Toon posts:

[HTML] Firefox slimmer dan IE?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hier de frameset code van Mijn siteje in aanbouw
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<FRAMESET COLS="*,110,700,110,*" FRAMESPACING="0" FRAMEBORDER="YES" BORDER="1">

<FRAMESET ROWS="*">
      <FRAME   SRC="./Leeg.html"        NAME="Linksleeg"    SCROLLING="NO"   NORESIZE>
    </FRAMESET>

<FRAMESET ROWS="112,*,30">
      <FRAME   SRC="./Linksboven.html"  NAME="Linksboven"   SCROLLING="NO"   NORESIZE>
      <FRAME   SRC="./Linksmenu.html"   NAME="Linksmenu"    SCROLLING="AUTO" NORESIZE>
      <FRAME   SRC="./Linksonder.html"  NAME="Linksonder"   SCROLLING="NO"   NORESIZE>
    </FRAMESET>

<FRAME   SRC="./Boven.html"       NAME="Boven"        SCROLLING="NO"   NORESIZE>
      <FRAME   SRC="./Home.html"        NAME="Inhoud"       SCROLLING="AUTO" NORESIZE>
      <FRAME   SRC="./Onder.html"       NAME="Onder"        SCROLLING="NO"   NORESIZE>
    </FRAMESET>

<FRAME   SRC="./Rechtsboven.html" NAME="Rechtssboven" SCROLLING="NO"   NORESIZE>
      <FRAME   SRC="./Rechtsmenu.html"  NAME="Rechtssmenu"  SCROLLING="AUTO" NORESIZE>
      <FRAME   SRC="./Rechtsonder.html" NAME="Rechtssonder" SCROLLING="NO"   NORESIZE>
    </FRAMESET>

<FRAMESET ROWS="*">
      <FRAME   SRC="./Leeg.html"        NAME="Rechtsleeg"   SCROLLING="NO"   NORESIZE>
    </FRAMESET>

</FRAMESET>

Firefox kan hier perfect mee ongaan, de site is in deze browser perfect te zien

maar IE denk hier totaal anders over, maakt 2 colums, met allebij 1 rij, niet de boedoeling :)

waar ligt dit aan? een simpel foutje of moet ik de frameset opnieuw maken zoals een programma als dreamweaver dit wil?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 23:34 ]

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

ja en nu?

Wordt er nu van ons verwacht dat we zeggen van:
oh wat mooi of komt er nog een vraag bij?

[ Voor 85% gewijzigd door SimplyMe op 06-12-2004 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
SimplyMe schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:26:
ja en nu?

Wordt er nu van ons verwacht dat we zeggen van:
oh wat mooi of komt er nog een vraag bij?
F5 :)

oke, ik ben er (al) uit, maar hier de oplossing, altijd handig voor de search:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<HTML>
  <HEAD>
    <TITLE>Test</TITLE>
  </HEAD>

<FRAMESET COLS="*,110,700,110,*" FRAMESPACING="0" FRAMEBORDER="YES" BORDER="1">

<FRAMESET ROWS="*,">
      <FRAME   SRC="./Leeg.html"        NAME="Linksleeg"    SCROLLING="NO"   NORESIZE>
    </FRAMESET>

<FRAME   SRC="./Linksboven.html"  NAME="Linksboven"   SCROLLING="NO"   NORESIZE>
      <FRAME   SRC="./Linksmenu.html"   NAME="Linksmenu"    SCROLLING="AUTO" NORESIZE>
      <FRAME   SRC="./Linksonder.html"  NAME="Linksonder"   SCROLLING="NO"   NORESIZE>
    </FRAMESET>

<FRAME   SRC="./Boven.html"       NAME="Boven"        SCROLLING="NO"   NORESIZE>
      <FRAME   SRC="./Home.html"        NAME="Inhoud"       SCROLLING="AUTO" NORESIZE>
      <FRAME   SRC="./Onder.html"       NAME="Onder"        SCROLLING="NO"   NORESIZE>
    </FRAMESET>

<FRAME   SRC="./Rechtsboven.html" NAME="Rechtssboven" SCROLLING="NO"   NORESIZE>
      <FRAME   SRC="./Rechtsmenu.html"  NAME="Rechtssmenu"  SCROLLING="AUTO" NORESIZE>
      <FRAME   SRC="./Rechtsonder.html" NAME="Rechtssonder" SCROLLING="NO"   NORESIZE>
    </FRAMESET>

<FRAMESET ROWS="*,">
      <FRAME   SRC="./Leeg.html"        NAME="Rechtsleeg"   SCROLLING="NO"   NORESIZE>
    </FRAMESET>

</FRAMESET>
</HTML>

IE kan dus niet opgaan met ROWS="*", dit heb ik vervangen door ROWS="*," , vraag me niet waarom

