[statief] Een goede stafief voor zware digicam

Pagina: 1
Acties:
  • 2.077 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:18
hallo,

Ik ben op zoek naar een goede statief. Ik ben al bij de fotograaf geweest. Ik keek daar wat rond heb het een en ander aangehoord en vervolgens naar huis gegaan met een statief. Deze bleek als je die kantelde niet haaks te zijn--> terug gebracht en een ander type gehad. Alle statieven van dat type waren scheef. Prijs was ook maar 30.00.
Het tweede statief is echter neit voor mijn cam geschikt, want de kop zakt ietje door. Dus de cam staat scheef. ik heb dit geprobeer recht af te stellen in alle pootjes, zonder goed resultaat, want de waterpas geeft dan aan dat ie scheef is. Dat vind ik niet netjes.

Ik wil een statief:
- die op de waterpas gewoon recht is.
- er moet een digicam op kunnen van een dikke kilo. (inlc filters, flitser ed).
- Gewicht maakt me niet heel veel uit als maar niet boven 5 kilo komt aub
- hoogte max is 1.70 of zo. Anders wordt statief ingeklapt er hoog denk ik.
- een handeltje voor nog een stukje omhoog draaien. (is bijna standaar)

Wie weet url of merknaam of foto van jezelf die zulke statieven levert?

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Tsja, ik gebruik een Vanguard Millennium 5 (zoals meerdere GoTters). Mij bevalt ie prima, maar verticaal is ook op dit (cheape) statief niet verticaal. Je moet dus zelf een beetje corrigeren om hem netjes verticaal te krijgen, zeker als je een zware cam gebruikt. Voor mij is dit geen probleem, zeker omdat dit statief behoorlijk wat voordelen had:
- lichtgewicht (aluminium)
- manshoog
- dirt cheap ;) Heb er geloof ik € 75 ofzo voor betaald.

Als je gaat voor een 100% 'zuiver' statief, bereid je er dan op voor dat je in de buidel zal moeten tasten. Echt goede statieven zijn meestal ook een stuk zwaarder en onhandiger dan de goedkope, lichte gevallen, dus ik weet niet of je ál je eisen in één statief verenigd zal zien.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116136

mooie/stabiele statieven -> manfrotto of Gitzo of velbon
goed vervoerbare/mobiele (eenpoot) statieven -> Cullman

dit zijn de meest populaire merken, waar veel over te vinden is ook. Zoek zelf ff verder, er zijn op sites als dpreview vast wel statief-vergelijkingen te vinden!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 116136 op 06-12-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116136

loop ik toevalligerwijs net tegenaan.. misschien is dit wat? http://www.fotoapparatuur.nl/Velbon/Statief/Ad51539.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hm, ik heb een goedkoop HAMA statiefje (Star 63) van Mediamarkt (Duitsland). Koste slechts 25 euro maar staat wel erg stevig en is waterpas (gecontrolleerd). Ding is 1.80m hoog en in bijna alle kanten verstelbaar.

Ik kan het statief gebruiken om op te leunen, hij geeft dat enkel op de poten een beetje mee, maar verder is hij voor die lage prijs erg stevig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Fludizz schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:43:
Hm, ik heb een goedkoop HAMA statiefje (Star 63) van Mediamarkt (Duitsland). Koste slechts 25 euro maar staat wel erg stevig en is waterpas (gecontrolleerd). Ding is 1.80m hoog en in bijna alle kanten verstelbaar.

Ik kan het statief gebruiken om op te leunen, hij geeft dat enkel op de poten een beetje mee, maar verder is hij voor die lage prijs erg stevig :)
Ik had de Star 61 mee genomen. (hogere nummer was er niet). Maar deze geeft jusit het probleem met doorzakken.

Ik denk dat ik een goede prof zaak op moet zoeken. Met internet kan ik de TRIPODS niet goed gnoeg bekijken. Ik had voor dit ropic al rondgeneusd.

Zijn er nog tips waar ik echt op moet letten?

