Toon posts:

[XP] In sommige games krijg ik de LAN servers niet te zien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Meermaals ben ik al naar een LAN geweest onder vrienden. Daar heb ik volgend probleem: bij Counter Strike en Joint Operations krijg ik de gehoste games niet te zien. Bij een game als Command & Conquer krijgt ik de servers wel te zien en joinen lukt perfect. Dit begint me aardig te irriteren daar ik geen oplossing vind. Volgens mij moet er een oplossing zijn die verschillend is van een herinstallatie ;-)

Er is meer, laatste hebben we op het werk een Quake lan gehouden en daar waren er 3 mensen met eenzelfde probleem. Volgens mij een dus vaker voorkomend probleem.

Ik vermoed dat het probleem vooral op Windows niveau te vinden moet zijn.
Op netwerk niveau denk ik dat alles ook ok is, daar C&C en Windows Sharing wel lukt...

Wie weet raad of kent dergelijk probleem?

Zaterdag houden we een kerslan en dus hoop ik echt een oplossing te hebben gevonden...

Bedankt bij voorbaat!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

waar zijn de games gehost? Lokaal of op het internet?
wat zijn de overeenkomsten en verschillen tussen de mensen die wel en niet de servers opkunnen(XP firewall? etc)

Verwijderd

Topicstarter
De hosts staan intern op de LAN, niet op internet.
De verschillen met andere pc's zijn niet te vinden op het eerste zicht. Bij iedereen staat elke firewall uit. Wij zijn allemaal met elkaar verbonden op een breedband router.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 15:26
Toevallig 2 netwerk kaarten in de pc ?

Bijvoorbeeld een lan en een wan kaartje?
Op de laatste lan waar ik zat had ik op mijn machine nog ics aan staan en dat gooide de boel aardig in de war na het uitschakelen van mijn wifi kaart funtioneerde het wel allemaal ok.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 08:12:
De hosts staan intern op de LAN, niet op internet.
[miereneukmodeus]

Dat is hetzelfde ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat intern en LAN hetzelfste is weet ik hoor. 't Was om het duidelijk te maken ivm de eerste reply.

Ik heb inderdaad 2 netwerkkaarten en een VPN client geïnstalleerd staan, doch weet ik zeker dat mijn ICS niet geactiveerd is.
Het probleem ligt hem vermoedelijk niet daar, maar ik ga er zeker een kaart uithalen.

Ik denk dat het te maken heeft met een service die wel of niet draait of miss een poort die open of dicht staat...
Pagina: 1