Verwijderd

<FRAMESET ROWS="*,"> is natuurlijk onzin. Dat kun je volgens mij ook gewoon weglaten hoor..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

crisp

Devver

Pixelated

De vraag in je titel zal elke zichzelf respecterende webdevver waarschijnlijk wel met 'ja' beantwoorden ;)
Afgezien daarvan vraag ik me af of je keuze voor frames een bewuste keuze is, en of je ook hebt stilgestaan bij de nadelen van frames?
Last but not least krijg ik HTML3.0 gevoelens bij dit voorbeeld; het zal wel door het gebruik van uppercase elementen en properties komen, en het ontbreken van een DTD ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:38:
<FRAMESET ROWS="*,"> is natuurlijk onzin. Dat kun je volgens mij ook gewoon weglaten hoor..
god, je hebt nog gelijk ook he, het is nog vroeg zullen we maar zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:41:
De vraag in je titel zal elke zichzelf respecterende webdevver waarschijnlijk wel met 'ja' beantwoorden ;)
Afgezien daarvan vraag ik me af of je keuze voor frames een bewuste keuze is, en of je ook hebt stilgestaan bij de nadelen van frames?
Last but not least krijg ik HTML3.0 gevoelens bij dit voorbeeld; het zal wel door het gebruik van uppercase elementen en properties komen, en het ontbreken van een DTD ;)
Nee, is gewoon persoonlijke favoriet

klopt, ik hou van overzichtelijke html, dus veel spaties en juist gebruik van hoofdletters ;)

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:45:
[...]

Nee, is gewoon persoonlijke favoriet

klopt, ik hou van overzichtelijke html, dus veel spaties en juist gebruik van hoofdletters ;)
En juist gebruik van hoofdletters houdt in dat je ze dus niet gebruikt. (zie het stukje over lowercase tags).

Ga overigens ook eens kijken naar http://glish.com/css/7.asp < dat is qua opbouw stukken makkelijker en vereist niet tig frames :). Als laatste (tja, we zijn hard vandaag) - zwengel Photoshop eens aan en doe alsjeblieft iets aan de titel. Dit staat erg goedkoop.

[ Voor 27% gewijzigd door Yoozer op 07-12-2004 02:30 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Yoozer schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 02:27:
[...]

En juist gebruik van hoofdletters houdt in dat je ze dus niet gebruikt. (zie het stukje over lowercase tags).

Ga overigens ook eens kijken naar http://glish.com/css/7.asp < dat is qua opbouw stukken makkelijker en vereist niet tig frames :). Als laatste (tja, we zijn hard vandaag) - zwengel Photoshop eens aan en doe alsjeblieft iets aan de titel. Dit staat erg goedkoop.
-ah, weet ik dat ook weer, ik heb het mezelf zo aangeleerd, blijf het wel zo doen voorlopig :)
-he dat ziet er wel geinig uit, maar op deze manier werkt het ook goed
-dit is ff een snel probeerseltje, als jij je geroepen voelt om voor mij wat in photoshop te maken mail je maar, ben niet zoon grafiaddict (behalve paint natuurlijk)

Verwijderd

Konqueror rendert het niet helemaal mooi =>
waarschijnlijk zit er nog steeds ergens een foutje. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 00:27:
Konqueror rendert het niet helemaal mooi =>
waarschijnlijk zit er nog steeds ergens een foutje. ;)
nu je het zegt :o

:?

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 00:05:
[...]

-ah, weet ik dat ook weer, ik heb het mezelf zo aangeleerd, blijf het wel zo doen voorlopig :)
Hey! je haalt mn theorie onderuit dat iedereen verkeerd begint en het daarna goed gaat leren!
(RwD op dinsdag 07 december 2004 @ 13:45)

Dus goed gaan leren nu heh ;) :+

Verwijderd

Lekkere instelling voor een ICT'er.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:54:
[...]
Lekkere instelling voor een ICT'er.
zodra ik me werk ga maken van websites (ben ik ook absoluut niet van plan) pak ik het wel officieel aan, nu is het een hele kleine hobby, geen zin in om daar te serieus mee om te gaan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 18:13 ]

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Overje website.. je doet moeilijk met veel frames..
Waarom geen I-Frame, perfecte oplossing in zo'n situatie. Je maakt gewoon table die je in het midden uitlijnt en daar zet je een I-Frame in.

Succes!

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

terabyte

kan denken als een computer

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:45:
[...]
Ik zie niet in waarom hoofdletters voor meer overzichtelijke HTML zorgen? Als je een goede HTML editor gebruikt met syntax-highlighting heb je die hoofdletters helemaal niet nodig, en is je HTML ooit makkelijker te porten naar XHTML.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Waarom om uberhaupt willen scrollen in het midden? Het is onnatuurlijk en (imho) lelijk. Frames zijn hier compleet overbodig.

Kies de volgende keer ook een fatsoenlijke topic title alstu.

En als je toch alles blijft doen als je het doet, wat verwacht je dan van ons ;) Dat we alleen je code debuggen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.