Toon posts:

[dvd] Teac 58e buffer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat opgezocht en alles wat er stond uitgevoerd om mijn buffer op 100% te houden.

echter wanneer ik bij nero info kijk zie ik dat mijn brander geen dma gebruikt, terwijl die bij mijn deviceconfiguration wel aan staat.

het gevolg is dat het 30 minuten tot een uur duurt om een dvd te branden op 8 speed (op 4 speed zelfde probleem) brander is slave, maar de rom wordt niet eens gebruikt want er wordt gebrand vanaf s-ata hd die vrij snel is. verdere specs in mijn ondertitel.

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

staat hij op pio modus?
Dan moet je ff in apparaatbeheer dat kanaal waar hij op aan is gesloten weggooien en herstarten.
Ik neem aan dat hij op het secundaire kanaal zit anders moet je hem ff daarheen doen anders gooi je het kanaal van je hdd weg en die heb je nodig in windows ;)

Na re reboot paktie em wel weer op udma.

Specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

terwijl die bij mijn deviceconfiguration wel aan staat.
Wat bedoel je hiermee? De BIOS of de apparaatbeheer? Check ook eens je CPU verbruik tijdens het branden. Bij PIO modus gaat de data aanvoer via de CPU, dus de CPU verbruik zal richting 100% gaan en daar rond blijven hangen. Mocht dit niet het geval zijn, probeer dan andere Nero versies of andere brandprogramma's :)

Zie voor meer tips ook OM FAQ - Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 07-12-2004 07:11 ]

Verwijderd

Imo zou het probleem niet echt in die PIO mode mogen zitten. Ook in PIO is het best mogelijk een CD-tje in minder dan 30 minuten te branden. Hij geeft ook aan dat er geen verschil zit tussen 8x en 4x.

Check idd even je CPU verbruik, maar scan ook je computer eens op spy/adware..

Verwijderd

Topicstarter
bij apparaatbeheer staat mijn brander op dma, maar in nero zie ik dat het pio is. Mijn cpu is nog geen 20% wanneer ik aan het branden ben, ik heb het idee dat ik constant een bufferunderrun krijg en dat die die aan het oplossen is door de buffer opnieuw op te bouwen.

* ik heb genoeg geheugen
* snelle processor
* goede dvd's
* virus en spyware vrij systeem (norton IS, ad-aware, spybot)

dus waar zou het aan kunnen liggen

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:09:
bij apparaatbeheer staat mijn brander op dma, maar in nero zie ik dat het pio is. Mijn cpu is nog geen 20% wanneer ik aan het branden ben, ik heb het idee dat ik constant een bufferunderrun krijg en dat die die aan het oplossen is door de buffer opnieuw op te bouwen.
Dat zou de vertraging wel verklaren.
dus waar zou het aan kunnen liggen
* brakkke IDE-kabel
* brakke brander
* brakke media
* verkeerde drivers voor IDE

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik er dan voor kunnen zorgen dat mijn brander werkelijk dma gebruikt ?

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

DJ_Squtshi schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 02:19:
staat hij op pio modus?
Dan moet je ff in apparaatbeheer dat kanaal waar hij op aan is gesloten weggooien en herstarten.
Ik neem aan dat hij op het secundaire kanaal zit anders moet je hem ff daarheen doen anders gooi je het kanaal van je hdd weg en die heb je nodig in windows ;)

Na re reboot paktie em wel weer op udma.
ZO DUS

Specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:09:
Mijn cpu is nog geen 20% wanneer ik aan het branden ben
Dus de brander draait niet op PIO, maar gewoon op DMA :)
bij apparaatbeheer staat mijn brander op dma, maar in nero zie ik dat het pio is.
Nogmaals: probeer Nero updates en andere brandprogramma's.
Pagina: 1