Toon posts:

WLAN/internet valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:
  • 916 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen weken ben ik bezig geweest internet aan te leggen bij m'n vriendin... Het ziet er alsvolgt uit:

Adsl lijntje van tiscali ----> sagem F@st 908 modem (standaart dingetje wat bij internet zat) --> vanuit het modem ethernet kabel naar US-robotics wireless accespoint/router --> diverse Wlan kaartjes/dongels/weetikveelwat

Nu werkte het toen ik het aansloot in princiepe vrij makkelijk en goed... leek het... Na een tijdje begonnen we namelijk te merken dat de verbinding steeds weg viel. Soms viel het netwerk even weg (wel goed bereik, good tot very good) en kwam het even later terug, maar soms ook de internet verbinding. Dan moest het modem ff gereset worden (stroom eraf en er weer op) en werkte het weer...

Nu heb ik de firmware ge-update van de router en van het modem (gewoon het nieuwste wat er op de sites van de fabrikanten te vinden was). Maar het helpt niet, alles werkt nog wel, maar niet beter ofzo....

Het is overigens met verschillende WLAN kaartjes en dongels geprobeert: prism ding wat in m'n medion laptop zit (werkt normaal gesproken echt perfect), e-tech goedkoopste dongel die er was, en een PCI insteekkaart (weet niet welk merk enzo).. Maar die geven allemaal hetzelfde probleem...Daar lijkt het me niet aan te liggen...

Weet iemand nu al iets of is er meer (preciese) info nodig??

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
toevallig Dect telefonie? En ding geplaatst in de buurt van je accespoint? Overigens gaan er HEEL veel topics op GOT hier over. Daar staan al dit soort verhalen ook in.

Sluit dat eerst even uit..

[ Voor 46% gewijzigd door intert0y op 06-12-2004 19:28 ]

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
intert0y schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:28:
toevallig Dect telefonie? En ding geplaatst in de buurt van je accespoint? Overigens gaan er HEEL veel topics op GOT hier over. Daar staan al dit soort verhalen ook in.

Sluit dat eerst even uit..
Dect telefonie? Als Dect een telefoonboer is, dan niet denk ik want de rekeningen komen van KPN... Verder staat het accespoint in de meterkast, ik weet niet in hoeverre meterkasten (oude exemplaren) storinggenererend zijn??

Verder heb ik veel van die topics (niet allemaal eerlijk gezegt, maar dat lijkt me ook onbegonnen werk) gelezen... maar vaak staan er dan dingen als "update je firmware"... Het zijn vaak korte topics zonder duidelijk antwoord (als er al een definitief antwoord/oplossing is).

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb het ook dat soms de wireless verbinding wegvalt of opeens onverklaarbaar traag wordt. Dit is op één moment ook reproduceerbaar, namelijk in threads op GoT (!!!) waarin véél foto's staan. Dan verlies ik geheid halverwege het laden mijn verbinding. Het vreemde is dat als dezelfde foto's op een gewone HTML pagina staan, er geen probleem is en de hele pagina zonder problemen geladen wordt.

Ik heb een Tornado 840 wireless ADSL modem/router (802.11G+) en een Tornado 212G Wireless PCI kaart in m'n pc.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Topicstarter
Tourniquet schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:49:
Ik heb het ook dat soms de wireless verbinding wegvalt of opeens onverklaarbaar traag wordt. Dit is op één moment ook reproduceerbaar, namelijk in threads op GoT (!!!) waarin véél foto's staan. Dan verlies ik geheid halverwege het laden mijn verbinding. Het vreemde is dat als dezelfde foto's op een gewone HTML pagina staan, er geen probleem is en de hele pagina zonder problemen geladen wordt.

