Toon posts:

[ASP.NET & VB.NET] Cookies maken

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht dmv de search maar kon niks vinden.
Ik ben bezig met het maken van een ASP.NET pagina in Visual Studio om gegevens uit een database uit te lezen. Alleen de variabele met de huidige geopende rij uit de tabel laat hij steeds opnieuw als de site word geladen, daardoor kom je steeds op de 2de rij uit als je op volgende klikt. (doordat de site word geladen komt de counter weer op 0) Ik wil dus een cookie maken op de server of client die de row counter opslaat en uitleest. Ik zou alleen niet weten hoe dit moet en in de MSDN library kan ik het ook niet vinden.

Weet iemand hoe je een cookie aanmaakt en er gegevens naar kunt schrijven en uitlezen? De rest zal me zelf wel lukken denk ik :)
Alvast super bedankt

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-05 16:28
if (!Page.PostBack)
{

}

Dan gebeurt het niet telkens als je de pagina opnieuw post. Ik denk dat je dit bedoeld?

stp - PSN ID: stp_4

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Er zijn genoeg tutorials te vinden over hoe je een cookie kan maken en uitlezen. Dat kan je echt wel zelf vinden :)

Je zou daarnaast ook je variabele als parameter in de "volgende" link kunnen zetten zodat deze wordt meegegeven als je hierop klikt. Deze parameter lees je dan weer uit en zo weet je wat de volgende moet zijn welke je weer als parameter in de "nieuwe" pagina kan neerzetten.

Hoe dit te doen is in een beetje ASP.NET tutorial echt wel te vinden. Dit kan je denk ik wel zelf uitzoeken, vandaar dat ik je topic sluit.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.