[IDE-RAID] kan ide schijf op een raid aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb een schijf gekregen van 160 gigabyte. Nu is dit een IDE schijf.

Nu heb ik al 4 devices die op mijn IDE controllers op het moederbord zijn aangesloten.

Alleen nu heb ik de vraag of ik mijn IDE schijf op de RAID aansluiting kan zetten zonder dat er problemen veroorzaakt worden.

( ook heb ik de vraag of ik een sata schijf op mijn moederbord tegelijk met een ide schijf aan kan sluiten ).

alvast bedankt,

[ Voor 75% gewijzigd door Gatygun op 06-12-2004 20:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RAID is niets meer dan IDE of S-ATA ie hardwarematige op een bepaalde manier aangesproken kunnen worden. Zoek dus uit of je IDE of S-ATA RAID hebt en dan kun je adh daarvan bepalen welke schijven je eraan kan hangen.

En natuurlijk kun je S-ATA schijven naast IDE schijven hangen (net zoals je ATAPI naast ATA devices kunt hangen).

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
mijn moederbord is een K8V SE Deluxe ASUS ( amd64+ )

het volgende staat in de manual

important notes on the RAID future:

- By default, the drive that you connect to the primatry connector follows the ata133/100/66/33 protocol as an indempendent drive, not as a disk array.
- the raid/sata controller chipset does not support atapi devices such as cd-roms, dvd-roms, etc.

( verder staat er tussen haakjes bij de pri_raid connector ( on the IDE ribbon cable to PIN 1. )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gatygun schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:43:
mijn moederbord is een K8V SE Deluxe ASUS ( amd64+ )

het volgende staat in de manual

important notes on the RAID future:

- By default, the drive that you connect to the primatry connector follows the ata133/100/66/33 protocol as an indempendent drive, not as a disk array.
- the raid/sata controller chipset does not support atapi devices such as cd-roms, dvd-roms, etc.

( verder staat er tussen haakjes bij de pri_raid connector ( on the IDE ribbon cable to PIN 1. )
Dat beantwoord je vraag toch duidelijk lijkt me?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad :) En zie verder ook de RAID FAQ die je via de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers kunt vinden. Verder zit je hier in een compleet verkeerd subforum.

Dit topic is gesloten.