Ik heb een Tornado 840 wireless ADSL modem/router (802.11G+) en een Tornado 212G Wireless PCI kaart in m'n pc.
kijk nog zo iets, maar daar kun je toch geen genoegen mee nemen, dat hoort toch gewoon niet zo :?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een DECT-telefoon is zo'n draadloze telefoon. http://www.national.com/appinfo/wireless/0,1822,589,00.html Die storen het signaal van je wifi-netwerk.

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 06-12-2004 20:46 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:46:
Een DECT-telefoon is zo'n draadloze telefoon. http://www.national.com/appinfo/wireless/0,1822,589,00.html Die storen het signaal van je wifi-netwerk.
ah kijkaan... Die heeft ze wel in huis ja... Alleen valt de verbinding wel veel vaker weg dan dat te telefoon gaat (of staat dit los van elkaar omdat de telefoon ook in "idle" stoorsignale uitzend?)?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ik heb ooit bij klant ook een accesspoint in meterkast gegooid. En die werkte daarin VOOR geen meter.

Verplaatst naar kamer in het huis en nooit meer disconnects.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Het kan ook zijn dat er al een ander access point of een ander apparaat op hetzelfde channel zit op de 2.4Ghz band. Heb je al geprobeerd het channel te veranderen? Bij mij in de buurt zit een buurman met een AP op Channel 1 waardoor mijn AP op channel 1 niet lekker werkt.Ik heb 'm gewijzigd naar channel 11 en nu werkt 't prima.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Topicstarter
Apie! schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 08:29:
Het kan ook zijn dat er al een ander access point of een ander apparaat op hetzelfde channel zit op de 2.4Ghz band. Heb je al geprobeerd het channel te veranderen? Bij mij in de buurt zit een buurman met een AP op Channel 1 waardoor mijn AP op channel 1 niet lekker werkt.Ik heb 'm gewijzigd naar channel 11 en nu werkt 't prima.
ja dat heb ik al geprobeerd idd, hij staat nu zelfs op dynamic...

Maar ik zal hem eens uit de meterkast halen volgende week, kijken of dat werkt... Is het modem (niet wireless) ook gevoelig voor storing trouwens? Hij ligt op dit moment erg dicht bij de wireless router...

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tourniquet schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:49:

Even terugkomend op mijn probleem. Het lijkt nu te zijn opgelost door de nieuwere driver/utility van m'n WIFI PCI kaart te installeren (die waren er al sinds juli, maar blijkbaar heb ik niet goed opgelet :P). http://www.tornado.nl/asp...menu=support&supportid=53
Bijkomend voordeel is dat hierin ook WPA encryptie is toegevoegd. :Y)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Topicstarter
hmm modem en router uit de meterkast halen helpt echt helemaal niks :( iemand nog idee'en?? Het ligt iig in dit geval volgens mij echt niet aan (oude de drivers van) de WLAN kaartjes, het is dus met meerdere kaartjes getest, allemaal precies hetzelfde... Of nouja op elkaar lijkende problemen eigenlijk: bij m'n vriendin's pc met goedkope e-tech dongle valt het weg en komt het terug (zelfde beneden met een andere dongle, weet ff het merk/type niet) en bij de ingebouwde kaart met prism chipset in m'n laptop valt het weg en moet ik eerst de laptop helemaal rebooten voordat hij hem weer pakt :?

overigens misschien een belangrijk punt waar ik nog niet aan gedacht had: de verbindingen vallen niet tegelijk weg schiet me ineens te binnen... Dus als ik tegelijk met m'n vriendin op internet zit te surfen dan valt het periodiek uit, maar niet allebij tegelijk... Misschien is dat een indicatie van waar het aan kan liggen??

En verder is het ook wel eens zo dat het gewoon een paar dagen achter elkaar perfect werkt... echt zo raar :'( :'( :'(

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 15:57 ]

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Kijk hier eens ...
Mischien staat hier iets voor je bij ,,....

