Toon posts:

X800 XT PE performance

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eindelijk mijn langverwachte nieuwe kaartje.
Daar ik met een TFT screen zit met een native resolutie van 1600 x 1200 had ik gehoopt al de nieuwste spellen eidenlijk vlot te kunnen spelen op mijn native resolutie.
Eerst doom 3, dit ging niet super vlot met 4xAA, 16xAF. Zonder deze opties wel.
Daarna Dawn of war, ik dacht een strategiespel is toch niet zo belastend als een killer zoals Doom 3 en dat moet toch zeker vlot gaan op max resolutie, weerom een tegenvaller. Bij het bewegen van de camera is er een duidelijke kleine vertraging merkbaar.
Dan heb ik het beestje maar eens op de rooster gelegd met 3dmark 03. 12 387 punten, dat blijkt een normale score te zijn. Als je een kaart koopt als de deze mag je toch verwachten dat je alle registers moet kunnen opentrekken in games?
Ik vraag me echt af wat je nu nodig hebt om echt alles open te gooien (tegen een mooie framerate wel te verstaan). Of maken ze de games tegenwoordig echt zo toekomstgericht dat zelfs de allernieuwste 3dkaart van het moment nog altijd niet genoeg is en je het spel dus pas een jaar na release echt op zijn max. kan spelen?

Beetje ontgoocheld dus van mijn x800xt pe. misschien valt ie wel mee in andere games, heb er nog niet zoveel getest?

Nog mensen met deze kaart die nog altijd niet volluit kunnen gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 19:36 ]

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Zou best handig zijn als je ook de rest van je systeem post :)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Als je nog draait met een Athlon XP of 2.2GHz ofzo, dan zul je inderdaad niet alles op z'n hoogst acceptabel kunnen draaien. Bij Doom3 zal dat zoieso nauwelijks kunnen met een ATi kaart gezien het een OpenGL spel is.

Verwijderd

Topicstarter
idd, vergeten.

ASUS K8V SE deluxe
AMD Athlon 64 3400+
1024 MB DDR400 OCZ platinum rev 2
Sapphire X800XT PE
Maxtor 250 GB SATA.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 19:39 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:38:
idd, vergeten.

ASUS K8V deluxe SE
AMD Athlon 64 3400+
Sapphire X800XT PE
Maxtor 250 GB SATA.
ok je specs liegen er niet om!! maar maybe spyware of iets dergelijks al een scan gemaakt! en wat loopt er allemaal op de achtergrond...

• Skyline GT-R
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik zou 3D mark 03 eens draaien met de instelling waarmee dat je gamed ;) Dus op 1600x1200 4xAA 16xAF, en dan zien wat je score is. Als die in de buurt van de 5000 is moet je normaal vlot kunnen gamen met deze instellingen, ook worden bij die resoluties de prestaties sterk CPU limited. Ik zou zeggen, doe het eens en post je specs eens...

Edit, de specs hebt je ondertussen dus gepost, en met zo'n CPU moet dat wel lukken :D

[ Voor 12% gewijzigd door Skyline GT-R op 06-12-2004 19:42 ]

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:38:
idd, vergeten.

ASUS K8V SE deluxe
AMD Athlon 64 3400+
Sapphire X800XT PE
Maxtor 250 GB SATA.
Nou met dat systeem moet het toch ckers wel lkkr lopen :), aangezien ik een :

Amd Athlon 64 3000+ Winchester @ 2.20Ghz
MSI K8N Neo Platinum 2
Twinmos PC3200 DDR 400
PNY GeForce 6800GT

En speel ook alles op High en een reso van 1280x1204 @ 75Hz op mijn IIYama PL E430-B.
Alles gaat perfect...duz kijk ok je alles goed heb geinstalleerd ( nieuwste drivers ).
Staat alles in je Bios wel goed...
Check wat je op je a8tergrond heb draaien, spy-ware enzz...