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
koraks schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:35:
Tsja, ik gebruik een Vanguard Millennium 5 (zoals meerdere GoTters). Mij bevalt ie prima, maar verticaal is ook op dit (cheape) statief niet verticaal. Je moet dus zelf een beetje corrigeren om hem netjes verticaal te krijgen, zeker als je een zware cam gebruikt. Voor mij is dit geen probleem, zeker omdat dit statief behoorlijk wat voordelen had:
- lichtgewicht (aluminium)
- manshoog
- dirt cheap ;) Heb er geloof ik € 75 ofzo voor betaald.

Als je gaat voor een 100% 'zuiver' statief, bereid je er dan op voor dat je in de buidel zal moeten tasten. Echt goede statieven zijn meestal ook een stuk zwaarder en onhandiger dan de goedkope, lichte gevallen, dus ik weet niet of je ál je eisen in één statief verenigd zal zien.
dat je iets moet corrigeren vind ik niet erg. Maar hij meot het wel kunnen. Ik had er een die kon niet eens zover komen dat ie verticaal kwam.
:( :( :(

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Laatst online: 21-05 14:12
Ik heb net vorige week op markplaats een Velbon SX-601 statief gekocht met Panhead PH-128 er op. Heb hem nog niet binnen, maar verwacht hem een dezer dagen, zal dan mijn bevindingen eens posten.

Maar ik denk dat het met mijn cam (Dimage Z1) wel gaat, die is (nog) niet zo zwaar.

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 17:18

Servowire

prutser:~#

ligt er een bij de kringloop hiero in de stad voor 3 euro :D

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Jeronimo78 schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:21:
Ik heb net vorige week op markplaats een Velbon SX-601 statief gekocht met Panhead PH-128 er op. Heb hem nog niet binnen, maar verwacht hem een dezer dagen, zal dan mijn bevindingen eens posten.

Maar ik denk dat het met mijn cam (Dimage Z1) wel gaat, die is (nog) niet zo zwaar.
als je dat zou willen doen!! ik wil namelijk veel gebruikers ervaringe lezen, aan die verkooppraatjes van winkels heb je niet zo heel erg veel.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
* simon heeft een vanguard licht gewicht statief, valt denk ik buiten jouw prijs range, maar zou je naar kunnen kijken. Kan vrij hoog :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

klaasopurk schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:51:
[...]

dat je iets moet corrigeren vind ik niet erg. Maar hij meot het wel kunnen. Ik had er een die kon niet eens zover komen dat ie verticaal kwam.
:( :( :(
Dat is gewoon belachelijk. Terecht dat je zo'n ding terugbrengt.
Tsja, als je het niet erg vindt om even op te letten bij het verticaal draaien, dan is die Vanguard misschien wel iets voor je. Op de Millennium V die ik gebruik zit ook een waterpasje zodat je kan zien dat het statief netjes recht staat. Nadeel van dit statief is overigens wel dat je hem niet erg laag kunt zetten; ca. 40cm is de minimale hoogte. Je hebt ook statieven die de beentjes helemaal kunnen spreiden zodat de camera nog maar een cm. of 10 boven de grond hangt, maar die zijn weer een stuk duurder over het algemeen.

Alles bij elkaar vind ik die Vanguard wel een aanrader (2 close friends hebben er ook allebei één, bevalt ook hen heel erg goed.) Maar vermoedelijk zijn er -tig statieven in die klasse die geschikt en betaalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 11:24
Voor die laatste 20 cm neem je een minitripod, die is niet in de stellen, maar moet je je voorstellen hoe je zelf achter je camera ligt/zit met zo'n ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32485

Als je ervan uit kunt gaan dat de ondergrond waar je je statief op zet vrijwel nergens waterpas zal zijn, wat heeft het dan voor zin dat het statief standaard precies waterpas staat? Dan moet je toch altijd bijstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

als je ECHT een goed statief wilt, kijk dan eens naar een Manfrotto :) Onderstel en kop zijn los te krijgen en dus zo samen te stellen dat het precies naar je wens is. Voordelen zijn oa de sublieme degelijkheid en het feit dat hij COMPLEET uit elkaar te halen is mvb imbus. Laatst die van mij op het strand gebruikt, en na afloop helemaal uit elkaar: geen zandkorreltje meer te zien :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 23:26