US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router

[ Voor 31% gewijzigd door Freelancer op 15-12-2004 15:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
uit dat topic heb ik de volgende dingen gedestileerd die ik kon doen:
-programmas die veel connecties gebruiken uitzetten en kijken of het dan wel werkt. (azureus/bittorrent, emule e.d.)
-channel veranderen en kijken of de verbinding beter world (per channel)
-windows zero configuration voor wireless clients uit zetten
-acces point dichterbij zetten ookal is er schijnbaar voldoende bereik.
-drivers updaten/flashen

Zojuist heb ik het channel veranderd en de hele zooi in je huiskamer neergezet (acces point/router staat nu dichterbij). De verbdinding lijkt op het eerste gezicht stabieler te zijn (wireless dan).

Verder heb ik getest met en zonder azureus (bittorrent), ik merkte erg duidelijk dat zodra ik azureus aanzette de verbinding (wat betreft het modem, niet wat betreft wireless) na een paar minuten uitviel. Wanneer dit gebeurd moet ik het modem resetten (stroom eraf, even wachten, stroom erop) en internet doet het weer. Lijkt mij dus duidelijk aan het modem liggen wat ik van tiscali heb gekregen.
-Ergens heb ik gelezen dat dit kan liggen aan het aantal connecties wat je maakt en het aantal connecties wat het modem aan kan. Weet iemand hier meer over hoe dat zit bij
het f@st 908 modem?? Ik heb ook het max aantal connecties naar 50 gezet en max aantal connecties tegelijk op 1 gezet. Nog steeds valt het uit (wat betreft modem, niet wireless dus)...

Wat betreft drivers updaten en modem en router flashen zit het wel goed, dit heb ik allemaal vorige week nog gedaan en dit haalt helemaal niets uit...

Conclusie; het lijkt kwa wireless netwerk nu goed te zitten, maar dat modem van tiscali valt steeds uit. Ligt dat aan mij, aan het el cheapo modem wat ze geleverd hebben (die gewoon zo poep is dat deze niet werkt) of aan iets dat defect is in het modem?? Nogmaals: het is dus met meerdere firmware versies getest en allemaal hetzelfde probleem.

Ik heb echt geen id wat ik nog kan proberen nu, heb tiscali gemaild....

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 14:39
Ik heb hetzelfde probleem, ik gebruik geen wireless, gewoon ethernet cross cable naar mijn sagem F@st 908 modem. Gebruik Azureus, na enkele minuten, max een uur valt de verbinding weg. Enige oplossing: modem resetten.
Heb je een zinvol antwoord gehad van Tiscali? Ik ben geinteresseerd.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Verwijderd

Topicstarter
The Cheese schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:16:
Ik heb hetzelfde probleem, ik gebruik geen wireless, gewoon ethernet cross cable naar mijn sagem F@st 908 modem. Gebruik Azureus, na enkele minuten, max een uur valt de verbinding weg. Enige oplossing: modem resetten.
Heb je een zinvol antwoord gehad van Tiscali? Ik ben geinteresseerd.
Mijn antwoord van tiscali (na een maand):
U heeft op 20-12-2004 om 14:47:53 een vraag aan ons gesteld, bij ons bekend onder Ticketnummer:74485. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende mededelen:

Helaas vermeldt u geen informatie over uw abonnement, waardoor ik niet in het systeem kan kijken. Verder is het niet mogelijk om een dergelijk probleem via email op te lossen. Ik raad u aan om telefonisch contact met de helpdesk op te nemen. Mijn collega kan dan aan de hand van wat vragen en kleine tests proberen te achterhalen waar het probleem ligt en hoe het kan worden verholpen. Op die wijze kunnen wij u gerichter van dienst zijn.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Wierda

Tiscali bv
Customer Services

Postbus 8071
3503 RB Utrecht
The Netherlands
dus ja... dan ga ik dat bellen niet eens proberen ik weet genoeg ;), bunch of n00bs :P

Ik heb verder op internet gelezen dat het kan helpen als je de DHCP uit zet en gewoon een vast ip gebruikt voor het modem. Dit hielp bij mij overigens helemaal niet (werkte wel)...