[ Voor 5% gewijzigd door Fusion_XT op 06-12-2004 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:39:
[...]

ok je specs liegen er niet om!! maar maybe spyware of iets dergelijks al een scan gemaakt! en wat loopt er allemaal op de achtergrond...
Op de achtergrond draait F-secure, creative sound manager en adaware ad-watch. Spyware is er totaal niet aanwezig. Scan zeer regelmatig met ad-aware en sys mechanic 5.
Zouden deze echt zo'n invloed kunnen hebben op je framerate? Ik zou eerder denken dat dat de laadtijden zou beinvloeden.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:43:
[...]

Op de achtergrond draait F-secure, creative sound manager en adaware ad-watch. Spyware is er totaal niet aanwezig. Scan zeer regelmatig met ad-aware en sys mechanic 5.
Zouden deze echt zo'n invloed kunnen hebben op je framerate? Ik zou eerder denken dat dat de laadtijden zou beinvloeden.
Gewoon zoveel mogelijk processen killen hoe meer je der afsluit hoe meer cpu tijd er is voor je spel.
Heb je eigelijk wel een format gedaan nadat je je kaart geinstalleerd hebt. Dit maakt misschien ook nog wat uit.

Verwijderd

Topicstarter
metal14 schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:45:
[...]

Gewoon zoveel mogelijk processen killen hoe meer je der afsluit hoe meer cpu tijd er is voor je spel.
Heb je eigelijk wel een format gedaan nadat je je kaart geinstalleerd hebt. Dit maakt misschien ook nog wat uit.
Neen, enkel mijn oude nvidia drivers removed en de nieuwste catalyst drivers installed.
Het gekke is, dawn of war liep als een trein op mijn GF4Ti4400 op 1024x768.

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Goed we hebben het wel over 4xAA en 16xAF en een reso van 1600X1200....ik vind het niet zo HEEL gek dat het niet zo goed loopt..

Maar dat Dawn of War niet loopt is dan wel weer raar.

[ Voor 19% gewijzigd door Fusion_XT op 06-12-2004 19:47 ]

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:46:
[...]

Neen, enkel mijn oude nvidia drivers removed en de nieuzste catalyst drivers installed.
Het gekke is, dawn of war liep als een trein op mijn GF4Ti4400 op 1024x768.
Als je echt het uiterste uit je kaart wil halen moet je zeker een format doen. Misschien maakt het niet veel uit.. , maar het is toch weer een paar fps.
( of meer, omdat je een ander merk kaart hiervoor had)
Eerst kijken wat je zelf eraan kan doen voordat je gaat klagen. :)

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Het is alom bekend dat als je Geforce gebruikt en over ga naar ATI kaart dat het weleens probleem met driver geeft. Download even Drivercleaner en haal al die Nvidia driver weg en aantal regs ook... anders effe clean install van WinXP.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
metal14 schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:49:
[...]

Als je echt het uiterste uit je kaart wil halen moet je zeker een format doen. Misschien maakt het niet veel uit.. , maar het is toch weer een paar fps.
( of meer, omdat je een ander merk kaart hiervoor had)
Eerst kijken wat je zelf eraan kan doen voordat je gaat klagen. :)
Euhm, dit is toch een forum niet?
Als je echt alles tot op het bot moet uitspitten voor je hier iets mag vragen dan wordt dit forum behoorlijk overbodig me dunkt. Als je maar lang genoeg kult en zoekt kan je in 99% van de gevallen alles zelf oplossen ja. Alleen is het volgens mij net de bedoeling van dit forum om eens bij andere mensen te horen ipv zelf dagen te zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
DJkim schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:51:
Het is alom bekend dat als je Geforce gebruikt en over ga naar ATI kaart dat het weleens probleem met driver geeft. Download even Drivercleaner en haal al die Nvidia driver weg en aantal regs ook... anders effe clean install van WinXP.
Dus de drivers er via het control panel afsmijten is niet genoeg?
Dan ga ik ff op zoek naar drivercleaner.

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:53:
[...]

Als je echt alles tot op het bot moet uitspitten voor je hier iets mag vragen dan wordt dit forum behoorlijk overbodig me dunkt. Als je maar lang genoeg kult en zoekt kan je in 99% van de gevallen alles zelf oplossen ja. Alleen is het volgens mij net de bedoeling van dit forum om eens bij andere mensen te horen ipv zelf dagen te zoeken.
Nou nou.....meestal ga je eerst zoeke naar het probleem, zodra je er niet uit komt....kan je je prob. op het forum posten. !
Niet meteen hier gaan huilen...