Pelle

🚴‍♂️

Inderdaad, kijk eens naar Manfrotto of evt. Gitzo. Heb zelf een 055b statief met een 141RC statiefkop, degelijkheid troef. Kan tot max 6 kilo hebben geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 09:50

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb een Velbon Sherpa (welk model weet ik zo niet) en dat is ook een erg fijn statief, relatitief licht, kan erg zware loads aan, alleen is de prijs wel wat aan de hoge kant, maar ja, wat heb je liever, dat je statief met camera en al omvalt of een eenmalige iets hogere inverstering?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Wow, ik denk dat een 055 van Manfrotto wel wat aan de zware kant is. Kijk eens naar een 190 van Manfrotto, kan iets minder hoog, maar is wel een stukkie lichter en kan 1 kg minder gewicht hebben (alsnog 5 kg oid). Reken hiervoor circa 120 euro (055 is geloof ik rond de 170 euro) en dan moet je hier nog een kop bij hebben. Hier zijn veel verschillen in te verkrijgen. Ik heb zelf een balhoofd (488rc2); kost circa 80 euro. Als dat te duur is, kijk dan eens naar de Manfrotto 390B, das is eeen relatief kant en klaar Manfrotto statief. De site van manfrotto is ook erg overzichtelijk en daar kun je erg makkelijk zoeken wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
wel wel

ik zal me licht eens bij die sites opsteken. maar ik schrik een beetje van de prijzen. ik heb zo'n beetje 80,00 er voor over. maar ik wil wel het beste voor die 80,00.
maar zoals ik nu kijk lijkt het erop dat ik meer uit de knip moet halen.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Manfrotto 390 kost circa 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 20:13

Ursamajor

Astrofotograaf

Kijk eens op www.photographyreview.com Daar vind je namelijk allerlei gebruikerservaringen op het gebied van (digitale)fotografie en accesoires.

Zelf heb ik ook een Vanguard Milennium 5 die tot 1,80 á 1,90 hoog reikt en zeer stevig is. Er zit een waterpas op, een slinger om m hoger te draaien, en zeer makkelijke uitschuifbare poten. Qua hoogte issie iets van 50cm en het gewicht valt erg mee.

Mijn EOS300 met 1,5 kilo zware 70-200 EX van sigma, teleconverter en een dikke flitser (54mz-3) is een eitje voor dit ding. Ook erg handig is het voetje dat je op je camera, of in mijn geval de lens kunt schroeven en het handeltje heel snel kan bevestigen en weer loshalen van het statief. Dit is trouwens met meerdere statieven uitwisselbaar, dat ik dus ook gebruik.

O, en het is trouwens dus ook een heel stevig statief!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Ursamajor: die Eos300 heeft toch een plastic bajonet? Ben je niet bang dat dat objectief je behuizing stuk trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:08:
offtopic:
Ursamajor: die Eos300 heeft toch een plastic bajonet? Ben je niet bang dat dat objectief je behuizing stuk trekt?
offtopic:
Nog meer offtopic dan; (misschien zelfs een topic waard?) mijn Z1 heeft ook zo'n plastic bajonet (die schroefdraad aan de onderzijde) die al behoorlijk gammel aan het worden is, vroeg me af of zulke dingen makkelijk te vervangen zijn (bij de Z1 zitten er vier schroefjes omheen en lijkt het een appart "plaatje" te zijn; foto )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:08:
offtopic:
Daarom zit er op de lens zelf ook een statief schroefgat. Anders is het idd wel een beetje zielig voor mn camera...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Vanguard Millennium 5 de meesten hebben het over dit type:

maar waar kan ik de prijs en details vinden. ik kom de site van de fabrikant neit tegen. of ben ik zo stom bezig 8)7

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
klaasopurk schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:15:
Vanguard Millennium 5 de meesten hebben het over dit type:

maar waar kan ik de prijs en details vinden. ik kom de site van de fabrikant neit tegen. of ben ik zo stom bezig 8)7
Bijvoorbeeld bij;

kamera-express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

http://www.vanguardusa.com

En dan "photo/video". Inderdaad een beetje obscure site.
Zelf kocht ik ooit een Vanguard Tourist 5 voor een Nikon CP2500-tje, maar daar zet ik nu met tegenzin m'n D70 op!

