op je buik kan schrijven, en eerlijkgezegd zou ik dat ook niet meer dan terecht vinden omdat het geen van ons iets aangaat. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
-Marshal- schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:21:
Die krijgen wij als crew al niet te zien, laat staan de bezoeker. Wij hebben daar totaal geen baat bij, alleen het management van Tweakers.net. Wel kan er gezegd worden wat de omzet en winst zijn, en eventueel aangeven welk onderdeeld opbrengt of geld kost, maar dat wordt gewoon binnen de boot gehouden. Nee, ook dat krijgen wij als crew niet te weten.

Wiii, spuit 11 \o/.

[ Voor 3% gewijzigd door Robin op 07-12-2004 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
Renegade schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:32:
[...]

Waarom? Dat ding boeit toch verder niet? Je bereikt er weinig anders mee dan dat mensen een stukje informatie hebben, je weet dan namelijk of het bedrijf winst of verlies boekt. Wat je waarschijnlijk daarna wel gaat zien is dat mensen dan gaan roepen van 'ja maar zoveel winst is toch niet nodig' of de bedrijfsvoering bekritiseren waarbij het meestal niet uitmaakt of het om winst of verlies gaat. Het is in die zin de gemiddelde tweaker eigen om te discussieren en waarschijnlijk willen ze dan ook precies weten waar winst/verlies in gaat zitten. Ik denk dat je je zulke cijfers gewoonweg op je buik kan schrijven, en eerlijkgezegd zou ik dat ook niet meer dan terecht vinden omdat het geen van ons iets aangaat. :)
Waarom? Eigenlijk gewoon interesse, het geeft een kijkje in de keuken van een bedrijf. Het lezen van een jaarverslag van een bedrijf vind ik interessent, zeker als het om een voor mij bekend bedrijf gaat..

Tevens komen bij sommige discussie's hier in LA toch af en toe de financiele kant van Tweakers aan bod. Zou gewoon wel eens willen hoe het echt zit :)

Dat men deze informatie liever niet vrijgeeft kan ik me goed voorstellen, maar mocht Tweakers verder blijven groeien in zowel personeel als omzet zal Tweakers ook deze informatie ooit openbaar moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Overigens is wat ik geleerd heb een bedrijf verplicht een jaarverslag open te stellen voor het publiek Aandeelhouders, dat kan kloppen heb in dit geval het over een NV geleerd :).. De precieze inhoud weet ik niet zo uit mijn hoofd, ik zal zo even een jaarverslagje erbij pakken.

Verder is het bij een B.V. zo dat alle winst geinvesteerd wordt in het bedrijf zelf of voor een reserve wordt bijgehouden. Een andere mogelijkheid is om via dividend een deel van de winst uit te keren aan de aandeelhouders (in dit geval de directeuren van tweakers B.V.). Dit laatste is belastingtechnisch erg onvoordelig, dat ik niet eens denk dat bij dit lage bedrag daar echt gretig gebruik van gemaakt wordt. Denk maar aan vennootschapsbelasting, dat op dit moment 34.5% zit. Daarnaast moeten ze ook nog eens inkomstenbelasting gaan betalen via het boxenmodel, zodat nog niet eens 50% van de winst naar de eigenaren kunnen.

Overigens zijn de prijzen die je voor de abo's betaald inc. 19% btw, die ze niet zelf mogen houden.

[ Voor 6% gewijzigd door dev icey op 08-12-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
moto-moi schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:43:
* moto-moi zingt zachtjes 'This is not America'..
Verder rijden Daniel en Femme nog steeds niet in een bling-bling badass Chevrolet, dus het grote geld moet je echt ergens ander zoeken ;)
Met de huidige US$-koers krijg je een Chevy binnenkort bij twee pakken koffie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

DataBeest schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:33:
Eh, anders lees je verder? Ik neem aan dat webads niet meer dan 50% meesnoept...
Niet meer en niet minder als ik mij goed herinner aan mijn WebAds tijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

duderuud

Sliden is koel

Er wordt veel gepraat over banners, maar die leveren geen goud geld op.

Ik denk dat de Pricewatch VEEL meer opbrengt dan dat wij denken... :)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Duderuud schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:08:
Er wordt veel gepraat over banners, maar die leveren geen goud geld op.

