De bedoeling is een ingevoerde IP adres vergelijken uit een lijst IP's die in een txt bestand staan.
De code die ik nu heb leest mooi alle IPs uit het txt bestand en zet ze ook mooi op het scherm. Alleen als ik kijk of er een IP is wat gelijk is aan het andere geef het programma Dubbel = 0, terwijl het IP adres toch echt in het txt bestand staat.
Hij geeft dus bij bovenstaande aan dat dubbel=0 terwijl het IP nummer wel in het bestand staat.
In het bestand ip.txt heb ik de IP's 192.168.1.1 t/m .4 staan.
De IP's zet ie wel netjes onder elkaar op het scherm maar toch is dubbel 0.
Na veel te hebben gelezen toch maar besloten om er een topic over te maken.
De code die ik nu heb leest mooi alle IPs uit het txt bestand en zet ze ook mooi op het scherm. Alleen als ik kijk of er een IP is wat gelijk is aan het andere geef het programma Dubbel = 0, terwijl het IP adres toch echt in het txt bestand staat.
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| //--------------------------------------------------------------------------- #pragma hdrstop //--------------------------------------------------------------------------- #pragma argsused #include <stdio.h> int main(int argc, char* argv[]) { //Declaratie char ipadres[20]; char ip[]="192.168.1.3"; int dubbel=0; FILE *fp; fp=fopen("ip.txt","a+"); fseek(fp,0,SEEK_SET); printf("File geopened. Content:\n\n"); while(!feof(fp)) { fgets(ipadres, 20, fp); printf("Ip adres: %s", ipadres); if (ip == ipadres) { dubbel = "1"; } } printf("Dubbelen: %d", dubbel); printf("\n\nBestand nu sluiten...\n"); fclose(fp); getchar(); return 0; } //--------------------------------------------------------------------------- |
Hij geeft dus bij bovenstaande aan dat dubbel=0 terwijl het IP nummer wel in het bestand staat.
In het bestand ip.txt heb ik de IP's 192.168.1.1 t/m .4 staan.
De IP's zet ie wel netjes onder elkaar op het scherm maar toch is dubbel 0.
Na veel te hebben gelezen toch maar besloten om er een topic over te maken.