virus in Outlook wil niet weg

Pagina: 1
Acties:

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 19:44
Hey,

Ik heb Avast Antivirus 4.5 met de laatste definities. Windows XP SP2 is mijn OS. MS Outlook 2003 SP1 mijn mailprogramma.

Sinds vandaag krijg ik voortdurend de melding dat op de volgende locatie een virus gevonden is:
"C:\Documents and Settings\Dries\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\archive.pst\Archiefmappen\Hoofdmap van persoonlijke mappen\Verwijderde items\T_his your photo?\p_usb.zip\usb_d2.exe"

Het virus is "Win32:Cidra-B [Trj]"

Wat ik ook kies (verwijderen, verplaatsen naar kluis,...), de melding blijft steeds terugkomen!

Ik heb al een virusscan bij opstarten gepland (dus voordat andere programma's zijn geladen), een virusscan met outlook opgestart, zonder outlook opgestart, enzovoort.

Het e-mail-bericht "T_his your photo?" vind ik niet eens terug als ik de zoekfunctie van outlook 2003 gebruik.

Wat kan ik nog doen?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:33

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

zet eens bij je mapopties aan om verborgen bestanden en mappen weer te geven.
Ga daarna naar die locatie die aangegeven staat dus;
C:\Documents and Settings\Dries\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\

hier moet als het goed is; archive.pst tussen staan.

Ik heb hem er namelijk niet bij staan (microsoft outlook dus |:( ) dus het kan goed dat juist dat bestand besmet is.
scan dat bestand eens met jotti's malware scan

Handige info van Microsoft!

[ Voor 14% gewijzigd door Pendaco op 06-12-2004 23:10 ]

• DriesA
Ga daarna naar die locatie die aangegeven staat dus;
C:\Documents and Settings\Dries\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\
hier moet als het goed is; archive.pst tussen staan.
Inderdaad. Het besmette bestand.
dus het kan goed dat juist dat bestand besmet is. scan dat bestand eens met jotti's malware scan
Dat bestand is 300Mb. Nogal veel om te uploaden naar die website. :-/
Inderdaad, maar: "applies to Microsoft Outlook 2002 Standard Edition". Ik heb Outlook 2003?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Verwijderd

Ok start de pc op nieuw op , voordat je het windows boot scherm ziet druk f8 .
Kies nu veilige modus met dos prompt .
tik in de dos prompt
cd C:\Documents and Settings\Dries\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\archive.pst\Archiefmappen\Hoofdmap van persoonlijke mappen\Verwijderde items\T_his your photo?\
rename p_usb.zip p_usb.vir
del p_usb.vir
exit

restart windows . En scan hem of het weg is .

succes

• DriesA
tik in de dos prompt
cd C:\Documents and Settings\Dries\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\archive.pst\Archiefmappen\Hoofdmap van persoonlijke mappen\Verwijderde items\T_his your photo?\
Zoals je kan zien zit het bestand p_usb.zip 'in' het bestand archive.pst, dus kan je er niet naartoe browsen via veilige modus.

Maar ik krijg de virusmelding niet meer. Terwijl ik eigenlijk niets meer gedaan heb dan scannen, opnieuw scannen en nog eens scannen!

[ Voor 7% gewijzigd door DriesA op 09-12-2004 15:44 ]

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
En als je nu MET OUTLOOK het mailt uit je persoonlijke mappen permanent verwijderd.
Mogelijk dien je hier voor het archief even te openen via Bestand, Openen

Het bevind zich daar volgen de bovenstande text "Archiefmappen\Hoofdmap van persoonlijke mappen\Verwijderde items"

Lukt dat niet mischien is het mogelijk de betrefende map even uit je archief te verplaatsen naar Outlook zelf.

Grutte Pier fansels

Verwijderd

ik zou nog eens met een andere virusscanner proberen. Heb je toevallig je virusdefinities geupdate? het zou een false alert kunnen zijn....

• DriesA
Zoals in m'n vorige post: ik krijg de virusmelding niet meer. Dus het lijkt allemaal in orde. Het besmette mailtje vind ik niet (meer) terug.

Pagina: 1