Toon posts:

Computer start niet meer op na vervangen koeling...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

vandaag is mn nieuwe koeling (zalman 7700Cu) bezorgd en ik kon natuurlijk niet wachten om die erin te sleutelen. Mn huidige koeling maakt namelijk een kolerelawaai, doordaat mn moederbord verkeerde temps afleest. (nog steeds geen bios fix voor gekomen :( ) Maar goed, ik heb win xp een chaintech ZNF-150 moederbord met een amd 3000+ 64 proc.

Ik ben eerst de koeling erin gaan zetten, netjes volgens de instructies, en nadat dat gebeurd was opstarten maar... Dat ging allemaal nog goed, temp normaal, (tenminste volgens sisoft dan) en computer deed alles normaal. Maarrrr, de teringherrie was niet verdwenen.. :( :( Wat bleek nou, er zit een soort radex blokje vlak naast mn koeler op mn moederbord, waar ook een miniklein fannetje in zat en die maakte die pokkeherrie dus. Om het zeker te weten heb ik hem er even afgeschroefd, 2 sec opsarten, yups geen herrie meer, meteen weer uit gedaan. Nu heb ik dat ding is flink schoongemaakt en er weer terug opgezet.

Probleem:
Toen ik hierna weer wilde opstarten, deed mijn pc enkel nog lange piepjes achter elkaar maken, geen beeld of niks verder. Koeling gaat wel draaien en de hele ratteplan komt op gang, maar geen beeld.....alleen die irri piepjes..

Tja denk je dan, wat heb ik nu weer aan mn fiets hangen....

Wat heb ik geprobeerd;
Harde schijf los, videokaart los maakt geen verschil. Had wel een paar malen dat ik mn video kaart eruit en erin deed dat ie daarna geen piepjes meer gaf....maar nog steeds geen beeld echter. Ook mn twee reepjes van 512mb afzonderlijk getest, maar dat gaf ook geen resultaat. Bios gecleared uiteraard, maar dat had ook geen nut... Ik hoor nu telkens alleen nog maar die *fuckin* piepjes......

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Kan er iets beschadigd zijn tijdens het inbouwen? Ik ben me van niets bewust, heb het voorzichtig gedaan.... Mischien mn mem? Nou ik vind het iig supervaag omdat hij het direct na inbouw wel gewoon deed....

Ik hoop dat iemand me kan helpen... Alvast bedankt voor de hulp iig!

Gr B

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Die piepjes geven een fout aan. Heb je in het instuktieboekje gelezen wat die fout precies is dan kun je reparen - reanimen of molesteren in die volgorde

er as ook een site voor alle bis beeps zoek een op got naar bios beeps
ik weet zeker dat je dan wat meer weet.

[www.ganzz.nl]

Verwijderd

dat kabeltje van die minifan zeg maar..
heb je die wel correct aangesloten? niet omgedraaid?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, heb zojuist iets ontdekt. Zie dat er wat in mijn frontje wordt afgebeeld, namelijk "C1", ik heb mijn manual er even bijgepakt er daar stonden foutmeldingen in...(sorry had ik mischien kunnen weten) Maar goed volgens deze foutmeldingen moet het aan mijn intern geheugen liggen.... Daar snap ik dus niks van, want daar heb ik helemaal niet aangezeten... Is het mogelijk om zonder memory op te starten ofzo, heb geen andere reepies liggen maar wil het graag zeker weten... Baal er wel van als mn memory zomaar kapot is gegaan....kost weer knaken :( :(

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 12:37

Night89

Als je alles op een rijtje heb

ik hd o mijn mobo ( P4P800 Del) ook een andere koeler, beetje (te)hard gedrukt, en daarna waren mijn lijntjes van mn mobo naar het geheugen gaar, kan dus zijn dat dat het is!

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Jep, ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, ik had ook alleen de fan verwisseld.
Aangezien ik dat al vaker had gedaan had ik ook geen idee wat er mis was gegaan.
Achteraf bleek toch een scheurtje te zijn ontstaan op het moederbordje.
Ik heb um kunnen weggooien. (Asus A7N8X-X). Schijnt dat die dingen daar toch
niet zo goed tegen kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:25:
dat kabeltje van die minifan zeg maar..
heb je die wel correct aangesloten? niet omgedraaid?
Ik dacht dat eerst ook, dus heb ik hem losgetrokken en andersom erin gedaan, geen verschil dus... Hij draaide vervolgens niet, dus hij zat goed de eerste keer. Maar in principe moet hij het ook (heel even) zonder die minifan kunnen volgens mij..

[quote]ik hd o mijn mobo ( P4P800 Del) ook een andere koeler, beetje (te)hard gedrukt, en daarna waren mijn lijntjes van mn mobo naar het geheugen gaar, kan dus zijn dat dat het is![/quote]

Ik heb mij koeler er normaal opgedaan, maar dat ding weegt wel aardig wat.... Maar hoe kun je dan zien dat die lijntje gaar zijn? En als ze gaar zijn.....nieuw moederbord :? :( :?

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedankt voor de tip, ik denk dat het iets met die lijntjes te maken heeft namelijk. Ik heb namelijk net geprobeerd op te starten terwijl ik de koeling ondersteun, naar achter druk....en raai is wat, hij start zowaar op hehe. Maar goed, ik denk dat deze koeler dan toch te zwaar is.... of mischien moet ik een ondersteuninkje bouwen ofzo... Ik zie wel even ;) Ik laat hem nu maar even uit denk ik, morgen maar beetje verder klussen :9
Pagina: 1