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat dacht je van een goede 2e hands? Een Vanguard zal ik je zeker niet aanraden als je veel in het veld bezig bent. De kwaliteit is niet bijster goed namelijk. Zelf heb ik daar erg slechte ervaringen mee.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:00:
Wat dacht je van een goede 2e hands? Een Vanguard zal ik je zeker niet aanraden als je veel in het veld bezig bent. De kwaliteit is niet bijster goed namelijk. Zelf heb ik daar erg slechte ervaringen mee.
ik zit wel veel in het veld en dan met name op oneffen oppervlakken zoals basaltstenen die zomaar zijn neergekwakt. vandaar dat ik wil dat het waterpasje goed is

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het probleem zal niet zozeer in het waterpasje zitten. Als het waterpasje aangeeft dat ie waterpas staat, dan zal het waterpasje zeker recht zijn. Het gaat er echter niet om of de waterpas recht staat, maar of het statief recht staat. Sowieso moet je dat door je zoeker (of op je LCD) kunnen zien, maar voor veel mensen is dat nog een hele opgave. Misschien een idee om zo'n ding aan te schaffen die je in je flitsschoentje kunt schuiven (of heeft jouw camera geen flitsschoentje?). Wat ik bedoel te zeggen, is dat er bij veel statieven nogal eens speling zit tussen statief en kop; hetgeen de waterpasstand niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:00:
Ik heb ook een lichtere vanguard, die zou ik ook niet aanraden, maar die milennium 5 is weldegelijk geschikt voor veldwerk en ook dus voor basaltblokken in het wildeweg.

www.geengeld.nl van konijnenberg verkoopt ze ook

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ursamajor schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:01:
[...]

Ik heb ook een lichtere vanguard, die zou ik ook niet aanraden, maar die milennium 5 is weldegelijk geschikt voor veldwerk en ook dus voor basaltblokken in het wildeweg.

www.geengeld.nl van konijnenberg verkoopt ze ook
Die heb ik een keer geleend van een kennis. Hij lijkt steviger dan dat ie uiteindelijk is. Het valt me op dat de vanguard bij winkels als demo model ook vrijwel altijd kapot zijn (bv bij veel mediamarkten). Nou word er daar niet echt zacht mee omgesprongen natuurlijk maar toch... Over het algemeen zal het winkelend publiek de demo modellen ook niet als baseball bat gebruiken lijkt me.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Geloof me, zo'n Vanguard Millennium is sterker dan je denkt. Ik ben er zelf nooit zachtzinnig mee omgesprongen (dus incl. gooi- en smijtwerk) en het enige wat ie eraan over hield is een paar butsjes. Big deal. Ik weet dat deze statieven flimsy aandoen, maar een EOS1000F doet ook flimsy aan en daar kun je ook heipalen mee in de grond hengsten. Voor de € 75,- die een Millennium 5 ongeveer kost, kun je je er IMO echt geen buil aan vallen. Ik heb er overigens prima ervaringen mee 'in het veld', dus op erg onregelmatige ondergrond (steile hellingen van brokkelend natuursteen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-05 19:42
Ik dacht altijd dat K-E vrij goedkoop was, maar dat statief kost daar €122,- terwijl 'ie bij de fotoboer op de hoek €89,- kost. :?

edit:
Bij Konijnenberg kan ik 'em nergens vinden... ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Marco op 08-12-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

KE goedkoop? Ik vind KE maar heel erg duur .. zeker ook met hun gebruikte bodies en lenzen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-05 08:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Konijnenberg had vorige week een Manfrotto statief in de aanbieding voor 119,- euro. Het was er eentje met een kop die verticaal kon voor portretfoto's maar waar geen waterpas op zat. Dat probleem kan op zicht verholpen worden met losse waterpasjes van accessoirefabrikanten zoals Hama. De poten (190CLB) heb ik gekocht in combinatie met de 329RC4 kop en dat is een hele degelijke combinatie (maar vanwege de kop ook een stuk duurder dan 119,- euro).

