Beste tweakertjes...
Ik kan nu trots mededelen dat mijn pc-tje vrijwel af is!!
Er komen nog een aantal kleine veranderingen aan..maar hij is al af genoeg om em te showen
Dit was mijn eerste casemod ever, ik wil hierbij even GOT forum bedanken voor de fantastische
informatie die ik hier heb kunnen vinden. Zonder GOT was het me dus echt niet gelukt...
Ik hem em maar omgedoopt tot Blue Fire...kwist toch niks beters
Eerst zal ik even uitleggen waarom ik al deze moeite heb gedaan.
Ik zit de laatste maanden ongeveer elke dag wel even op het GOT forum.
Vooral Casemodding topics vallen bij mij in de smaak.
Waarom?
Kijk maar naar het resultaat van mijn mods. Het ziet er gewoon veeeel mooier uit als
je je pc een beetje aankleedt. Dat saaie wit/beige gedoe van me monitor e.d was ik gewoon zat.
Daarnaast vind ik het ook leuk om af en toe te stoeien met gereedschap en andere rommel. Lekker knutselen dus...
Nu nam ik zelf nooit de moeite om zo'n mini project te starten, maar nu vond ik het toch echt tijd geworden om zelf is wat in elkaar te prutsen.
Ik ben hierna nog intensiever casemod topics op het GOT forum gaan volgen.
Hier haalde ik een hoop informatie vandaan en besloot daarna om maar is wat leuk mod-stuff aan te gaan schaffen. Nadat ik een hoop i-net winkels had bezocht kwam ik eindelijk in een winkel terecht die goedkoop kon leveren.
(weet niet of ik adressen naar online stores mag geven, dus ik laat het maar weg)
CCFL's, Light Fans, Cablemesh en een plexiplaat werden binnen een weekje geleverd.
Het grote mod werk kun beginnen!!!
Pc Hardware specs:
Mobo: Asus A7V8X
Processor: AMD Athlon 2700+ (ik kocht een 2100, maar er zat een 2700+ in het doosje: 275 euro kado!!!)
Videokaart: Geforce 4200 ti 128mb
Hdd: 120 gig WD 8mb cache
Ram: 3x 256mb DDR 3200
Dvdburner: Nec
Cdburner: Lite on
Psu: Aopen 300 Watt
Mouse: Microsoft Intelli Eplorer 4.0 + Steelpad 4d voor super gamecomfort!
Toetsenbord: Logitec wireless
Soundsystem: Creative 7.0 met 7 boxen + woofer!
Mod stuff:
Twin ccfl blue
Drie 80cm fans 4xled blue
Een 120mm 4xled blue voor psu
Zwarte Cable mesh
Twee rounde cables green (zwart gemaakt met permanent marker)
Rounded cable voor floppy
Plexiplaat voor sidepanel en onderkant pc
3 blue 3000cmd leds voor power, hdd en een highlight led (om op speciale dingen te richten)
6 spuitbussen
Hier dan de beloofde pics...
De pics van mijn monitor en andere stuff staan niet in dit topic..dit topic is voor de case zelf.
Uiteraard kan je deze wel checken op mijn website http://home.tiscali.nl/sjoerdrog
Enjoy

Hier de grote brei van draden, fans en stekkertjes...Hier moeten we wat aan doen!

De ide-matten en de zwart/rood/gele spaghetti zijn niet om aan te zien!

De achterkant van de kast. De draden al netjes geordend, maar de kleur nog niet right..

Zo is het nu ongeveer geworden... Er komen nog kleine veranderingen.
(check het tape op het sidepanel maar
Een 120mm 4x blue ledfan komt er nog in bij de voeding en ik moet er nog paar kleine dingen doen.

Pic recht de kast in...de blauwe kleur geeft een super mooi effect in m'n kamer.
Check het gat in de onderkant..dit geeft een mooie gloed onder m'n pc vandaan!

Hier is de achterkant ook goed te zien. Mat zwart gespoten dus...2 blauwe system fans voor
een final touch
Ondertussen heb ik vandaag een vliegenhor-gaasje achter mijn casefront-gat gemaakt.
Daarachter zit nu een casefan waar ik een mooi gat voor heb gedremeld + stuk panty ervoor geplakt als stoffilter.
De fotos van deze mods komen als mijn volledige desktop af is. Wat ervoor allemaal heeft plaatsgevonden is wel te zien!
De fotos van het gehele proces en andere mods zijn te checken op mijn webpage: http://home.tiscali.nl/sjoerdrog
Wat komt er nog bij?
- 120mm fan met 4 blue leds voor in mijn psu
- 80mm fan met 4 blue leds die aan de voorkant van m'n pc komt achter het USB poortje
- 2 blauwe ledjes die ik kan plaatsen waar ik wil (zit voetje op en is draaibaar) (komen denk onder mijn monitor in een hoek van 45 graden zodat ze op mijn toetsenbord schijnen)
- twin ccfl blue die ik onder mijn "edit" bed ga fabrieken...zo heb ik een lkkr pimpy bureau
--------------
UPDATE
--------------
Zo mijn gehele project is af!
Het doel van het project was het volledig "restylen" van mijn kamer en bureau
Het heeft even geduurd maar het is nu eindelijk af. Het resultaat mag er ook zeker wezen.
Nieuwe pics pc:

Vliegenhor-gaas achter ovale gat geplaatst. Fan moet er nog achter...

80mm Blueled fan geplaatst (binnenaanzicht)

Ledfan lijkt paars maar de kleur is zeker blauw!

In de voeding een 120mm Blueled fan geplaats
Nog een laatste foto van mijn volledig vernieuwde desktop

De fotos van het gehele project zijn nu allemaal te bekijken op deze website: http://home.tiscali.nl/sjoerdrog
De website is volledig up to date en heeft van elke mod veel plaatjes!
Comments en mogelijke tips zijn altijd welkom!
Greetz
[ Voor 17% gewijzigd door Rogues op 19-12-2004 23:48 ]