Beetje lui zijn we zeg maar...

[ Voor 3% gewijzigd door Fusion_XT op 06-12-2004 19:58 ]

Verwijderd

Dawn of War is ook cpu intensief, en de units/gebouwen zijn zeer gedetailleerd als er hiervan te veel in beeld komen dropt mijn fps ook naar 30 @1280/1024 4AA 8AF

• Satch
  • Niet online
[...]

Er bestaan ook FAQ's en we vragen echt niet om alles tot op het bot uit te zoeken. Aan je startpost is trouwens niets te merken dat je dagen hebt lopen zoeken naar een oplossing dat misschien zou helpen zoals een format of andere dingen.
trouwens wel een superchille kaart lijkt mij zon x800 xt pe :9

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 06-12-2004 20:04 ]

• AngelusHD
  • Laatst online: 01-06 18:37
Je proccesor is duidelijk de bottleneck, een X800 XT pe zal zijn volle benutting echt pas kunnen gebruiken op een 4000+ en hoger, als nog vraag ik me af waarom iemand op 1600x1200 res wilt gaan spelen.

Ik speel al 6 jaar op 1024x768, ook UT2k4,Half life2 met 6(4)x AA en 16x AF (strak mooi perfect plaatje)
hierdoor belast je je CPU minder, en word je uiteindelijke FPS (waar de x800 XT pe voor zorgt) beter. Maarja dan moet je Proccesor niet op zijn tennen lopen.

Dit is helemaal niet zo gek, want of ik nou UT2k4 met 6x AA en 16x AF speel of zonder, kwa FPS scheelt dit nix, tis zelfs gelijk. En zo kan je dus wel degelijk zien wat een kracht patser de x800 xt ps is, en je processor dat weerhoud.

kheb zelf ook een x800 xt pe btw :) en ben er zeer tevreden mee, alleen wil ik een nieuwe proccesor, maar 800 euro neer tellen is mij echt te gek.

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

metal14 schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:59:
[...]

Er bestaan ook FAQ's en we vragen echt niet om alles tot op het bot uit te zoeken. Aan je startpost is trouwens niets te merken dat je dagen hebt lopen zoeken naar een oplossing dat misschien zou helpen zoals een format of andere dingen.
Bingo....

Verwijderd

Topicstarter
metal14 schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:59:
[...]

*zucht* op dit forum moet je echt elk woord afwegen voor je het post he, zoveel heb ik alwel geleerd. Zoals ik al zei, het is net mijn mening dat ik niet uren of dagen hoef te kullen terwijl enkele reacties van mensen hier metteen een oplossing kunnen bieden. Dus nogmaals als je maar lang genoeg zoekt dan raak je er altijd wel uit en dan wordt dit forum dus overbodig. Da's toch niet de bedoeling?

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:04:
[...]

*zucht* op dit forum moet je echt elk woord afwegen voor je het post he, zoveel heb ik alwel geleerd. Zoals ik al zei, het is net mijn mening dat ik niet uren of dagen hoef te kullen terwijl enkele reacties van mensen hier metteen een oplossing kunnen bieden. Dus nogmaals als je maar lang genoeg zoekt dan raak je er altijd wel uit en dan wordt dit forum dus overbodig. Da's toch niet de bedoeling?
Als je lang genoeg zoekt kan je er best uitkomen jah..
Maar op GoT wordt gewoon geacht dat je eerst zelf zoekt ( en nee dat hoeven echt niet dagen te zijn maar gewoon de search af gaan en googlen)
In de tijd dat jij je startpost getypt hebt kon je makkelijk even de search af gaan om te kijken of dit een vaker voorkomend probleem is.
Als je dit voortaan doet en het even vermeldt als je niks kon vinden is het al een stuk makkelijker voor de rest. :)

Verwijderd

Topicstarter
metal14 schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:09:
[...]