Ik denk dat de Pricewatch VEEL meer opbrengt dan dat wij denken... :)
De shop-abonnementen zijn inderdaad in principe een belangrijkere inkomstenbron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
moto-moi schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:43:
Ik vind een V40 toch best in de buurt komen anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Osiris schreef op woensdag 08 december 2004 @ 01:24:
[...]

Ik vind een V40 toch best in de buurt komen anders :P
Die is bij mijn beste weten toch echt van Daniel noch Femme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
curry684 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 01:26:
[...]

Die is bij mijn beste weten toch echt van Daniel noch Femme ;)
Wel van un groenûh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 29-09 07:57
dev icey schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 21:42:
Overigens is wat ik geleerd heb een bedrijf verplicht een jaarverslag open te stellen voor het publiek. De precieze inhoud weet ik niet zo uit mijn hoofd, ik zal zo even een jaarverslagje erbij pakken.
Het verslag behoort te worden gedeponeerd bij de KvK. Dat is ook gebeurd. Verder hoeven we de concurrentie niet wijzer te maken dan ze zijn. Ergo (concurrentiegevoelige) bedrijfsgegevens zullen nooit en te nimmer verstrekt worden. Dit natuurlijk behoudens de wettelijk verplichte zaken in het jaarverslag etc. etc.

:)
Nog niet bij mij iig :( 8)7 :+

[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 08-12-2004 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Roelant heeft er 1 :)

Maar we dwalen af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 215821
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05-2020

215821

pro lurker

Even voor de duidelijkheid, jaarrekeningen moeten beschikbaar zijn voor de aandeelhouders, en bij de KvK. Omdat bij BV's de aandeelhouders "vast" staan, hoeft de jaarrekening dus niet openbaar egmaakt te worden. Bij een NV (beursgenoteerd) wel, omdat je daar niet weet wie je aandeelhouders zijn. (Ja, dit is erg kort door de bocht, er zijn uitzonderingen, ik weet het).

Ik kan me er in vinden dat Tweakers BV zegt dat het niemand behalve de aandeelhouders zelf niets aangaat.
Aan de andere kant, dit is een vrij hechte community, die over het algemeen vrij open is. Problemen die spelen, zoals een (tijdelijk) slechte advertentiemarkt, of successen worden vaak wel meegedeeld, alleen nooit gekwantificeerd. Verder zijn er veel mensen die hier al lange tijd rondlopen (ik minder ;) ) en het zien groeien. Ik kan mij dus voorstellen dat er onder de (vaste) bezoekers de behoefte staat aan meer inzicht. Een verkorte jaarrekening openbaar maken, zou Tweakers BV zeker niet misstaan. Natuurlijk hoeven wij niet te weten wie van jullie wat verdient, maar zoals uit dit topic blijkt, bestaat er wel een zekere boehoeft.
Ik kan mijn nieuwsgierigheid in ieder geval wel beheersen.

2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ik denk persoonlijk dat de financiele toestand van het bedrijf zoals ie nu globaal bekend is toch afdoende moet zijn om de community tevreden te stellen. Behoefte aan inzicht is heel leuk, maar het feit dat ik wekelijks bij dezelfde bakker een halfje wit kom halen geeft me ook geen recht om te weten wat ie achter te schermen met mijn euro doet.

Nieuwsgierigheid is een mooie eigenschap maar je moet niet overdrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Het lijkt mij eigenlijk behoorlijk simpel. Er is inderdaad interesse in de financiele details van Tweakers.net BV, deze worden niet gegeven. Klaar, punt, einde verhaal.
Misschien heeft Femme een dikke Ferrari in zijn tweede villa staan, maar blijkbaar wil hij dat lieve geheim houden, dat hebben we maar te respecteren ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Eigenlijk is het al gezegd: Wil je het weten, vraag dan de stukken op bij de KvK.

Doet mij er aan denken dat ik nog iets moet regelen.

[edit] op soort van verzoek

[ Voor 36% gewijzigd door Floor-is op 08-12-2004 11:13 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat een onzinnig topic.

Ik heb nog nooit de jaarstukken aan het personeel laten zien. Gaat hen niets aan en willen ze het weten? Naar de KvK.

En iedereen hier, op twee personen na, is zelfs geen personeel maar bezoeker.

