hallo ik heb en tijdje geleden en oude 386 uit de kast gehaalt en open gemaakt en nu zie ik dat de mobo die er in zit 2 socets heeft kan ik hier nu gewoon en 386 of 486 er naast zetten
alvast bedankt
alvast bedankt
Verwijderd
dat is dat je een coprocessor er kan naast zetten. ik zou zeggen ,zoek de handleiding es op van dat pc'tje.Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:40:
hallo ik heb en tijdje geleden en oude 386 uit de kast gehaalt en open gemaakt en nu zie ik dat de mobo die er in zit 2 socets heeft kan ik hier nu gewoon en 386 of 486 er naast zetten
alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 06-12-2004 20:44 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
dat is dat je een coprocessor er kan naast zetten. ik zou zeggen ,zoek de handleiding es op van dat pc'tje.
een floating point cpu als ik me nie vergis. tegenwoordig zit dat ingebakken en vanaf de 486 ook dacht ik.
Die extra socket is waarschijnlijk voor een 80387, ook wel mathematische co-processor genoemd. Voornamelijk handig als je programma's draaide die gebruik maakte van floating point getallen.
....oftewel, dat is voor een coprocessor, en nee, je kan er dus geen 486 en zelfs geen 386 naast plaatsen.Ja, je had in die tijd 'SX' en 'DX' processoren. Door een extra processor (Co-processor) in dat voetje te zetten, kon je van je 'SX" een 'DX' maken. En dan was die sneller.
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Tuurlijk, stop er maar een tweede in, kijk maar wat er gebeurt. Ok, er is je net wel verteld waar dat voetje voor dient, en wat er volgens het ontwerp ingestoken kan worden, maar hey, waarom zou je daar iets van aantrekken?Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:45:
je zou er toch gewoon en 2e in kunnen doen
maar zou en 486 naast en 386 ook draaien de mobo kan en 486 wel aan dat weet ik zeker
'gewoon'... yeah rightVerwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:45:
je zou er toch gewoon en 2e in kunnen doen
maar zou en 486 naast en 386 ook draaien de mobo kan en 486 wel aan dat weet ik zeker
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()