Handscanners: Zijn deze nog te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een handscanner, om foto's vanuit een boek gemakkelijk in te kunnen scannen. Waarom nou een handscanner? Het gemak om even snel een fotootje in te scannen en vooraal het probleem te overbruggen van images die in het midden van het boek staan. Deze kun je niet goed met een flatbed-scanner inscannen omdat je met een naar binnenstaande rand hebt te maken. Waarom maken ze die dingen haast niet meer, het is toch ideaal om effe snel een plaatje in te scannen en m.b.v. de optische tecniek gemakkelijke coördinatie-bepaling.

Ik ben hard op zoek naar zo'n scanner. Weet iemand of deze nog te verkrijgen zijn, kon het niet vinden n.l.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb ze al jaren niet meer nieuw in de winkel gezien, maar kom ze wel vrij regelmatig op de grotere beurzen tegen (iirc is er as weekend eentje in A'dam RAI). Probleem met handscanners is het scannen perfect recht te krijgen- bijna niet te doen, met alle gevolgen van dien.

* dion_b had een maand geleden kunnen zeggen 'haal maar op', maar helaas, in de laatste grote dump-bij-kringloopcentrum-actie is de oude Genius 8b (256 kleur :P ) handscanner met 8b ISA kaart naar de eeuwige RGB-velden gegaan...

Oslik blyat! Oslik!

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02 23:00
Zoals Dion_B als zei, die zijn soms op beurzen nog wel eens te vinden
volgens mij moet k er ergens ook nog wel 1 hebben, ik zal eens kijken of ik die kan vinden :)

Systems Specs

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:23
Ik heb nog een kleuren handscanner hier liggen. Doe ik niks meer mee. Heb helaas nu geen tijd om specs e.d. te posten, maar mail me anders ff. Morgenvroeg heb ik hopelijk een beetje tijd daarvoor.

In ieder geval, ik heb nog een perfect apparaat voor jou :)

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Foto's die vast zitten in een foto album kun je natuurlijk ook gewoon over fotograferen met een photo toestel met genoeg MPixels, dit werdt voor het digitale tijdperk vaak gedaan met een analoog toestel. Ik raad je dan wel aan om geen flits te gebruiken, maar een externe lichtbron, en gebruik te maken van een (zelfgemaakt) camera standaardje om het foto toestel mooi stabiel en paralel te houden aan de foto.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Is dit: hp scanner niks voor jouw? Deze heb ik ook en werkt erg fijn. Je kan dus de plaat loshalen en opalles leggen, zelfs dingen aan de muur zegmaar :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Die hp scanjet 4600; Is deze gemakkelijk in het gebruik wanneer je een heel dik boek hebt en de plaatjes daarin relatief ver naar het midden gecentreerd zijn? Kun je die plaat v/d hp scanjet 4600 dan goed doordrukken naar het midden en zit de rand van die scanner dan niet in de weg (zowel qua dikte als qua breedte)

Even jullie echte mening voor diegene die een handscanner hebben: Is het wat of kun je beter met behulp van een fotocamera dit aanpakken.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 09:23
Computer Totaal zei daar laatst over dat het belangrijk is voor boeken om geen CIS (meeste canon en trust) scanner te hebben maar een ccd, die gaat beter met diepte om, die zou dat soort plaatjes dus ook mee moeten kunnen pakken

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Arjan,

Dan heb je goed opgelet bij Computer Totaal, want ik heb het niet gelezen en ben er wel lid van :P

Dus ccd gaat wat meer de diepte in, das nieuw voor mij. Maar de plaatjes in het boek waaruit ik wil scannen is mij te dierbaar/kostbaar om hem "zo" effe onder de scanner te leggen.

Maar een optische handscanner (bijv. dual optical) kan toch de bewegingen van je hand registreren netals een muis en intelligente software eventuele verschijvingen opmerken en synchroniseren. Anno 2005 (bijna) moet dat toch echt wel kunnen. Ik vermoed dat er domweg geen vraag naar is vanuit de consument. Is toch super zo'n scanner. Boek d'rbij, scanner d'rover en klaar. Paar seconden werk. Je hoeft niet eerst een heel blad in te scannen maar alleen datgene wat je graag wilt.

Wordt het plaatje echter groter dan een halve A-4, jah dan moet je hem onder een flatbad leggen of fotograferen in mijn geval.
Pagina: 1