ReseTTim schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:16:
ok.. denk dat het zelf geen probleem is.. nu vraag jeje waarom... ik heb een 300Watt zalman en het volgende zit erop..
* P4-2.0ghz
* Ati R9700 Pro
* 4x 80Gb hdd's
* 2x 160Gb hdd's
* dvd brander Nec1300a
geen probs
vriend van mij.. heeft ook een 300Watt zalman
met daarop 6x 160Gb hdd's + 2 cdrom spelers volgensmij
iig het ligt er voornamelijk aan wat voor voeding je koopt.. zalman is bijv 300Watt constante spanning.. Aopen of andere vage merken als Sweex, Q-tech is het piek spanning.. kortom het kan wel maar dan moet je wel een goede voeding kopen..
Wanneer leren mensen nou eens het verschil tussen spanning, stroom en vermogen

.
Het is altijd piek vermogen of piek stroom (omdat spanning * stroom altijd nog vermogen geeft), geen piek spanning. De spanning is altijd constant tot een bepaald niveau.
Leer dat nu eens in plaats van met termen strooien. Ook heeft aopen fatsoenlijke voedingen in tegen stelling tot de andere merken die je opnoemt. Een aopen is vergelijkbaar met zalman, eveneens met geluid. Het enige wat verschilt is dat zalman zn marketing als leverancier voor "stille" componenten een stuk beter voor elkaar.
Voor de TS: Het ligt gewoon aan de fans. Die zijn nou eenmaal gemaakt om op die lage toerentallen te lopen. Wil je fans die meer lucht verzetten, zul je die aan moeten schaffen. Aan de voeding ligt het niet, die geeft echt die 12v wel.
Tip voor fans: Ik verbaasde me nog over de Thermaltake Smartfans (bleu, weet niet wat de andere doen) kwa stilte. Ik heb jaren gezworen bij papst, maar deze komen voor minder geld ook een heel aardig eind in te buurt. Ook kun je dan zelf uitmaken of je de fans op 1300rpm laat draaien, of 2800prom (bij de 120mm versie).