Als je lang genoeg zoekt kan je er best uitkomen jah..
Maar op GoT wordt gewoon geacht dat je eerst zelf zoekt ( en nee dat hoeven echt niet dagen te zijn maar gewoon de search af gaan en googlen)
In de tijd dat jij je startpost getypt hebt kon je makkelijk even de search af gaan om te kijken of dit een vaker voorkomend probleem is.
Als je dit voortaan doet en het even vermeldt als je niks kon vinden is het al een stuk makkelijker voor de rest. :)
Ik heb 3dmark 03 gedraait en ben dus gaan OPZOEKEN of mijn waarden kunnen kloppen. Aangezien deze klopten kon ik vrij zeker zijn dat er niks met mijn kaart scheelt, en dus had ik verder niet metteen een clue, SORRY!

• AngelusHD
lekker boeiend, lees mijn post hier boven.

En trouwens, in HL2 of doom3 na loading Hapert het het altijd even (2 sec) aangezien je maar 256 DDR geheugen hebt op je vga, en 512 nodig hebt om het te kunnen vermijden.

Tis zo zonden om nu nog een discussie te gaan voeren, terwijl het antwoord als in de forum thread staat.

[EDIT] Nee, er bestaan nog geen 512 DDR vga kaarten voor de consument.

[ Voor 34% gewijzigd door AngelusHD op 06-12-2004 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
angelus20 schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:13:

En trouwens, in HL2 of doom3 na loading Hapert het het altijd even (2 sec) aangezien je maar 256 DDR geheugen hebt op je vga, en 512 bodig hebt om het te kunnen vermijden.
Euhm, bestaan er al kaarten met 512MB?

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens als je echt een 4000+ cpu nodig zou hebben om alles open te zetten, bevestigt dat toch dat de games tegenwoordig geweldig toekomst gericht worden gemaakt?
Bovendien is 1600x1200 al lang niet meer de max resolutie en zeker geen overbodige luxe op mijn 20" scherm.

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

angelus20 schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:13:

En trouwens, in HL2 of doom3 na loading Hapert het het altijd even (2 sec) aangezien je maar 256 DDR geheugen hebt op je vga, en 512 nodig hebt om het te kunnen vermijden.

Tis zo zonden om nu nog een discussie te gaan voeren, terwijl het antwoord als in de forum thread staat.

[EDIT] Nee er bestaan nog geen 512 DDR vga kaarten voor de consument.
pfffff......duzzz

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:14:
[...]

Euhm, bestaan er al kaarten met 512MB?
Ja, maar dat zijn alleen maar kaarten die gemaakt zijn voor professionele 3d workstations, en volgens mij kun je er niet fatsoenlijk spellen op spelen. Bijvoorbeeld die Wildcat dingen (weet de exacte naam niet meer)

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:18:
Trouwens als je echt een 4000+ cpu nodig zou hebben om alles open te zetten, bevestigt dat toch dat de games tegenwoordig geweldig toekomst gericht worden gemaakt?
Bovendien is 1600x1200 al lang niet meer de max resolutie en zeker geen overbodige luxe op mijn 20" scherm.
Neej maar als jij dan spelle speelt op die reso en ook nog eens MAX AA en AF gebruikt, kan heb voorkomen dat het k*t gaat draaien zeg maar...

Maakt niet uit wat voor Uber Systeem je hebt...
Probeer het gwoon een reso lager uit..

Edit: Gwoon een beetje spelen met de settings !..

Vandaar dat je eerst zelf aan het vogelen gaat voordat je hier op het Forum gaat klagen dat je kaart slecht presteert, wat ie duz kennelijk niet doet .
Je pc is gwoon te '' langzaam zeg maar '' om alles op ze hoogst te spele..

[ Voor 23% gewijzigd door Fusion_XT op 06-12-2004 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed voor heb kun je bij Dawn of war geen AA of AF instellen en neem ik dus aan dat dit spel daar geen gebruik van maakt. Dit zou toch vlot moeten lopen op mijn systeem?
Bovendien is het zelfs al vanaf het begin van het spel wanneer er nog zo goed als geen units op de map staan.

