Toon posts:

2e prosesor in 386

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb en tijdje geleden en oude 386 uit de kast gehaalt en open gemaakt en nu zie ik dat de mobo die er in zit 2 socets heeft kan ik hier nu gewoon en 386 of 486 er naast zetten

alvast bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:40:
hallo ik heb en tijdje geleden en oude 386 uit de kast gehaalt en open gemaakt en nu zie ik dat de mobo die er in zit 2 socets heeft kan ik hier nu gewoon en 386 of 486 er naast zetten

alvast bedankt
dat is dat je een coprocessor er kan naast zetten. ik zou zeggen ,zoek de handleiding es op van dat pc'tje.

een floating point cpu als ik me nie vergis. tegenwoordig zit dat ingebakken en vanaf de 486 ook dacht ik.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Die extra socket is waarschijnlijk voor een 80387, ook wel mathematische co-processor genoemd. Voornamelijk handig als je programma's draaide die gebruik maakte van floating point getallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 06-12-2004 20:44 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ja, je had in die tijd 'SX' en 'DX' processoren. Door een extra processor (Co-processor) in dat voetje te zetten, kon je van je 'SX" een 'DX' maken. En dan was die sneller.

Verwijderd

Topicstarter
je zou er toch gewoon en 2e in kunnen doen
maar zou en 486 naast en 386 ook draaien de mobo kan en 486 wel aan dat weet ik zeker

Verwijderd

Topicstarter
ik heb en al amd 386 DX 40
wat als ik naast deze dx nog en sx of dx zet werkt dat ook en word die er sneler van

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 20:49 ]

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
dat is dat je een coprocessor er kan naast zetten. ik zou zeggen ,zoek de handleiding es op van dat pc'tje.

een floating point cpu als ik me nie vergis. tegenwoordig zit dat ingebakken en vanaf de 486 ook dacht ik.
Die extra socket is waarschijnlijk voor een 80387, ook wel mathematische co-processor genoemd. Voornamelijk handig als je programma's draaide die gebruik maakte van floating point getallen.
Ja, je had in die tijd 'SX' en 'DX' processoren. Door een extra processor (Co-processor) in dat voetje te zetten, kon je van je 'SX" een 'DX' maken. En dan was die sneller.
....oftewel, dat is voor een coprocessor, en nee, je kan er dus geen 486 en zelfs geen 386 naast plaatsen.

Heb je misschien wat meer specifikaties over het betreffende moederbord?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:45:
maar zou en 486 naast en 386 ook draaien de mobo kan en 486 wel aan dat weet ik zeker
Tuurlijk, stop er maar een tweede in, kijk maar wat er gebeurt. Ok, er is je net wel verteld waar dat voetje voor dient, en wat er volgens het ontwerp ingestoken kan worden, maar hey, waarom zou je daar iets van aantrekken?

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

coprocessor kan met de huidige hippe OSsen geemuleerd worden

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:45:
'gewoon'... yeah right :O

Los van het feit dat een 386 al een processor is, dus je geen 2e 'prosesor' (WTF is dat :? ) IN een processor kunt stoppen, is de pinout voor een 386 totaal anders als die van een 486, en die 2e socket is geen 386 socket maar een 387 coprocessor socket.

Als je dit allemaal zo 'gewoon' vindt dat je "dat weet ik zeker" kan zeggen kun je onze hulp toch al niet gebruiken, want wij gewone sterfelingen weten niet beter dan dat het niet gaat. Maar als je toch wat meer wilt lezen, kijk eens hier:

http://users.erols.com/chare/main.htm

Er staat aardig wat in over processors, hun pinouts en eigenschappen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.