Toon posts:

ID3 Tags in Itunes updaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vrij grote verzameling mp3's. Pas een tijd geleden ben ik van filename-gebruik overgestapt op ID3 tags en iTunes. Via utilities heb ik de filenames geconverteerd naar de juiste velden van de ID3 tags. Alles is nu prima gerangschikt, echter kan ik niet op jaartallen sorteren, want die zijn niet ingevuld. Om nu niet duizenden jaartallen op te hoeven zoeken en in te vullen, zoek ik een manier om op artist / title het juiste jaartal van release erbij te laten zoeken en dat veld in de ID3 tag te updaten. Bestaat zoiets voor mp3-tjes? Ik weet dat freeDB de info voor CD's erbij zoekt, maar ik moet dus alleen mp3's updaten. Welk progje kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Weet niet of je Mac of PC gebruikt, maar heb zelf iets van 35k mp3's getagged met http://www.softpointer.com/tr.htm Werkt super snel. Haalt bv titels van Amazon.com incl afbeelding van hoes. Met het grote voordeel op freedb dat er geen lamme lui dingen invoeren die niet kunnen spellen ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info; ik gebruik een PC en iTunes 3.7.
Heb Tag&Rename gedownload, maar kan nog niet echt
een optie vinden om jaartallen van mp3-songs in te vullen.
Alle CD's zijn al geripped en de mp3-tjes hebben al
tags, waarvan artist, titel, track en genre zijn ingevuld.
Echter wil ik ook de jaartallen van elk nummer invullen.
De Get Album info van Tag&Rename haalt de datum van het
album op; niet de datum van elk afzonderlijk nummer.
Is dat op een andere manier te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

The Godfather is erg fijn, net zoiets als T&R, maar wel gratis:

http://users.otenet.gr/~jtcliper/tgf/

Of die de jaartallen wel goed doet weet ik niet, maar juist DAT doe ik weer in iTunes.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:44:
De Get Album info van Tag&Rename haalt de datum van het
album op; niet de datum van elk afzonderlijk nummer.
Is dat op een andere manier te doen?
Nou normaal geeft het jaar net als bij iTMS gewoon uitgifte van CD. Dus dat is wel erg logisch. Dat doet denk ik geen enkel programma anders.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm jammer. Lijkt me niet zo moeilijk om op trefwoorden in artist en title veld de release date erbij te zoeken. Maar dan moet het wel ondersteund worden. Heb weinig zin om 6000 nummers handmatig op te zoeken en in te voeren.

Ik vind het persoonlijk handiger om op jaartallen tracks te selecteren ipv CD's. Bij een Best Of CD die in 2004 released is met allemaal jaren 80 nummers, lijkt het me toch logischer om die bij de jaren 80 te zetten en niet bij 2004. Maar goed ben gewoon een zeikerd en wil het netjes op orde hebben :P

Waarvoor dient het grouping veld in de ID3 tag precies? Gebruik je dat voor sub-genres of zo? Kan je die ook filteren zoals je met artist, genre of albums kunt doen? Bijv. Kerst als group invullen voor alle kerst-related nummers? En ik snap ook niet helemaal het nut van het Compilation vinkje. Als je een verzamel CD hebt dan kan je toch gewoon artist en title apart blijven invoeren? Ik begrijp dat bij een compilation beide samen in een veld worden geplaatst...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 18:37 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1