Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Technische vraag KPN aansluiting (telefoon)

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet bij mijn vader adsl aansluiten maar zit met een probleempje.

De opstelling is nu als volgt ( erg vaag )

Er zit 1kastje in de meterkast die voor 2 dingen gebruikt word

1 doorlussen naar aansluiting in de woonkamer
2 extra aansluiting in de computerkamer.

Nou komt het. Het is bij deze aansluiting of of.
Dus of telefoon in de woonkamer of internetten via de telefoonlijn ( 56k6 )

De hoofdaansluiting ziet er als volgt uit.

1 kastje waar 2 kabeltjes in gaan ( ik denk 1 hoofd kabel en 1 voor naar de woonkamer ), en op het kastje 1 uitgang (gewone telefoonplug)

Dus als je die telefoonplug er in doet die dus naar de modem gaat dan heb je geen normale
telefoon meer 8)7

Moet ik nou nog zo een kastje kopen en de 2 inkomende kabeltjes gaan splitsen of ?

alvast bedankt _/-\o_

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De adsl-splitter moet in de "ingaande" kabel van de (denk ik dan) huidige gewone telefoonlijn splitter zitten.

Je moet gewoon als stelregel hanteren dat de ADSL splitter voor alle andere telefoonapparatuur komt te zitten.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Helaas zit ik dan nog steeds met het probleem dat het of of is.

Het zit hem niet in adsl of de splitter maar in die aansluiting van kpn.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je ADSL hebt heb je het 56k6 modem toch niet meer nodig? Dus gewoon de inkomende lijn doorknippen, aan beide uiteinden de bijgeleverde RJ-45 plugjes krimpen, die in de splitter duwen en vanaf de splitter de meegeleverde telefoonkabel naar het ADSL modem leggen.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

@TS

internetten met de modem is altijd geen telefoon (of je moet isdn hebben)

zoals boven vermeld dien je de splitter aantesluiten voor alle apparatuur. maar als het een doorverbonden lijn is kan je het zelf zo doen dat je bv je splitter en modem boven neerzet en aansluit

alle info omtrent aansluiten ADSL is btw ook te vinden via Google (http://www.google.nl/sear...en&btnG=Google+zoeken&lr= ) of via websites als KPN (http://www.kpnadsl.nl/support/technischevragen_splitter.html)

Verwijderd

Topicstarter
Ok snap hem al iets meer. Nog 1 vraagje dan.

De gewone telefoonlijn staat in de telefoonkamer op een aansluiting daar.

Hoe zorg ik dat die ook weer gaat werken dan ? Want die kan ik niet
direct op de splitter gaan aansluiten

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jawel. Heb je het zelfinstallatiepakket? Daar staat het toch allemaal in uitgelegd.
De inkomende lijn van de PTT gaat in de splitter en vanuit de splitter gaat een aansluiting naar het ADSL modem en de andere naar de telefoon. Wat je dan nog allemaal doet met die telefoon in je eigen huis is niet van belang, dat ligt en blijft liggen (en werkt op dezelfde manier als voorheen). Alleen in jou geval is de situatie dat je of telefoon of 56k6-modem kunt gebruiken weg (omdat het 56k6 modem niet meer gebruikt wordt). En ja, het is normaal dat je over één (analoge) lijn alleen kunt bellen of internetten, dat kan nooit tegelijkertijd.

@ShadowBumble hieronder: de splitter met de lijn naar de computer is niet meer nodig. Er is toch ADSL! Dan heb je geen telefoonlijn voor het analoge modem in de computer meer nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door Maasluip op 07-12-2004 09:40 ]

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Dus als ik het goed begrijp ziet je situatie der zo uit nu ?
code:
1
2
3
                           Woonkamer aansluiting
Kabel KPN => Verdeel Kastje =>
                           Computer aansluiting

Dus dan moet je het zo aansluiten

code:
1
2
3
4
5
                                                     Woonkamer aansluiting
Kabel KPN => ADSL Splitter => Verdeel Kastje =>
                     ||                              Computer Kamer
                     \/
                  Modem => Computer Aansluiting

Edit:
Layout aangepast

[ Voor 35% gewijzigd door ShadowBumble op 07-12-2004 09:42 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit is wat ik zie in de kast

Afbeeldingslocatie: http://party.snt.utwente.nl/flock/images/user/USERID/52981/SIZE/large.jpg

Dus 1 aansluiting en rechts is de kabel die naar de computer gaat ( straks dus naar modem)

Dus als ik het goed begrijp haal ik die verdeler uit elkaar zet er plugsjes op en hopla done ?

Mooi getekend he :) haha

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-11 20:03
No offense, maar ik snap geen hol van je tekening. Alles wat ik zie is twee dossjes met een paar draadjes die er uit steken. Het lijkt me handiger als je aangeeft in de tekening waar de telefoondraden naar toe gaan en waar ze vandaan komen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de onderste de hoofdlijn is en de bovenste door getrokken is naar de woonkamer.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Met * ESteg

Aangeven wat voor ISRA punt je hebt zou al leuk zijn. NOFI, maar als je niet weet wat een ISRA punt is of als je die niet kunt aanwijzen is het beter om een monteur te laten komen.

En een beetje zoeken op GoT kan volgens mij ook geen kwaad. Me dunkt dat er al tig hoe-moet-ik-ADSL-aansluiten topics zijn.

• ESteg
Nu heb je het over de draden van het telefoonstopcontact links, neem ik aan?

Hoe zit het dan met het kastje rechts, links-boven, links-onder en onder?

Verwijderd

Topicstarter
Rechts is gewoon een plug. Simpele telefoonplug.

Maar ik zal jullie niet verder storen ik ga wel kutten ermee

Thanks

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

No offence, het lijkt mij handig dat je een monteur in huis haalt om het te regelen, want het staat hier echt duidelijk genoeg omschreven !

De splitter installeer je bij de bron... dus daar waar de telefoonlijn binnen komt. Mocht je telefoon+adsl in dezelfde kamer willen hebben... dan zit er niks anders op... een extra lijn naar de computerkamer trekken vanaf de splitter.

Er is nog een andere manier... 2 van de koperdraadjes van de lijn voor internet gebruiken en de andere 2 voor telefonie, maar dat is wat ingewikkelder.

• ESteg
Ahaa, ik had het ding rechts niet herkend als steker. Maar goed, wat is nu precies je plan:

1) telefoon in woonkamer, ADSL naar pc

2) telefoon in woonkamer en bij pc, ADSL naar pc

Indien 1) -> onderste kabel in "Line" ingang van splitter, bovenste in "Phone" uitgang van splitter en de kabel van de plug in de PC/ADSL uitgang van de splitter. Een miniplugje aan een ronde kabel krijgen is niet makkelijk, misschien kun je het beste een aansluitverbindingsdoos daarvoor gebruiken of een telefoonstopcontact met een miniplug (a.k.a. RJ-11) aansluiting. Vaak zitten die al bij je ADSL aansluitpakket.

Indien 2) -> zoals Staphane al zegt, kun je uit de kabel die er nu richting de pc loopt van de 4 aders er twee voor de telefoon gebruiken, die moet je dan samen met de kabel richting de woonkamer aansluiten op de "Phone"-uitgang van je splitter, en de andere twee aders zijn dan voor het ADSL modem. Als dat te ingewikkeld wordt, kun je ook gewoon een tweede kabel leggen.

Alvast succes!

[ Voor 4% gewijzigd door ESteg op 07-12-2004 10:05 ]

Pagina: 1