[MP3/WMA] Beveiligde CD (Sony) omzetten in MP3/WMA?

Pagina: 1
Acties:

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik de CD Anastacia gekocht. Deze blijkt dusdanig beveiligd te zijn dat je alleen de tracks kunt afspelen met de bijgeleverd Sony Music Player. Wanneer je de tracks in Windows Media Player of Winamp af wilt spelen haperen de liedjes enorm, en dat is vrij irritant. Nu krijg ik morgen mijn Creative Zen Touch binnen en daarop wil ik ook dit album graag plaatsen. Nu heeft Sony wel heel netjes de CD voorgeript op de CD gezet, maar dit is een ARTRAC3 codec, en die kan de Zen Touch niet afspelen (logisch natuurlijk). Ik zou graag die bestanden omzetten in WMA of MP3 zodat ik ze, net zoals al mijn andere muziek, op mijn Zen Touch kan plaatsen. Ik heb gezocht op de site van Sony en met Google, maar nergens is een mogelijkheid te vinden om dit om te zetten. Ik vind het een beetje lame van Sony dat ze hun eigen formaat zo op proberen te dringen, zo kan niemand eigenlijk vrij kiezen welk formaat hij/zij wil gebruiken.

Heeft iemand een tip voor me?

Profile

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
heb je ook al andere programma's geprobeerd zoals audio grabber ofzo..?

One World Concepts

Verwijderd

volgens mij ben je sneller klaar door het via p2p zoals emule binnen te halen. ;)

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Atrac decoder downloaden en omzetten naar mp3 :)

Hint: http://www.free-codecs.com/

[ Voor 28% gewijzigd door DannyVersluis op 06-12-2004 22:01 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:50:
volgens mij ben je sneller klaar door het via p2p zoals emule binnen te halen. ;)
Klopt, dat ben ik helemaal met je eens, alleen krijg ik dan nooit de bitrate die ik wil, namelijk de hoogste WMA kwaliteit of een bitrate van 160 MP3.
Dat is het hem nu juist, dat kan niet volgens mij. Niet voor zover ik het kan vinden, maar wie weet dat ik er overheen kijk. Ik zie alleen een ATRAC3 codec, wat dus inhoud dat ik CD's naar ATRAC3 kan coderen, maar ik wil dus ATRAC3 naar MP3 of WMA omzetten.

Profile

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Start het setup bestandje daar maar eens van op, dan krijg je het volgende stukje tekst te zien:
-----------------------------------------------
ATRAC3 Decoder Software
version 0.98.15 D
by Sony Corporation

ATRAC3 Audio Decode Driver

Copyright (C) 2000 Sony Corporation
-----------------------------------------------

En ik heb het al vaker gedaan, dus zeg niet dat het niet kan...
Maar je kan natuurlijk ook die cd downloaden, is misschien sneller in jou geval :7

[ Voor 35% gewijzigd door DannyVersluis op 06-12-2004 23:04 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Volgens mij kun je hem sowieso wel rippen met EAC (Exact Audio Copy)
Even zoeken op google, maar deze heeft bij mij al aardig wat beveiligde CD's geript :) (ook met die Sony player)

Omelette du fromage!

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Dxta schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:18:
Volgens mij kun je hem sowieso wel rippen met EAC (Exact Audio Copy)
Even zoeken op google, maar deze heeft bij mij al aardig wat beveiligde CD's geript :) (ook met die Sony player)
This is the one. Rip je 'm perfect mee. Zo heb ik Norah Jones & Dido geback-upped op mijn PC ;)

EAC + LAME en de rest wijst vanzelf. Alles standaard laten en Nederlands kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Fireman op 07-12-2004 16:27 ]

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Inderdaad moet dit lukken met EAC.
Voor tipc en trucs mbt tot EAC en LAME staan er uitstekende tutorials bij SatCP (SatCP)

[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 07-12-2004 17:06 ]

Pagina: 1