Toon posts:

Muis kapot door te hoge fsb?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar weken geleden heb ik maar eens besloten om mijn pc over te klokken. Hij liep vrij stabiel na het overklokken. Mijn infineon geheugen loopt/liep gewoon op de spd settings op cas 3.

- FSB op 110. Geen problemen.
- FSB op 111 (via fuzzylogic), computer zit muurvast.

Toen de FSB in het BIOS op 110 gezet. Windows 98 gold startte op en het leek vrij stabiel te draaien (Quake 3 demo draaide goed, en AOE2 ook, alsmede SiSoft Sandra). Toen gebeurde het: ik wilde verdergaan met een teksbestand waar ik een tijdje mee bezig was. Na vijf minuten beweeg ik de muis naar het menu: muispijltje zit muurvast!! Winamp, echter, speelde het mp3tje gewoon door, hoewel de befaamde drie toetsen (ctrl+alt+del) het niet deden:?:? Toen gereset en de bus op 107 MHz gezet. Alweer vast tijdens een muisactie. Na een paar uur kon windoos tijdens het opstarten de muis niet meer vinden (FSB inmiddels op 100 MHz). Ofwel: muis naar de klote (een andere deed het nl. wel).

Nu is mijn vraag: kan het zijn dat bepaalde invoerapparaten niet tegen de hogere fsb kunnen, en dat ze er de brui aan geven of was dit gewoon toeval dat de muis stuk ging nadat de fsb op 110 MHz is gezet?

Mijn Systeem: duron 700 (@700, nog wel), 128 MB infineon, msi k7t pro2, ATI RADEON 64 MB ViVo, 40,9 GB Maxtor 7200 rpm, en nog een paar andere dingen die ik wellicht ben vergeten op te noemen.

Verwijderd

je hebt toch niet toen de muis het niet deed de kabel eruit/erin geplugt?
|:(

Verwijderd

Lijk me sterk, maar misschien kan het aan de vastlopers liggen :?

Verwijderd

Als hij hem eruit heeft gehaald of erin heeft gestop toen de computer aan stond zou het daar aan kunnen liggen. PS/2 poorten zijn eigenlijk niet hot plug en play. Ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik had precies hetzelfde probleem ...

FSB op 105 mhz gaf het probleem dat de muis af en toe niet meer wilde. Toen ik de FSB op 110 mhz zette , wilde de muis helemaal niet meer. Ergens anders hier op Got had iemand dat z'n USB Racestuur het niet meer deed, waarschijnlijk ook door het opvoeren van de FSB (shit, waar stond ie ook alweer???)

Ik heb nu de FSB weer op 100 staan en nu doet de muis het altijd.

Verwijderd

Dat je muis kaduuk gaat van het in- en uit pluggen lijkt me sterk. Ik heb zowel mijn ps/2 als usb muis vaker in- en uit geplugd terwijl mijn pc aan stond.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16
In principe kunnen muizen en toestenborden(ps2), racestuurtjes (usb) kapot gaan van een te hoge fsb.

De ps2 en usb snelheid zijn beide afgeleid van de pci snelheid en als je dan een echte en dan ook een echte brakke muis hebt zou die kaput kunnen gaan.........

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Yup als ik met mijn athlon classic 950, 110 FSB kies en ik ga internetten (USB ISDN) dan wordt na 10 minuten de verbinding verbroken??

lekker vaag... owja en me USB-muisje doet het niet meer dan.... toetsenbord wel
Pagina: 1