Toon posts:

[tapeware 7] bestanden worden veel te klein gezien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb 2 servers en 1 tapestreamer. Op de server met de tapestreamer wordt elke avond een bestand weggeschreven van ongeveer 15 GB met de back-up van server 1. Op server 2 met de tapestreamer wordt dat bestand samen met de bestanden van server 2 op tape gezet. Nu kwam ik er achter dat het bestand van 15 GB maar als 2,5 GB wordt opgeslagen. Het is een bstand van NTbackup. Ook in het selectie scherm van Tapeware is het bestand maar te zien als 2,5 GB. Zo wordt ie dus gebackupped en ik krijg te zien dat dit foutloos gelukt is.
Om te kijken of het aan het bestand ligt, heb ik ook een andere geprobeerd van 12 GB maar die ziet ie als 1,8 GB. Waarom? Ik kan het nergens vinden en het is toch wel belangrijk.

Verwijderd

Topicstarter
help?

niet echt een populair pakket he?

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Hardware Compressie misschien ?
Kijk eens wat er gebeurd als je het bestand restored (op een andere locatie )

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-03 11:32
Is dat niet een probleem als de 4GB grens ?
Dat betekend dat als een bestand groter wordt dan 4GB, er steeds 4GB vanaf gaat.
Zo wordt een bestand van 9GB afgebeeld als 1GB.
Dit zal alleen bij afbeelden van de grote gaan.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-03 08:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:35:
Zo wordt ie dus gebackupped en ik krijg te zien dat dit foutloos gelukt is.
Om te kijken of het aan het bestand ligt, heb ik ook een andere geprobeerd van 12 GB maar die ziet ie als 1,8 GB. Waarom? Ik kan het nergens vinden en het is toch wel belangrijk.
Euh .. heb je al geprobeerd om het specifieke bestand te restoren, en zo te kijken of hij nu wel of niet goed op de tape gekomen is :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• ElectronicAlien
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2025

ElectronicAlien

Who, me...?

Toos en Bep schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:42:
Is dat niet een probleem als de 4GB grens ?
Dat betekend dat als een bestand groter wordt dan 4GB, er steeds 4GB vanaf gaat.
Zo wordt een bestand van 9GB afgebeeld als 1GB.
Dit zal alleen bij afbeelden van de grote gaan.
Klopt!! Het is een bug met files groter dan 4GB. Wordt verholpen door het installeren van de service pack 5c voor Tapeware 7.

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks!!!
Pagina: 1