Pentium4 3ghz clockt niet verder

Pagina: 1
Acties:

• Harreknar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik heb een P4 3ghz northwood 130nm en die loopt op 3555 mhz op waterkoeling (idle:22 maxLoad: 30) en standaard vcore(auto). Als ik hem verder clock, 3.6 bijv. dan moet vcore omhoog, dit doe ik dus ook, maar ik krijg hem voor geen mogelijkheid stabiel op 3.6ghz of hoger 8)7

Wat het ik al geprobeerd:
1) divider op 1:1, 5:4, 3:2 niks helpt 3555mhz(Superstabiel) blijft max.
2) 1 stukje geheugen erin dus Single Channel, ook niet...
3) Vcore flink verhogen, maar geen enkele waarde levert stabiele clock van 3.6 of hoger op...

Mogelijke oorzaken:
1) Cpu kan gewoon niet verder. (zie ze op 3900 lopen op waterkoeling :| )
2) geheugen, 2x 256 mb van Kingston (met samsung geheugenblokjes) en 2x 256 mb siemens (met infineon geheugenblokjes) timings bij 1:1 : 4-4-4-8, bij 5:4 : 3-3-3-8. Value RAM dus niet echt overclock geheugen...
3) Instabiele Vcore. (Mobo: P4C 800E Deluxe)

Zelf denk ik de cpu, hij haalde op luchtkoeling ook 3555mhz max.
Kan iemand 1 van de vermoedelijke oorzaken bevestigen of weet hij/zij een andere mogelijke oorzaak, dan hoor ik dat graag :)

[ Voor 4% gewijzigd door Harreknar op 06-12-2004 22:51 ]

Mobo: P4C 800 E Dlx, P4 3.0ghz, Watercooled, DDR 1024, FX6800LE

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zit je CPU dan niet gewoon aan z'n max?

Sommige steppings clocken nou net iets hoger dan andere. Misschien is jouw core aan de rand van de wafer gesneden?

M.a.w.:
De 'dies' die uit het midden worden gesneden zijn kwalitatief gezien beter en zijn hoger te clocken. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Probeer het eens met 1 of 2 reepjes kingston er alleen in..dus die siemens meuk eruit. Dan diverder op 5:4 zetten en pci/agp lock op 33/66 (of andersom :P ). Verder vmem op max 2.8v en vcore op max 1.6v. That should do the job :)

verder is het bekent dat de vcore heel erg schommelt op jou asus bord..dat kun je oplossen door een droopmod uit te voeren.

oohja..wat voor voeding heb je en hoe staan je voltlijnen er voor onder stress?

[ Voor 33% gewijzigd door BvK P4 op 06-12-2004 23:02 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Harreknar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
BvK P4 schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:00:
Probeer het eens met 1 of 2 reepjes kingston er alleen in..dus die siemens meuk eruit. Dan diverder op 5:4 zetten en pci/agp lock op 33/66 (of andersom :P ). Verder vmem op max 2.8v en vcore op max 1.6v. That should do the job :)

verder is het bekent dat de vcore heel erg schommelt op jou asus bord..dat kun je oplossen door een droopmod uit te voeren.

oohja..wat voor voeding heb je en hoe staan je voltlijnen er voor onder stress?
Coolermaster 450 watt heb ik, onder full load zitten ze allemaal nog ruim binnen de toegestane waarden en allemaal meer dan opgegeven 3.3 bijv 3.35volt. Dat zit wel goed

Droopmod, nie beetje riskant :?

Heb het zo geprobeerd met dat geheugen, vcore, vmem en Pci/agp was al gelockt, maar werkt allemaal niet :'( .

[ Voor 7% gewijzigd door Harreknar op 07-12-2004 14:37 ]

Mobo: P4C 800 E Dlx, P4 3.0ghz, Watercooled, DDR 1024, FX6800LE

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Processors horen in PMG, maar als het vooral over het OCen gaat hebben we daar een eigen subforum voor ;)

Move PMG -> DOC

Oslik blyat! Oslik!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik ben ook aan het prutsen geweest met mijn cpu. p4 3GIG

Klinkt gek maar na een bios update draai ik nu op 3.58 (luchtkoeling)
Het kan dus wel
Voor de bios update kwam ik niet verdan dan 3.44

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Zoals Asus bekent voor staan is het onstabiele V-core voltage's,
Ik heb zelf ook een asus P4P800se, en ik heb van alles ff getest, na je wilt niet weten.

Als je V-core op (zeg maar) 1.41V staat en je gaat dan je cpu ff stressen dan zakt die maar liefs naar 1.32V!! Dat is niet leuk natuurlijk en vooral niet voor de overclockers.
Toen die tijd liep ik MAX echt stabiel op 3.45Gig (P4 2.8E) En et maakte geen hol uit toen ik een waterkoeling zetje derop gegooit had,

Toen was het maar es tijd voor wat zoek acties, want men P4 was de beste stepping dus dat klopte niet dacht ik bij me zelf.

Toen kwam ik dus de droop-mod tegen....
WOW dat was een verandering! De voltage was iets hoger als normaal, Dus als je em op 1.42V zette was die zeg maar 1.44V,

Ik znel ff cpu stressen, En hij bleef zowat gewoon op 1.44V soms een uitschieter naar 1.43V
Kijk daar praten we over dacht ik.

Uiteindelijk bleef men cpu stabiel op 3.85Gig met een droop-mod,
Et eenigste wat je der voor nodig hebt zijn wat soldeer kunsten.
Ik had er een 20Kohm er tussen gezet.
Ik ken et alleen ff niet meer zo snel vinden waar ik het vandaan had, maar als je wat soldeer kunsten hebt zal ik et ff voor je uitzoeken. Et is wel priegelwerk :)

Hier een pic van mijn droop-mod, Ziet alleen maar 2 draadjes maar goed.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.linden8/dropmod.jpg

Blaad

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat is eigenlijk de beste stepping voor de P4 ? 3.0E ?

Ik draai nu op 3.6 Gig Air, op een voltage van 1.32 en als je hem belast naar 1.22
Maar wel rete stabiel en "maar" 56 Graden gestressed.

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 18:45

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Dit is heel normaal, ik heb een stuk of 6 P4's 3Ghz northwoods gehad die niet veel verder wilden op water of zelf de 3,5Ghz niet eens haalden.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Pagina: 1