Ook terugflashen naar 1.21h (router dan) schijnt te kunnen helpen, dat ga ik dit weekend proberen. Maar ik vrees het ergste, echt niks lijkt te helpen. Overigens heb ik ook eens het modem direct aan m'n laptop gehangen met bittorrent aan (vet veel connecties erbij) en dat leek wel perfect te werken. Echter vindt ik het raar dat, wanneer de verbinding met internet wegvalt, het helpt om het modem alleen te resetten (en niet helpt om de router alleen te resetten)... Het kan eraan liggen dat ik de test met alleen laptop aan modem niet lang genoeg deed.

Verder heb ik trouwens een error gelezen in de log (voor de eerste keer) en dat was "out of NAT buffer"... dus dat zou dan iets met het routen te maken hebben maar geen id wat het dan precies kan zijn of wat ik moet veranderen.
Ook van iemand anders gelezen in bovenstaande link:
Ik heb een keer via SNMP het log zitten monitoren en toen kwam er net voor een reset de volgende error boodschap: out of NAT buffer. (en wel 200 binnen seconden)
Het lijkt er op dat hij te veel connecties krijgt te verwerken, zich verslikt en dan zelf een reset uitvoert.
Ik kan er dus niet eens achter komen of het bij mij nou aan de acces point/router, modem of allebij ligt...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 14:39 ]

Verwijderd

jij kan iig op internet :Y)

ik heb pcies zelfde build alleen een usb ontvanger,

splitter-modem-wireless router-ontvanger-pc

heb internetverbinding maar kan er niet opkomen...
wat kank het beste doen dan?

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 14:39
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:25:
dus ja... dan ga ik dat bellen niet eens proberen ik weet genoeg ;), bunch of n00bs :P
Ik heb dus wel gebeld, en ik werd verwezen naar de mail desk. Was iets met een kastje en een muur ......... :Z

Anywayz, ik was ook van plan een wireless router aan te schaffen, ik denk dat ik voor 20 euro extra er maar een neem met een breedband modem (SMC waarschijnlijk).
Zal eens kijken of ik ook nog iets kan loggen waarin een mogelijke oorzaak zit.

De site van Sagem houdt overigens ook niet over aan support, kan alleen de laatste firmware downloaden, en er wordt vrijwel niks zinvols gezegd over troubleshooting...
Maarja een gegeven paard mogen we niet in de bek kijken he, modem was tenslotte wel gratis.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:39:
jij kan iig op internet :Y)

ik heb pcies zelfde build alleen een usb ontvanger,

splitter-modem-wireless router-ontvanger-pc

heb internetverbinding maar kan er niet opkomen...
wat kank het beste doen dan?
en met build bedoel je setup? Dus zelfde manier alles neergezet?

anywayz, ik weet niet wat je het beste kunt doen, moet je even beter uitleggen wat er precies wel en niet werkt... Je moet in elk geval je WAN (internet) op dhcp zetten en de andere dhcp server ook aan en dan NAT routing ook aan...

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem op mn medion pctje.
Bij gebruik van het draadloos netwerk thuis valt dit soms weg, met vermelding draadloos netwerk niet beschikbaar, op compleet willekeurige tijdstippen. Vaak bij downloads. Iets later verschijnt het bericht draadloze netwerken beschikbaar, maar als ik probeer verbinding te maken doet het gewoon niets. De enige manier om terug te verbinden is door te heropstarten, en sporadisch krijg ik dan deze foutmelding bij het afsluiten van mn pc.

Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Prisma00.sys - address F8201C5E base at F81F7000 datestamp 3F32C66E
0x000000D1 (0x00000001, 0x00000002, 0x00000000, 0xF8201C5E)

Ik heb al flink gezocht maar kan nergens de juiste oplossing vinden.

Verwijderd

Iemand suggesties? :?
Pagina: 1