[Back up] Software die mappen indeelt todat 4,5Gb bereikt is

Pagina: 1
Acties:

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:59

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Sorry voor de ietwat lange topic titel. Het idee is als volgt:
Ik doe wat aan video editing. Daarmee krijg je (als je het een beetje regelmatig doet) enorme hoeveelheden data. Nu wil ik al deze data back uppen (zeg 10Gb) door deze op DVD te branden.
Nu wil ik niet alles inpakken, bestanden splitten of iets dergelijk. Eigenlijk zoek ik iets heel eenvoudigs. Ik zoek een progje of scriptje wat een DIR vult totdat een X Mb bereikt is ( in dit geval dus 4,5Gb). Dit moet dan gebeuren met een hele map inclusief submappen!!!!
Zo ontstaan er dus meerdere mappen met elk een DVD vol aan data die ik dan makkelijk kan wegbranden.

Ideeen anyone?

• w_m0zart
  • Laatst online: 19-07-2022
Wat is je bezwaar van een archief? Je zou namelijk een RAR archief kunnen nemen met een compressiemethod 'store' (0% compressie) en splitted volumes van 4.5 GB. Met 'store' gaat er namelijk geen tijd verloren aan het inpakken. Bovendien heb je als voordeel dat alle attributes onveranderd blijven en dat er een checksum op zit, waardoor je kunt controleren of bij het terugzetten later, alles nog in orde is.

[ Voor 17% gewijzigd door w_m0zart op 06-12-2004 22:46 ]

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:57

markvt

Peppi Cola

Om te controleren of het nog in orde is kan je ook een MD5 berekenen of een CRC.
Ik bookmark deze even omdat ik hier zelf ook naar op zoek ben. Desnoods ga ik zelf wat knutselen ;)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
ok maar op die manier heb je altijd allebei de discs nodig als je iets wil hebben. En als je het dan wil uitpakken dan hou je de oude map structuur en dat wil ik nou juist niet

Als je dat doet mag je hem natuurlijk altijd even melen (check profiel)

[ Voor 18% gewijzigd door LtMarx op 06-12-2004 22:48 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 10:30

TheBorg

Resistance is futile.

RAR heeft wel een nadeel. Stel je hebt een archief met 4 files van 1GB, als je dan de derde wil hebben in het archief, dan worden eerst de eerste twee ook helemaal gelezen/uitgepakt.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
^^ juist dit bedoel ik dus ook

Verwijderd

TheBorg schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:48:
RAR heeft wel een nadeel. Stel je hebt een archief met 4 files van 1GB, als je dan de derde wil hebben in het archief, dan worden eerst de eerste twee ook helemaal gelezen/uitgepakt.
Dat is alleen als je de optie solid volume kiest.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
^^ kan je daar iets meer over vertellen over die optie? Bedoel je nu namelijk dat je met die optie ook gewoon echt 4 losse rar's kan maken van 4,5 Gb die niets meer met elkaar te maken hebben?

@markvt: Nee maar goed als je echt zo deze rars kunt maken dan kan je deze ook uitpakken in aparte mappen (zonder (hoop ik)) de mapstructuur

[ Voor 29% gewijzigd door LtMarx op 06-12-2004 22:54 ]

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:57

markvt

Peppi Cola

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:49:
[...]

Dat is alleen als je de optie solid volume kiest.
En stel dat je direct afspeelbare media op je dvd wilt zetten, en dan dus iedere keer moet uitpakken naar je temp om het te kunnen afspelen.
Dat is niet ideaal.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Daarnaast zat ik me net te bedenken dat het maken van RARs nog een groot nadeel heeft: op deze manier heb je twee keer de ruimte nodig van de data die je wil back uppen.
Ter wijl als het alleen maar kopieren zou zijn dan zou windows alleen maar de file allocation hoeven te veranderen. Dit scheelt tijd rekenkracht en schijftuime. Niet echt onbelangrijke factoren.

• w_m0zart
  • Laatst online: 19-07-2022
Kun je iets uitleggen over die 'X-grens'. Is het de bedoeling dat de (avi?) bestanden afgehakt worden, om zo tot precies die grens te komen, of moet het programma proberen zo goed mogelijk een order vol te proppen.

Verder vroeg ik mij af hoe je gedachten gaan over de samenhang tussen de files. Als ik met videobewerken bezig ben, dan heb ik soms projecten met grote bestanden die vanwege plaatsgebrek van verschillende locaties moeten komen. Of heb jij alleen maar met reeksen avi-files te maken?

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
het gaat om het tweede geval. Er hoeft niet EXACT tot de grens gevuld te worden. dus geen afgebroken avi files.

Daarnaast heb ik inderdaad reeksen. Er zijn wel projecten natuurlijk maar het is niet erg als een half project (een aantal files) op DVD1 komen en de rest op DVD2. Het programma zou dus alleen maar rekening moeten houden met het zo efficient mogelijk vullen van de DVD's

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik zit momenteel even niet thuis, dus kan het niet testen met Nero..... maar de PC hier heeft Roxio Easy CD creator geinstalleerd staan, en als ik simpelweg meer dan 700 Mb aan files "sleep" naar de CD (met overburn uitgezet) dan gaat ie gewoon verder op de tweede, derde, etc disk. Ik heb als test even 2 Gb gesleept, en er werdt mij vrolijk verteld dat ie 3 discs nodig had.

Is dat geen optie? Het brandprogramma vraagt dan om de volgende DVD zodra de eerste 4,5 Gb volgebrand is.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1