Ik meen dat Kamera Express dezelfde aanbieding heeft want toen ik daar kwam was een verkoper iemand een aanbieding van een Manfrotto statief aan het aansmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Jeronimo78 schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:21:
Nou het statief is binnen. Ziet er heel degelijk uit; en dat voelt en is ie dus ook.
De genoemde Panhead is voorlopig voor mij voldoende, maar ik weet nu al wel dat ik op de duur een andere er op ga zetten.

Persoonlijk denk ik dat de kwaliteit van het statief niet zo zeer bepalend is of er een zware kamera op kan. Ik denk dat de kop (panhead of hoe je het ook wilt noemen) meer de beperkende factor is.

In de meeste gevallen zet je de camera namelijk op één punt vast; een zware lens zal dan het evenwicht verstoren (of de lens zelf moet ook weer ondersteund worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Ik ben even naar een aantal winkels geweest.

het volgende viel me op
- Verkopers zeiden geld, geld, geld
- In normale prijsklasse was op de kop goed en derest niks of andersom

Nu werd ik geadviceerd door een meneer die mij indruk gaf goede info te hebben. begon mij ook niks aan te smeren maar liet verschillend zien.
Statieven onder 50 Euro bleken al niks te zijn. Zijn nooit te vertrouwen op de waterpas en de koppen buigen wat door bij een zware camere.
Hij gaf mij de tip om een manfrotte 055AB te kopen met een goede fotokop erop. kosten 170 euro 8)7
het tweede wat kon is een videostatief te kopen die elke poot uit twee stangen bestaat. dus eigenlijk 6 punten aan de kop vast. hierop een fotokop plaatsen en hij ook stevig. dit is ook duur.
van velbon zei hij dat Carmagne en de Ace serie nog aardig zijn (duur..) Deze serie staat niet op Internet.
Verder had die er nog 1 staan van 699 euro. Tja die was wel stevig maar beetje groot en zag er niet uit.

Dat het statief van post hierboven is dus volgens hem ook niet alles. Maar ja soms moet maar genoegen nemen met dingen denk ik. Ik weet het ook niet meer...

Tot zoverre, ik ga naar nog 2 andere winkels. Es kijken wat daar de verkopers van zeggen.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie mijn eerste bericht in dit topic. Daar had ik het al over de 055. Vervolgens uitgelegt dat de 190 bijna net zo goed is (alleen minder hoog en iets minder stevig, daardoor lichter en goedkoper). Femme had het in zijn laatste post ook over de 190, dus misschien eens een idee om die ook te bekijken? De specs vind je op www.manfrotto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

klaasopurk schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:12:
Ik ben even naar een aantal winkels geweest.
Blablabla :+
Je hebt het over een wat zwaardere digicam. Ik denk niet dat je boven de 2 kilo uitkomt en dan is een statief zoals de millenium 5 of een uit die prijsklasse een goede keuze.
Je hebt er immers geen sterrenkijker of camera met een zoomlens zoals ze die in de voetbalfotografie gebruiken op.

Ga gewoon in de winkel kijken wat je een stevig statief vind en of de prijs je aanspreekt.

Succes!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 23:26

Pelle

🚴‍♂️

Anoniem: 22659 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:47:
Zie mijn eerste bericht in dit topic. Daar had ik het al over de 055. Vervolgens uitgelegt dat de 190 bijna net zo goed is (alleen minder hoog en iets minder stevig, daardoor lichter en goedkoper). Femme had het in zijn laatste post ook over de 190, dus misschien eens een idee om die ook te bekijken? De specs vind je op www.manfrotto.com
De Manfrotto 055db en 141rc kop zijn al een tijd in de aanbieding bij http://www.kamera-express.nl/ voor 135 euro. Denk niet dat je ergens een beter alternatief kunt vinden voor dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Pelle schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:05:
[...]

De Manfrotto 055db en 141rc kop zijn al een tijd in de aanbieding bij http://www.kamera-express.nl/ voor 135 euro. Denk niet dat je ergens een beter alternatief kunt vinden voor dat geld :)
die kop heb ik ook op mn 055AB, super! echt niet duur, die 135!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1