Ik wacht nog even op de opening van een topic met als titel, geef je N.A.W., Giro/Bank en je saldo. 8)7

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Guardian Angel schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:18:
Wel iets meer :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Guardian Angel schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:18:
Mwah, alle serveradmins en developers staan gewoon voor een x aantal uren op de loonlijst hoor :) Daarnaast is nieuwsposten gewoon betaald freelancewerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

curry684 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:23:
[...]
Mwah, alle serveradmins en developers staan gewoon voor een x aantal uren op de loonlijst hoor.
En dan nog. (zoekt de 'steekt middelvinger op smiley' ) :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
curry684 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:23:
[...]

Mwah, alle serveradmins en developers staan gewoon voor een x aantal uren op de loonlijst hoor :) Daarnaast is nieuwsposten gewoon betaald freelancewerk :)
Je vergeet ook alle blauwe mensen content providers die de frontpage vullen, die staan ook op de lijst.
Guardian Angel schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:28:
[...]

En dan nog. (zoekt de 'steekt middelvinger op smiley' ) :)
Hier ouwe, Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43505/full.gif ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Robin op 08-12-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Robin Vreuls schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:32:
Je vergeet ook alle blauwe mensen, die staan ook op de lijst.
Bull... niet alle blauwe mensen staan op de lijst. Fronpage admins horen daar niet bij, uitgezonderd de mensen die helpen met het opschonen van de pricewatch. :)

edit:
Stiekem editten he? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Renegade op 08-12-2004 11:48 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Robin Vreuls schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:32:
[...]

Je vergeet ook alle blauwe mensen content providers die de frontpage vullen, die staan ook op de lijst.
Meukposten schaar ik ook onder nieuwsposten, je post namelijk iets wat nieuws is :+

Incidenteel PW opschonen leek me niet echt relevant in deze context :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De grootste sponsors zijn de werkgevers van die GoT'ers die nu onder werkttijd zitten te posten.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Guardian Angel schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:59:
De grootste sponsors zijn de werkgevers van die GoT'ers die nu onder werkttijd zitten te posten.
Misschien idd eens een banner van Philips regelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
dev icey schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 21:42:
Overigens is wat ik geleerd heb een bedrijf verplicht een jaarverslag open te stellen voor het publiek. De precieze inhoud weet ik niet zo uit mijn hoofd, ik zal zo even een jaarverslagje erbij pakken.
Ik dacht het niet :) Ik hoef als bestuur van de vennootschap alleen maar verantwoording af te leggen aan mijn aandeelhouders, aan niemand anders. Als je een naamloze vennootschap hebt waarbij je dus geen zicht hebt op wie er nu eigenlijk aandeelhouder zijn maak je je jaarverslag inderdaad publiekelijk bekend, scheelt een hoop werkt :) Als BV ben je alleen verplicht bepaalde gegevens bij de KvK te deponeren, o.a. zodat anderen enig inzicht kunnen krijgen in hoe je er financieel voorstaat. Je bent zeker als klein bedrijf echter totaal niet verplicht iedereen inzicht te geven in je huishoudboekje.
Verder is het bij een B.V. zo dat alle winst geinvesteerd wordt in het bedrijf zelf of voor een reserve wordt bijgehouden. Een andere mogelijkheid is om via dividend een deel van de winst uit te keren aan de aandeelhouders (in dit geval de directeuren van tweakers B.V.). Dit laatste is belastingtechnisch erg onvoordelig, dat ik niet eens denk dat bij dit lage bedrag daar echt gretig gebruik van gemaakt wordt. Denk maar aan vennootschapsbelasting, dat op dit moment 34.5% zit. Daarnaast moeten ze ook nog eens inkomstenbelasting gaan betalen via het boxenmodel, zodat nog niet eens 50% van de winst naar de eigenaren kunnen.
Dit is dus echt niet waar :) Dividend keer je uit van de winst na belastingen (in dit geval dus vennootschapsbelasting). Over het dividend wordt 25% dividendbelasting geheven, maar die betaal je pas op het moment dat je het uitkeert aan iemand die geen deelnemingsvrijstelling heeft (natuurlijk personen of een bedrijf met een belang van minder dan 5% in het bedrijf)
Als ik dividend aan mezelf uitkeer betaal ik daar alleen 25% dividendbelasting over, niet ook nog eens inkomstenbelasting. Dat zou dan een mooie grap worden...dan hou je van 100 euro dividend echt maar een tientje over ofzo :P

