[2003] Verdwenen partitie opnieuw toewijzen?

Pagina: 1
Acties:

• deredding
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06-2021
hoi mensen, ik gebruik disk encryptie (middels Drive Crypt Plus Pack) op één van mn schijven, (bestaande uit 2 partities, 1 vrije van 10 gig en 1 encrypted van 190 gig), nu heb ik windows geinstalleerd, incl DCPP, en wat blijkt, mn schijf staat er niet tussen in de verkenner, dus ik open schijf beheer, staat de hele schijf als "niet toegewezen"... terwijl er toch echt 2 partities aanwezig waren, waaronder 1 niet toegewezen en 1 encrypted... hoe krijg ik mn partitie nu weer terug?
als ik met winhex de schijf open krijg ik wel de 2 partities te zien incl data, dus ze zijn nog wel aanwezig... hoe krijg ik toegang...?

thnq... (heb al een mailtje gestuurd naar securstar, maar dat duurt nogal lang vaak)

edit:

ik heb al verschillende programmas geprobeerd, incl partition magic, maar die geeft de welbekende installatie fout "... cannot be installed on server system"
van de server variant heb ik zo geen trial kunnen vinden, om hem nou te kopen voor 699$ vind ik ook weer zo wat...

[ Voor 18% gewijzigd door deredding op 06-12-2004 21:20 ]

• deredding
ik zou de partitie via winhex kunnen klonen naar een nieuwe partitie op een andere schijf, maar ik denk dat ik dan voor het zelfde probleem kom te staan... partitie wordt niet als zodanig herkend als een partitie... (wat dus ook de oorzaak tot het probleem is? snap niet hoezo winhex de partitie tabel wel accepteerd...)

• deredding
klein schopje