Toon posts:

[XP] Mappen en andere instellingen beveiligen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn pc 2 accounts.

- Beheerder (ikzelf dus)
- Gast (voor mensen die hier af en toe binnen komen vallen)

------------------------

Ik heb voor mijn account al een wachtwoord ingesteld, dus een boel instellingen zijn voor Gasten onbereikbaar.
Maar iedereen heeft nog wel steeds toegang tot alle mappen binnen mijn D:/, E:/, enz.
- Nu wil ik er eigenlijk voor zorgen dat die Gasten GEEN toegang meer hebben tot deze mappen op mijn D:/, E:/
Ze mogen best op de D:/, E:/ van mij gaan kloten enzo, maar er staan dingen op mijn D:/, E:/ die ik eigenlijk liever privé houd (zoals documenten, en andere zaken).

* Kan iemand mij vertellen hoe ik deze beveiliging instel??
En dan graag op zo'n manier dat als ik onder mijn eigen account inlog.. dat ik dan niet telkens elke keer dat ik naar een map toe wil een wachtwoord hoef te typen.
(dat ik gewoon eenmalig mijnn wachtwoord intyp bij het aanmelden binnen Windows)

Ik gebruik Windows XP Pro

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 23:07 ]

• Haploid
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12-2021

Haploid

Doh!

Tja, wat zal ik zeggen. .... Afijn, rechts-klik op het mapje dat je prive wil houden, kies Properties, kies Security. Selecteer Everyone en klik Remove. Klik Add aan, zoek Administrators uit (of jouw gebruikersnaam kan ook), en druk een aantal keer op OK.

That's all. ;)

Hey, I came here to be drugged, electrocuted and probed, not insulted.

Verwijderd

Misschien moet je dan wel eerst ff Deze Computer openen. dan naar Extra > Map opties
en dan tabblad "Weergave" en dan het vinkje bij "Eenvoudig delen van bestanden (aanbevolen)" uitzetten

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit zodat je OS erin staat, zie ook de WOS policy. Denk hier in het vervolg aan ajb :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bovenstaande dingen van Appol en Haploid geprobeerd, maar het werkt totaal niet!!

Als ik onder mijn gast-account inlog, heb ik nog steeds toegang tot alle mappen
Ik heb net binnen mijn eigen account wat mappen beveiligd, maar het werkt gewoon niet!!

* Wat doe ik fout??

• Haploid
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12-2021

Haploid

Doh!

Oh ja, onderaan Security staat nog het vinkje "Allow inheritable permissions from parent to propagate to this object". Die moet uit. Anders erft ie Everyone van de directory erboven.

Hey, I came here to be drugged, electrocuted and probed, not insulted.

Verwijderd

Topicstarter
Haploid schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:22:
Oh ja, onderaan Security staat nog het vinkje "Allow inheritable permissions from parent to propagate to this object". Die moet uit. Anders erft ie Everyone van de directory erboven.
Ik ben misschien stom, maar ik zie nergens die optie...

Het enige wat ik zie is:

Eigenschappen --> Algemeen/Delen/Aanpassen...
Dan ga ik dus naar delen en kies voor "Deze map delen/Machtigingen"
(Als ik niet kies voor deze map delen, kan ik ook geen restricties kiezen)
- Dan ga ik dus naar het onderdeel "Machtigingen", en dan verwijder ik iedereen. Vervolgens doe ik "toevoegen" en typ mijn eigen account in.
Ik geef mezelf "volledige toegang".
- Maar ik zie nergens die optie van "Allow inheritable permissions from parent to propagate to this object"

# Dus wat bedoel je nou precies ??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Deze optie heb je als je op het knopje geavanceerd klikt in het rechtenschermpje :)

Dit had je mijn inziens best kunnen vinden door op een term als 'ntfs rechten instellen' te zoeken op GoT. Even een paar topics doorbladeren en je hebt het zo in de vingers :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.