Anyway, ik zie niet in waarom ik aan users verantwoording af zou moeten leggen over waar wij ons geld aan uitgeven. Het gaat vrij goed met ons (zie de investeringen in zowel faciliteiten zoals servers en kantoor als in mensen) en dat moet ook als we er voor willen zorgen dat Tweakers.net en GoT nog een tijdje blijven bestaan. Als je wil weten hoeveel eigen vermogen we hebben vraag je de balans maar op bij de KvK :)

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel op 08-12-2004 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
curry684 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:55:
[...]

Meukposten schaar ik ook onder nieuwsposten, je post namelijk iets wat nieuws is :+

Incidenteel PW opschonen leek me niet echt relevant in deze context :P
Stiekum editten vlak voordat ik op het quoteknopje klikte :{ :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Overigens begint dit verhaal een beetje saai te worden, ieder jaar komt het wel weer eens terug :
stel je voor je bent rijk en wilt t-net kopen
Hoe redt GoT het financieel?
Hoe gaat het met de Abbo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
We wachten gewoon geduldig op de beursgang van Tweakers B.V. en dan lezen we de prospectus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 17:36
Zeef, 'k denk dat je het gewoon maar positief moet inzien. Er zijn nou eenmaal mensen die echt alles willen weten wat ze maar kunnen weten. Hoe vaak is er bijv. wel niet gevraagd over de structuur op GoT? Over hoe React werkt? Wat 'al die knopjes' doen? Enzo.

Ach, ik kan er alleen maar om lachen :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

TRON schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:31:
Er zijn nou eenmaal mensen die echt alles willen weten wat ze maar kunnen weten.
Als dat zo was konden we een zwik fora opdoeken en Tweakers.Net ook de BV. Geen gezeur om cijfers. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 17:36
Guardian Angel, 'k bedoel er mee te zeggen dat het eigenlijk logisch is dat het gebeurt, aangezien er heel veel mensen zijn die _erg_ nieuwsgierig zijn. 'k Snap eerlijk gezegd niet precies wat je bedoelt met je post :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

TRON schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:31:
Zeef, 'k denk dat je het gewoon maar positief moet inzien. Er zijn nou eenmaal mensen die echt alles willen weten wat ze maar kunnen weten. Hoe vaak is er bijv. wel niet gevraagd over de structuur op GoT? Over hoe React werkt? Wat 'al die knopjes' doen? Enzo.

Ach, ik kan er alleen maar om lachen :)
Tis toch niet zo raar dat ICT'ers geinteresseerd zijn in de financiele situatie van een grote website. Vind het best boeiend om te weten wat er op dit moment nou verdiend wordt met tweakers.

Dat je van tevoren weet dat je dat toch niet op deze manier te weten komt is weer een heel ander verhaal :)

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Wat voor BI activiteiten gebruikt het T.Net management eigenlijk voor hun strategie bepalingen, forecasting/budgettering, KPI's? Gebruiken jullie datawarehouse oplossingen met BO/Cognos rapportage omgevingen?

Als BI-er vind ik dat natuurlijk razend interesant ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Hoe mijn auto werkt zal mijn dealer me wel willen vertellen maar hoeveel winst hij er op maakt zeker niet.

Het is allesbehalve logisch dat die vraag gesteld wordt. Misschien 1% van de users is in staat een balans goed te lezen waarvan misschien weer 1% in staat is om de cijfers goed te intrepeteren. Dan kom je uit op 1,2 persoon en omdat ik er geen interesse voor heb is het zonde van de energie om voor die 0,2 persoon de stukken openbaar te maken. :)

Dit kost me stemmen als men de humor er niet van inziet. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

GA: Ik denk dat je je misschien vergist is het niveau van de (wat oudere) GoTTer :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
tazzman schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:26:
Als BI-er vind ik dat natuurlijk razend interesant ;)
Als klein bedrijf zijn de dingen die je noemt verre van boeiend...

[ Voor 6% gewijzigd door Renegade op 08-12-2004 15:41 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Brakkie schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:18:
[...]