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:23:
Als ik het goed voor heb kun je bij Dawn of war geen AA of AF instellen en neem ik dus aan dat dit spel daar geen gebruik van maakt. Dit zou toch vlot moeten lopen op mijn systeem?
Bovendien is het zelfs al vanaf het begin van het spel wanneer er nog zo goed als geen units op de map staan.
Dan zit je hier fout, ga eens een kijkje nemen op de support forum van Dawn of War.....
Kijk of je daar mensen met dezelfde probs. kan vinde die jij nu ook ondergaat.
Moet ook alles voor kauwen... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Fusion_XT op 06-12-2004 20:26 ]

• AngelusHD
Wat pfff duzzz... ?

Lees de post even helemaal door voordat je zo een arogante opmerking maakt, Bedankt

Verwijderd

anders koop ik m wel van je over

8)7

Verwijderd

Topicstarter
Aan fusion_xt:Als het zo tegen je zin is bespaar jezelf dan toch gewoon de moeite. Ik heb trouwens ook liever geen reacties dan zo een kul.
Bovendien is het geen "probleem". Het is enkel een wat tragere framerate dan ik zou verwachten. Op lagere resoluties draait ie prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:28:
anders koop ik m wel van je over

Hehe :) Ik heb hem nog maar net, ik ga hem nog wat meer kansen geven.

8)7

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:43:
[...]

Mijn ervaring is wel dat F-secure je systeem soms vertraagd. Ik heb het een tijd gedraaid en het was wel merkbaar. Nu heb jij wel een veel snellere pc, maar toch, wie weet, je kan eens proberen om hem even er af te halen.

specs

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

angelus20 schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:28:
[...]

Wat pfff duzzz... ?

Lees de post even helemaal door voordat je zo een arogante opmerking maakt, Bedankt
Had ik ook gedaan :D..... dan moe je nie snel je post verandere, want dat had ik nog nie gelezen, want we waren al verder ....
Niet zo opgefokt doen...

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:29:
Aan fusion_xt:Als het zo tegen je zin is bespaar jezelf dan toch gewoon de moeite. Ik heb trouwens ook liever geen reacties dan zo een kul.
Bovendien is het geen "probleem". Het is enkel een wat tragere framerate dan ik zou verwachten. Op lagere resoluties draait ie prima.
Vind het geen probleem :D....helemaal niet zelf's.
Dan is het goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga TV zien :)
Als er nog iets nuttigs uit de bus valt zie ik het straks wel ;)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Maak eens een norton Ghost backup ofzo. En gooi even je c schijf leeg (dan kan je altijd terug). Installeer windows XP sp2 met alle software en drivers (neem de nieuwste cat 4.12 beta drivers).

Instelling AA 4x / 16x aniso (speelde ik altijd op 1152x864 en liep prima met mijn XT). Mocht het niet verholpen zijn kan je dan met je backupje weer terug als je zou willen. Neemt hoogstens 2 uurtjes denk ik. Je 3dmark score is overigens goed. Ik heb een iets sneller en zwaarder overklokt systeem en kwam tot 14500 3dmark03's.

En toch denk ik dat doom 3 dan niet op 1600x1200 en 6x/16x gaat lopen, simpelweg te zwaar, het is niet anders maar je zult daarmee echt moeten wachten tot de opvolger van de X850, tot dat goed gaat komen.

• Satch
  • Niet online
Nog 1 tip @ topicstarter: Het is handig om het programma : Fraps te gebruiken om je framerate te zien. Is iets accurater als je gevoel :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:04:
[...]

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:41:
Ik ga TV zien :)
Als er nog iets nuttigs uit de bus valt zie ik het straks wel ;)
De houding die uit deze posts blijkt strookt van geen kanten met de GoT Huisregels

Een forum is geen helpdesk waar je zonder meer dan een halve seconde voorwerk je vragen maar kunt dumpen. Als je wilt dat anderen de moeite doen zich met jouw probleem bezig te houden kun je zelf ook de moeite doen je degelijk in te lezen, minder gal te spuwen en meer zelf te doen.

Hier gaat iig niets meer uit de bus vallen, met zo'n opmerking gaat een topic direct op slot :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.