Problemen Athlon!

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:35
Ik heb de laatste tijd wat problemen met m'n athlon systeem.

Steeds vaker lopen diverse spellen (f1-2000, HL, UT ) vast en het geluid blijft dan wel doorgaan op dezelfde toon.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar het wil niet lukken.
M'n neef heeft bijna zelfde systeem en heeft dit de laatste tijd ook.

Ik heb een :
Corum Athlon 500@750 mhz
192 mb dimm
MSI 6167 mobo
Creative GeForce Pro
20 gb HD 7200 rpm
etc.

Ik heb al diverse drivers geprobeerd en ook al win2k professional maar zelfde probleem.

Please give me some help.

b.v.d

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
Volgens mij begint het nu steeds meer er op de lijken dat die athlonnetjes na een tijdje het overclocken toch niet zo leuk vinden :(

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat niet alleen , corum reageert niet meer op e-mails, neemt de telefoon niet op enz.

een vriend van me heeft dat ook, ze nemen gewoon niet op!

En over dat dat geluid blijft haken : heb ik ook wel eens met mijn pII 350 , noemen ze windhoos :(

• The - DDD
  • Laatst online: 17-08 22:44
Domme vraag, hoe oud is je install van windows?? Veel demotjes zitten proberen??

Deinstalleren kan ook voor rare problemen zorgen.
Had ooit een keer photoshop gedeinstalleerd. M'n hele systeem was naar de klote, kon fijn een uurtje of twee alles er opnieuw opzetten.

• Uhmmie
Daar zit wel een "nieuwe" windows op denk ik, maar ik heb al heel veel over geclockte althonnetjus na 1,5 a 2,5 maand instabiel zien worden :( :( ben blij dat ik hem zelf nooit overgeclockt heb gehad :) alleen klotuh voor die lui die ernu achter komen dat ut niet lang goed blijft werken... Ze zeggen soms niet voor niks "goedkoop is duurkoop"

• Hoyden
Dat van die Install probeer ik altijd direct.
Win98 met nieuwe image erop helpt niets.
Win2000 opnieuw installeren helpt ook niets.

Waarom zou die athlon na een bepaalde tijd (aantal maanden) minder gaan lopen??

Hij wordt niet te warm ofzo.

T'is ook niet zo, goedkoop is duurkoop, want zo heel goedkoop was het niet, oke, altijd goedkoper dan een originele 750.

Uit een test op een Hardware site was dit systeem zeer goed getest qua stabiliteit, maarja, na een aantal maanden ...

• Uhmmie
Die proccossor sleiten sneller en als er net een onderdeeltje dat heel zwaar belast word, slijt die nog sneller en word ie instabiel.. waardoor alles in eens nog sneller gaat slijten enz...

• Hoyden
Dit vastlopers in diverse spellen ligt wel aan de processor???
Dat moet haast wel inderdaad..
Als m'n geheugen niet goed zou zijn zou ik wel blauwe schermen krijgen en m'n videokaart is nooit overclockt geweest.

Ik vindt dit niet leuk meer.!!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Dit vastlopers in diverse spellen ligt wel aan de processor???
Dat moet haast wel inderdaad..
Als m'n geheugen niet goed zou zijn zou ik wel blauwe schermen krijgen en m'n videokaart is nooit overclockt geweest.
Dat is een beetje een rare vergelijking. Of er nou iets met je CPU of RAM aan hand is, een blauw scherm krijg je soms toch wel, heeft daar niet echt iets mee te maken. Dat kan optreden bij allebei.

Ik denk trouwens niet dat je overgeklokte CPU de oorzaak van de problemen is. Er is eigenlijk maar 1 manier om er met zekerheid achter te komen; de CPU in een andere PC testen. (Een PC die nu wel stabiel is :) dus niet die van je neef.) En als je dan toch bezig bent kun je het ook met je RAM e.d. proberen. Het is wel veel werk en je hebt misschien niet makkelijk een PC voor handen maar het is eigenlijk de enige manier om het zeker te weten.
Wat je ook nog kan doen is je CPU terug zetten naar 500. Of zijn die Corum dingen gesoldeerd? Zo ja, dan kun je nog proberen om van iemand een GFD te lenen. (Of zelf solderen.)
Succes, ik hoop dat je het op kan lossen en hier ff neer zet wat het probleem was. Mijn Athlon 600 loopt op 780 en ik heb hem nu 2 weken. Tot nu toe geen problemen maar ik hoop wel dat dat zo blijft :).