Tis toch niet zo raar dat ICT'ers geinteresseerd zijn in de financiele situatie van een grote website. Vind het best boeiend om te weten wat er op dit moment nou verdiend wordt met tweakers.

Dat je van tevoren weet dat je dat toch niet op deze manier te weten komt is weer een heel ander verhaal :)
Met de laatste conclusie ben ik het roerend eens, dus wmb : CASE CLOSED :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Daniel schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:10:
[...]

Dit is dus echt niet waar :) Dividend keer je uit van de winst na belastingen (in dit geval dus vennootschapsbelasting). Over het dividend wordt 25% dividendbelasting geheven, maar die betaal je pas op het moment dat je het uitkeert aan iemand die geen deelnemingsvrijstelling heeft (natuurlijk personen of een bedrijf met een belang van minder dan 5% in het bedrijf)
Als ik dividend aan mezelf uitkeer betaal ik daar alleen 25% dividendbelasting over, niet ook nog eens inkomstenbelasting. Dat zou dan een mooie grap worden...dan hou je van 100 euro dividend echt maar een tientje over ofzo :P
Ik dacht dat inkomsten via dividend gewoon in box 2 terechtkwam? Dit is namelijk het "belastbaar inkomen uit aanmerkelijk belang". Dat is inderdaad 25%. Dus als je uitrekent dat over de winst eerst venootschapsbelasting betaald moet worden van 34.5% en dan nog eens 25% belasting via box 2. Rekensommetje: 0.345 * 1.25) = 0.43125. Oftewel voordat je van je winst een extraatje wordt er in totaal 43,125% belasting over betaald. Dus van 1000 euro winst hou je ongeveer 569 euro over. Ik kan iets vergeten hebben of verkeerd begrepen hebben. Het is niet zo dat ik ervoor studeer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

dev icey schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:37:
[...]

Ik dacht dat inkomsten via dividend gewoon in box 2 terechtkwam?
Dat klopt, maar dat zei je niet :)

Je impliceerde dat gemaakte winst eerst 34.5% vennootschapsbelasting kost, vervolgens 25% dividendbelasting, en daarop nog een 42% of 52% inkomstenbelasting. Dat laatste is dus niet waard, en maakt het in tegenstelling tot wat jij zei wel heel interessant om dividend uit te keren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Renegade schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:36:
[...]

Als klein bedrijf zijn de dingen die je noemt verre van boeiend...
Wat is een klein bedrijf? Klein capitaal? Klein aantal medewerkers? Kleine productlijn?

Business Intelligence is echt niet alleen voor grote bedrijven interesant. Ik heb inderdaad grote bedrijven als klant maar ook in het MKB heb ik veel klanten welke weldegelijk het belang zien in MIS en DSS oplossingen.

Maar goed, als je altijd als kleine ondernemer blijft roepen... budgettering, forecasting, KPI's etc boeien je niet.. dan zal je altijd een klein bedrijfje blijven. Blijf je kruidenier spelen of ga je echt ondernemen?

[ Voor 19% gewijzigd door tazzman op 08-12-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

tazzman schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:46:
Maar goed, als je altijd als kleine ondernemer blijft roepen... budgettering, forecasting, KPI's etc boeien je niet.. dan zal je altijd een klein bedrijfje blijven. Blijf je kruidenier spelen of ga je echt ondernemen?
offtopic:
Ik snap de relevantie niet maar als je de cost of accounting hierbij vergeet mag je blij zijn kruidenier te blijven en niet over de kop te gaan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 08-12-2004 20:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het echt toepassen van BI zul je wel je weg moeten weten op dat gebied, wat ga je meten, hoe ga je meten en wanneer zijn je meetmomenten. Je zou als KPI bijvoorbeeld advertising income kunnen pakken, maar vooralsnog vraag ik me af of Tweakers de middelen heeft om negatieve uitslagen aan te pakken, ze lijken me eerder nog te afhankelijk. Daar heb je dan wel weer je andere zaken voor maar vooralsnog vraag ik me af of echte BI haalbaar is bij Tweakers.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

weet je.... ik vind het niet eens boeiend of en hoeveel tweakers.net verdient op mijn geklik op een banner of aanschaf van een abbo ( heb ik btw niet ) ik ben hier omdat ik dit een leuk forum vind waar ik veel lol heb en nuttige meuk vandaan haal, en de fp omdat er gewoon leuk nieuws staat en de meuktracker en pricewatch handig zijn.

