router achter router - ip wordt niet hernieuwd

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
Hallo

Ik heb een opstelling waarbij ik een draadloze router via de wan poort verbind met een adsl modem/router.

De adsl modem is ingesteld als bridge waarbij alle router en nat functionaliteit is gedisabled. De modem moet dus enkel zorgen dat er adsl verbinding is en de IP doorgeven aan de draadloze router.

Wanneer de adsl modem voor een of andere reden wordt onderbroken door bv een reboot, een connectie probleem, ... dan gaat de adsl modem uiteraard vanzelf een nieuw ip aanvragen. Probleem is dat de draadloze router een lease heeft voor een lange periode en pas opnieuw ga checken voor een nieuwe ip adres na het verstrijken van die lease. Gevolg is dat er niet meer kan geïnternet worden of je kan de computer niet meer vanop afstand kan benaderen. Eigenlijk zou de router op de hoogte moeten gebracht worden dat het ip adres is veranderd.

Echter, wanneer de adsl modem waarbij router is geenabled rechstreeks (dus geen router achter router) op de PC worden aangesloten dan doet het probleem zich niet voor. SMC heeft voorgesteld om de draadloze router te vervangen door een access point, waardoor je de volledige routing overlaat aan de adsl modem. Dit lijkt me eigenlijk een minder goede keuze omdat o.a. de firewall beperkte opties heeft.

Hoe kan dit opgelost worden? Ter info, de router ga ik binnenkort vervangen door de linksys wrt54gs.

Thx
Genius

Verwijderd

Dat kan mijns inziens prima in je oude topic :)

Dit topic is gesloten.