Toon posts:

[Nvidia drivers] Geen kleur meer op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kheb net de nieuwste nvidia drivers gedownload van hun site voor HL2 te spelen.
Nu wil ik nog ff een filmpje kijken, kom ik tot de conclusie dat mn dualview f*cked up is :s
Ik krijg op geen enkele manier kleuren op mn tv te zien, kheb al alle formaten getest (alle ntsc en alle pal), verschillende resoluties, verschillende kleurdieptes, mn bekabeling nageken maar niks schijnt het op te lossen.
Aangezien op de site van nvidia geen rechtstreeks e-mail adres staat stel ik mn vraag hier maar (is nog beter en sneller).
Heeft iemand dit ook al aan de hand gehad? En weet iemand waar dit aan ligt?
Alvast bedankt

[Edit] Ik krijg heel even kleur bij het opstarten als hij het windows logo toont, verder niets meer dus hardware is ok..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 23:45 ]

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:42
probleem heb ik ook...

mijn kabel is van composiet naar een scart op de tv.

In de oude drivers kon ik middels een "hack" een verborgen knopje gebruiken om de kaart te forceren kleur naar de tv te zenden. In de nieuwe versie van de drivers lukte dit niet meer.

In de nieuwe drivers heb ik persee tvtool nodig om kleur te krijgen op mijn tv.
Kaart is een Geforce Ti 4200 128 mb

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:29
Sleep-O:
Om welke videokaart gaat het? Welke drivers van NVidia (Versienummer!)? Welke versie van Windows (XP/2000/98).

Oftewel: geef eens wat meer informatie. :)
Heb je al op Google gezocht of er meer mensen met deze problemen zijn?

-

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Brakke drivers, bah. Een minor versienummer teruggaan is misschien een optie.

Check voor de zekerheid nog even de tips in de De grote tv-out FAQ

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een GeForce FX5700 XT, s-vhs->composite->scart->tv
Draait op XP SP2 en de laatste nieuwe nvidia drivers, gisteren pas afgehaald:
Version: 66.93
Release Date: November 9, 2004
WHQL Certified*
Kheb ook al met oude drivers geprobeert die ik nog erges had staan maar dit werkt blijkbaar ook niet

Heb al op google en nvidia zitten zoeken, maar krijg altijd dezelfde uitleg: Formaat aanpassen.
Kben al 2X het lijstje met alle formaten afgegaan maar niets geeft kleur.

Het rare is dat hij bij het opstarten wel even kleur laat zijn bij het XP logo... :?
Na de install van HL2 kreeg ik de vraag om mn drivers te updaten, heb ik dan ook gedaan en sinds werkt het niet meer.

Kga straks als ik thuis ben (nu opt werk) eens proberen met tvtool, mss dat het zo werkt...

Verwijderd

Heb zelf ook een hele tijd met dit probleem lopen klote, kwam er toch op neer dat ik het goede land in moest vullen en goede formaat in de instellingen.
Dit loste het probleem op.
Er is overigens wel een direct mail adres op de nvidia site, deze heb ik ook een aantal keer gebruikt en ben erg tevreden over de hulp die zei me daar hebben kunnen verschaffen!

Verwijderd

In dat venster waar je voor pal en ntsc kan kiezen zit volgens mij ook de uitvoer optie's die kun je op composiet zetten of s-video of gemixed, toen ik dat had verandert had ik weer kleuren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:06:
In dat venster waar je voor pal en ntsc kan kiezen zit volgens mij ook de uitvoer optie's die kun je op composiet zetten of s-video of gemixed, toen ik dat had verandert had ik weer kleuren.
Daar heb ik gisteren ook al alle opties geprobeert, zonder succes...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:38:
[...]

Daar heb ik gisteren ook al alle opties geprobeert, zonder succes...
Ook in combinatie met ander verschillende pal en ntsc instellingen? Is het proberen waard....

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het kickje,

Krijg het nog altijd niet aan de praat :?
Superfly, kan je me dat e-mail adres van nvidia dan eens geven, heb net nog de hele site afgezocht maar ik vind niets hoor.
TvTool brengt ook geen hulp, die instellingen voor het tv formaat zijn daar trouwens disabled.
Alle andere instellingen blijken ook niet te helpen, no color at al... :(

grtz
Pagina: 1