als ze op mij en users verdienen en allemaal in een dikke 5 serie rondrijden hebben ze het goed gedaan, moeten ze zich allemaal door zwahiel en zijn lada laten rondrijden, naja, doe ze iets fout :p

economische aspecten, winst ed. van een bedrijf boeit me zeker heel erg, maar sommige dingen moet je gewoon simpel houden en van genieten ;) bij een kop koffie denk je er ook niet bij na of ze winst maken, alleen puur genieten ;)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

mystic schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:27:
weet je.... ik vind het niet eens boeiend of en hoeveel tweakers.net verdient op mijn geklik op een banner of aanschaf van een abbo ( heb ik btw niet ) ik ben hier omdat ik dit een leuk forum vind waar ik veel lol heb en nuttige meuk vandaan haal, en de fp omdat er gewoon leuk nieuws staat en de meuktracker en pricewatch handig zijn.
Jei bent een held _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zeg nou zelf, Exit voor Athlon XP kan je toch niet lezen zonder een glimlach op je gezicht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op het moment dat je meer aan recources kwijt bent voor het het BI dan dat je momenteel aan resources in je bedrijf hebt (denk bijvoorbeeld aan gekwalificeerd personeel) durf ik redelijk stellig te beweren dat het niet heel erg zinnig is om je volledig op BI te storten. Natuurlijk kun je gebruik maken van zaken als forecasting, BSC's, KPI's en Qgates, maar op het moment dat je 4 of 5 man fulltime in dienst hebt, waarvan er misschien drie de veertig uur per week halen kun je imo beter je tijd steken in zelf een goed report maken of voor jezelf het spul eens op een rij zetten. Combineer dat met de afhankelijkheden die je regelmatig tegenkomt als klein bedrijf. Dat zorgt ervoor dat ik zeg dat voor de kleine bedrijven het niet heel erg interessant is. Persoonlijk zijn er andere dingen die ik eerder aan zou pakken in kleine bedrijven, alhoewel ik BI al wel zou laten meetellen. Er komt namelijk imo een moment dat het wel interessant wordt, en dan is het niet ongunstig als je een beetje je stof kent. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het lijkt me dat tussen 'echt ondernemen' en 'kruidenier spelen' nogal een glijdende schaal zit :) Je kunt wel heel stoer op hoog niveau BI gaan toepassen, maar als dat op dat moment helemaal niet zinvol of relevant is voor je bedrijf heeft dat geen zin natuurlijk.
Strategisch denken en plannen is ook voor kleine bedrijven belangrijk, maar dat doe je feitelijk al door je toekomstplan up te date te houden en goede budgetbewaking te hebben. Dan kun je doorgroeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Als eerst wil ik geen zicht op de directe winst/omzet cijfers van t.net. Heb er vanuit mijn werk al gneoeg mee te maken om te weten dat ik aan die cijfers geen ruk heb, omdat een gemiddelde account beter zaken in de cijfers kan verstoppen dan ik ze ooit kan vinden.

Wat mij echter wel leuk/intressantmooi zou lijken is soort van sociaal (of hoe je het noemt) verslag wat ook meerdere bedrijven maken. Met daarin kerncijfers over bezoekers, nieuwe aanmelding en dat soort statische flauwekul. Wat heb je gedaan en waar wil je naar toe.

Natuurlijk is al veel uit de .plan te halen, maar kan leuk zijn om dat jaarlijks om een rijtje te zetten.

Aan de andere kant kost het maken van een dergelijk verslag natuurlijk ook wat.

P.s. Volgens mij heeft Daniel zijn salaris gewoon in zijn ondertitel staan: 362.005.- :P

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzard
  • Laatst online: 01-05 07:23
wat ook weer een topic laat de mensen van tweakers lekker verdienen en wij genieten van de site :)

als iemand zoiets opstart dan gun ik het hem wel om samen met zijn "personeel" lekker te verdienen en neem ik de banners voor lief . (ook als er een auto door mijn scherm vliegt )

Ga zo door en hou tweakers gewoon lekker in de lucht

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Pagina: 1