Op dit moment verwijst de apache2 webserver van mijn linux machine subdomeinen door naar een gelijknamige directory in de document root. Zo zal foo.voorbeeld.nl worden geserveerd uit /srv/www/foo/ (aangenomen dat /srv/www/ de document root is). Ik gebruik mod_rewrite hiervoor. Het stukje config:
Ik wil echter graag meerdere niveaus aan virtuele subdomeinen gebruiken. Natuurlijk kan ik voor ieder niveau soortgelijke regels in de config zetten, maar ik wil in principe oneindig veel niveaus kunnen rewriten. Zo zou abc.def.ghi.foo.bar.voorbeeld.nl moeten worden geserveerd uit /srv/www/bar/foo/ghi/def/abc/. Het is natuurlijk ook eleganter als het in 1 serie rewrite conditions en rules kan.
Het probleem is uiteraard dat dit me niet lukt. Ik heb me helemaal suf gegoogled. Is er iemand die mij hiermee kan helpen?
Alvast dank!
code:
1
2
3
4
5
| RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^([^.]+)\.voorbeeld\.nl$
RewriteCond /srv/www/%1 -d #check of directory bestaat
RewriteRule ^(.+) %{HTTP_HOST}$1
RewriteRule ^.*?([^.]+)\.voorbeeld\.nl(.*) /srv/www/$1$2 |
Ik wil echter graag meerdere niveaus aan virtuele subdomeinen gebruiken. Natuurlijk kan ik voor ieder niveau soortgelijke regels in de config zetten, maar ik wil in principe oneindig veel niveaus kunnen rewriten. Zo zou abc.def.ghi.foo.bar.voorbeeld.nl moeten worden geserveerd uit /srv/www/bar/foo/ghi/def/abc/. Het is natuurlijk ook eleganter als het in 1 serie rewrite conditions en rules kan.
Het probleem is uiteraard dat dit me niet lukt. Ik heb me helemaal suf gegoogled. Is er iemand die mij hiermee kan helpen?
Alvast dank!
[ Voor 9% gewijzigd door molf op 07-12-2004 00:50 ]