• Christoph
  • Niet online
Ik weet niet waar je woont , maar bij mij of bij waarschijnlijk maxx kan je hem wel proberen, om te kijken of het aan de processor ligt.

• Hoyden
Ik woon in Emmen (Drenthe).

Misschien iemand daar in de buurt waar ik m'n CPU kan testen??
Ik heb inderdaad dus geen 2e PC met een Athlon board voorhanden.

• Djingiz Chan
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Ik heb zelf ook zo'n Corum OC Athlon en loopt ook vaak vast zelfs met een andere Geforce kaart Mem Mobo nu een K7V d'r in en nog problemen ik heb vandaag even een proc van werk meegenomen om te testen of dat stabiel loopt (Athlon 500 tsja we hadden ze nog) ik laat het nog wel weten hoe dit draait.

http://specs.tweak.to/11052

• Djingiz Chan

Djingiz Chan

koe zegt boe

Nou die Athlon 500 niet o/c hoe dan ook. Gaat ook keihard op z'n bek in windows.

• Hoyden
Vreemd, wat voor mobo heb je.
Ik dus de MSI en doe met juist erg stabiel zijn. Dat is dus ook geweest, misschien nog wel, maar ik weet niet meer wat ik eraan kan doen.

• Djingiz Chan

Djingiz Chan

koe zegt boe

Asus K7V

Verwijderd

1. Heb je wel een 300W voeding? Zo niet, regel dat dan eerst. Ik heb al zoveel problemen gezien die aan spanningsproblemen lagen...

2. Volgens mij kan de MSI6167 met softFSB op 90MHz gezet worden (dan draait je proc. dus op 675MHz ipv 750MHz).

Effe testen hoor... shit er hangt geen monitor aan, momentje... ja, werkt prima, ik heb mijn 650 nu even op 584MHz gegooid, dus moet het bij jou ook lukken je FSB met softFSB van H. Oda ( http://www.h-oda.com/ ) van 100 naar 90MHz terug te zetten.

Draai daar dan eens een paar dagen mee; is ie dan wel stabiel, ligt het zeer waarschijnlijk aan je procje;

probleem/oplossingen:
te hoog overgeklokt -> Corum zuigt.
wordt te heet -> betere koeling.
trekt te veel stroom -> betere voeding.

• Djingiz Chan

Djingiz Chan

koe zegt boe

Ik heb een AOpen HX08 kast met 300 Watt voeding op werk hebben we al meer Athlons gebouwd met die kast zonder problemen echter.

• waslijn
  • Laatst online: 11-08 09:53
Ik heb hier ook een Athlon van Corum. Mijn Athlon is een 500@700, op een Asus k7m. Mijn kast is ook een Aopen HX08 (300w). Ik heb mijn systeem nu 3 maanden en heb eigenlijk geen problemen gehad tot nu toe.

Het enige waar ik problemen mee heb is mijn 10/40 DVD-speler van Pioneer, maar die wordt binnenkort vervagen door een van Aopen.

Oja ik heb nog een probleem, mijn printerporrt wordt in epp mode niet gezien door w2k :)

Ik denk toch dat de problemen, die jullie hebben vooral in voeding/ram gezocht moeten worden.

In ieder geval veel Succes,

GR Waslijn

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Waslijn: printerpoort probleem kun je waarschijnlijk oplossen door de nieuwste BIOS te gebruiken. :)

• budi
  • Laatst online: 13:06
Dat een opgevoerde processor na enige tijd instabiel wordt lijkt me een beetje onzin. Mijn humbele mening is dat een processor zich maar in feite in twee staten kan verkeren: werkend of kapot (ja oke en opgevoerd en niet opgevoerd en aan en uit :)). Maar volgens mij kan het er niet tussenin zitten, niet als gevolg van opvoeren.

