Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Hij wil melden dat het forum niet mee scaled met afbeeldingen, dus als je bijv. een 1600 breede hebt zie er maar 600 van,stp_4 schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:40:
Wat is nu exact je vraag?
De nieuwe layout maakt dan ook gebruik van div's en geen tabellen, waardoor het reactieoverzicht zijn vaste breedte behoud en niet meer vernaggeld kan worden door plaatjes die breder zijn dan de originele forumbreedte.
Is het misschien een optie om het forum te centreren? Nu hou je zo'n enorm grijze balk aan de rechterkant over.
stp - PSN ID: stp_4
MyReact -> Voorkeuren -> vinkje zetten bij "Forum centreren? *"
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verwijderd
Je bent nog maar gebruiker nummer 1000 die het vraagt. Check de menutjes bovenaan:stp_4 schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:47:
Is het misschien een optie om het forum te centreren? Nu hou je zo'n enorm grijze balk aan de rechterkant over.
MyReact > Voorkeuren > Forum centreren?
Was er nog ff niet zo snel iets over tegengekomen of naar op zoekVerwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:49:
[...]
Je bent nog maar gebruiker nummer 1000 die het vraagt. Check de menutjes bovenaan:
MyReact > Voorkeuren > Forum centreren?
stp - PSN ID: stp_4
Maar wat is dan nog het nut van de optie om het image resizen uit te zetten? Ik kijk veel in FG en wanneer afbeeldingen dan verkleind worden ziet het er vaak niet uit, vandaar dat ik de resizer uit wilde zetten.Robin Vreuls schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:44:
De nieuwe layout maakt dan ook gebruik van div's en geen tabellen, waardoor het reactieoverzicht zijn vaste breedte behoud en niet meer vernaggeld kan worden door plaatjes die breder zijn dan de originele forumbreedte.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Een ander nadeel van de automatische image resizer is dat afbeeldingen die breder zijn dan het forum alleen in een apart scherm op volle grootte te bezichtigen zijn. Ik vind het niet erg dat eens een afbeelding buiten de forumbreedte valt, liever dat dan dat ik op de afbeelding moet klikken om het prentje in een apart scherm te moeten aanschouwen. Een ander issue is dat als mensen in Fotografie plaatjes posten die breder zijn dan het forum, misschien eens zichzelf niet moeten afvragen of er niet thumbnails gepost moeten worden, desnoods een naar 575 pixels geresizede foto posten en daaronder een link plaatsen naar het origineel. Dat hoort bij mijn weten onder het kopje nettiquette en niet iets dat door forumsoftware opgevangen moet worden.
Eens met Robin Vreuls. De imageresizer is oorspronkelijk ook puur bedoeld als anti-layout-vern**k maatregel, en eigenlijk niet om het de gebruikers makkelijk te maken. Dat gebruikers het wel makkelijk vinden en daardoor dus minder moeite gaan doen om hun pics te resizen is dus een neven-effect wat wel voorzien, maar eigenlijk niet zo bedoeld was 
Het is dus inderdaad eigenlijk netter om gewoon thumbs te blijven maken, maar die mogen nu maar 575 pixels breed zijn maximaal (hoewel de resizer pics met een link er omheen niet zal voorzien van de popup, dus het geeft je wat dat betreft wel extra mogelijkheden).
Overigens is het 'afkappen' van plaatjes bij het uitschakelen van de resizer een IE-ding. Door het brakke float-model in IE heb ik een overflow:hidden moeten toepassen om te voorkomen dat de layout alsnog helemaal scheef gaat bij te grote plaatjes. Andere browsers gaan wel goed om met overflow in floats, en derhalve heb ik lokaal de max-width ook al uit de CSS gehaald zodat het uitschakelen van de image resizer in non-IE browsers wel gewoon de plaatjes groot zal laten zien zonder dat de rest van de layout er veel last van heeft.
Het is dus inderdaad eigenlijk netter om gewoon thumbs te blijven maken, maar die mogen nu maar 575 pixels breed zijn maximaal (hoewel de resizer pics met een link er omheen niet zal voorzien van de popup, dus het geeft je wat dat betreft wel extra mogelijkheden).
Overigens is het 'afkappen' van plaatjes bij het uitschakelen van de resizer een IE-ding. Door het brakke float-model in IE heb ik een overflow:hidden moeten toepassen om te voorkomen dat de layout alsnog helemaal scheef gaat bij te grote plaatjes. Andere browsers gaan wel goed om met overflow in floats, en derhalve heb ik lokaal de max-width ook al uit de CSS gehaald zodat het uitschakelen van de image resizer in non-IE browsers wel gewoon de plaatjes groot zal laten zien zonder dat de rest van de layout er veel last van heeft.
Intentionally left blank
Ah, mijn browser is dus de boosdoener
Nog een reden om ooit eens op Firefox over te stappen, maar dit nadeel valt te overzien, aangezien ik voor de rest al de shell van Avant Browser gebruik.
Verder ben ik het absoluut eens met het fatsoenlijk posten van foto's in FG. Er heerst daar de paradox dat hoe slechter de foto is, hoe groter deze gepost wordt. Ik heb een uberoude computer, mijn grafische kaart trekt het geeneens om te grote, geresizede foto's te bekijken. Alle verzameltopics, waar men vaak even een hond, kat of zonsondergang post zijn voor mij dan ook een no-go area
Verder ben ik het absoluut eens met het fatsoenlijk posten van foto's in FG. Er heerst daar de paradox dat hoe slechter de foto is, hoe groter deze gepost wordt. Ik heb een uberoude computer, mijn grafische kaart trekt het geeneens om te grote, geresizede foto's te bekijken. Alle verzameltopics, waar men vaak even een hond, kat of zonsondergang post zijn voor mij dan ook een no-go area
Is het dan geen optie om een afbeelding standaard clickable te maken? Nu moet ik moeilijk gaan doen om een afbeelding welke afgekapt wordt toch volledig te zien, en om standaard een "a href" om een afbeelding te zetten zou ook niet zo moeilijk moeten zijn, toch?
nee, we gaan niet standaard alle plaatjes clickable maken.
mogelijk schakelen we zelfs de hele resizer wel weer uit omdat nu blijkt dat teveel users er gewoon misbruik van maken en veel sneller te grote plaatjes posten (zie discussie in LA)
mogelijk schakelen we zelfs de hele resizer wel weer uit omdat nu blijkt dat teveel users er gewoon misbruik van maken en veel sneller te grote plaatjes posten (zie discussie in LA)
Intentionally left blank
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()