Ik heb al zo vaak processoren opgevoerd en ik heb nooit 'slijtage' gezien, slechts één keer een kapotte. Hmmm hoewel, nu ik er zo over nadenk: voordat die AMD K6-450 stuk ging, was hij enkele dagen even bijzonder instabiel, maar hij is bijna nooit opgevoerd geweest dus daar lag het niet aan (misschien het 'bijna'? :)).

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• budi
  • Laatst online: 13:06
Dat een opgevoerde processor na enige tijd instabiel wordt lijkt me een beetje onzin. Mijn humbele mening is dat een processor zich maar in feite in twee staten kan verkeren: werkend of kapot (ja oke en opgevoerd en niet opgevoerd en aan en uit :)). Maar volgens mij kan het er niet tussenin zitten, niet als gevolg van opvoeren.

Ik heb al zo vaak processoren opgevoerd en ik heb nooit 'slijtage' gezien, slechts één keer een kapotte. Hmmm hoewel, nu ik er zo over nadenk: voordat die AMD K6-450 stuk ging, was hij enkele dagen even bijzonder instabiel, maar hij is bijna nooit opgevoerd geweest dus daar lag het niet aan (misschien het 'bijna'? :)).
Misschien dat de koelers slijten??? ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Djingiz Chan

Djingiz Chan

koe zegt boe

Nee dat is het echt niet want ik heb een Athlon 500 d'r in gehad niet overclocked en ging ook keihard op z'n bek. Het enigste waar het denk ik nog aan kan liggen is geheugen ik ben driftig op zoek naar Corsair geheugen en heb wel een site gevonden van wie het verkoopt in Nederland alleen die page ziet d'r uit als of ie al lang niet is geupdate en ze verkopen het geheugen volgens mij alleen in een server die zij zelf bouwen ik ga morgen even bellen om te kijken of ik geheugen daar kan kopen en eens bij enkele van onze leveranciers navragen hoe het zit met Corsair geheugen. Ik heb met enkele mensen gesproken die ook een sb live! met geforce en K7M(V) en 300 Watt voeding die het wel stabiel hebben draaien en volgens hun moet het bijna wel zeker aan het geheugen liggen. Ze hebben bijna allemaal namelijk Corsair of Mushkin. Vraag maar na op #Athlon @ EFnet

Verwijderd

zou het ook aan de Gforce kunnen liggen...
ik heb namelijk geruchten gehoord dat er problemen ontstaan met een Athlon + Gforce combo...

• Jag
  • Laatst online: 00:08

Jag

Ik heb zelf een Asus K7m met een Athlon 600@600, een CL GeForce DDR en een Sb Live. En hij draait perfect stabiel. Verder heb een 250W voeding, en 64Mb NEC geheugen (PC100, uit een D*ll gehaald, hehe >:) ) en 64Mb van een onbekend merk. Hier zijn wat hints:
- ga na wat je veranderd hebt, want een computer wordt niet out of the blue instabiel
- zet super bypass uit
- Zet AGP2x en Sba uit
- verhoog CAS waarde
- flash betere BIOS
- probeer er dingen uit te halen zoals je sb
- probeer verschillende drivers, dus de verschillende Detonators (3.68 zijn stabiel), en drivers voor je sb. En vergeet ook de AMD miniport driver voor je AGP niet (v4.50 of v4.61).
- load "fail safe" settings in bios, of hoe het ook mag heten in de bios van je MSI.
I hope this helps!

Jag

• Djingiz Chan

Djingiz Chan

koe zegt boe

Nou daar gaan we weer :) Na veel stressen en testen lijkt ik het probleem nabij te zijn gekomen. Ik denk toch nu dat het aan mn voeding ligt. Het schoot me ineens binnen dat dr een tijdje geleden op Anandtech een hele review stond over voedingen voor Athlons en eens even alles nagezocht en ja d'r zit een nederlandse distributie van Antec :) die als beste uit de test kwam. Ik ga hem morgen even kopen laat wel weten wanneer alles draait en hoe het draait

Pagina: 1