i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
[ Voor 13% gewijzigd door gorgi_19 op 06-12-2004 19:02 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Naja ik wil eigenlijk alleen de DHCP reguest anders zetten. Dus niet meer om de seconden maar 1x per 25 minuten ofzogorgi_19 schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:02:
Je zoekt een editor voor het editen van je firmware? En je wilt deze zelf gaan programmeren, neem ik aan, aangezien je in Programming & Webscripting zit?
Bij Demon is het gebruikelijk 1x per 30 min een nieuwe reguest te doen.
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
Verwijderd
Start -> Uitvoeren -> debug [enter]
serieus:
als je al moet vragen hoe zo'n bin file te lezen/editten zou ik er verder maar lekker afblijven en:
- of een andere router zoeken
- contact opnemen met fabrikant of die het euvel kan verhelpen
- een 'kenner' in de arm nemen die het probleem kan verhelpen
- contact opnemen met ISP (misschien is de leasetijd wel veel te kort?)
Fr0zenFlame schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:07:
[...]
lijkt me sterk, 1x per dag is al meer dan voldoende, je krijgt toch altijd hetzelfde ip terug.
Naja ik wil eigenlijk alleen de DHCP reguest anders zetten. Dus niet meer om de seconden maar 1x per 25 minuten ofzo
Bij Demon is het gebruikelijk 1x per 30 min een nieuwe reguest te doen.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 19:08 ]
* gorgi_19 pakt een tafeltennisbatje en schopt het naar Network Troubleshooting. Kijken wat ze daar weten van routerconfiguratie. Programmeren komt hier niet bij kijken.
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
De zyxel modem die ik heb heeft er geen problemen mee maargoed daarin valt via TELNET veel meer in, in te stellen.. In deze WAG zitten maar 3 instellingen met betriking tot de DSL lijn
Reactie op gorgi_19 :
Die topics heb ik al gevolgt, het enige wat ik zoek is een progje die de firmware kan uitlezen zodat je het kan editen.
Zoals een hex --> tekst converter....???
[ Voor 26% gewijzigd door Fr0zenFlame op 06-12-2004 19:14 ]
Dat kan zonder veel problemen met de gemiddelde hex-editor.Fr0zenFlame schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:12:
Reactie op gorgi_19 :
Die topics heb ik al gevolgt, het enige wat ik zoek is een progje die de firmware kan uitlezen zodat je het kan editen.
Dan denk ik dat je meer hebt aan een decompiler.Zoals een hex --> tekst converter....???
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
maar waar vind ik een goeie decompiler voor dit soort firmware?
Ik zou eerst maar eens kijken hoeveel geld ik heb als ik jou was. Een goede decompiler vind je niet, die koop je (of schrijf je zelf, maar dat zie ik je eerlijk gezegd nog niet doen).Fr0zenFlame schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:22:
Thanks alvast,
maar waar vind ik een goeie decompiler voor dit soort firmware?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Edit:
hier staan ze http://www.linksys.com/support/gpl.asp alleen niet voor de WAG
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 19:31 ]
Nope, helaas. Er is ook nog ergnes een site die gemode firmwares heeft voor linksys routers maar die kan ik niet meer vindenVerwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:29:
Ik weet dat de Linksys WRT54G de firmware open source of onder GPL is uitgebracht (sloop me niet als ik het fout zeg). De broncode is daarvan dus te downloaden... Alleen weet ik niet of dat voor de WAG geldt.
Edit:
hier staan ze http://www.linksys.com/support/gpl.asp alleen niet voor de WAG
Bedankt voor de moeite.
Verwijderd
- Ik vermoed dat je het probleem in een verkeerde hoek zoekt.
Vragen:
- Staat de ZyXEL in modem of router mode configureerd?
- Welke firmware zit er momenteel in de ZyXEL modem?
- Indien je de computer rechtsreeks aansluit(ZyXEL WEL in router mode) ondervind je daar dezelfde problemen.
- Ik vermoed dat je de ZyXEL, in modem mode staat geconfigureerd, waarbij het (WAN)Mac adres van de tweede router erkend word door je ISP. En dat deze router niet goed de RENEWALL van de ISP goed kan afvangen.
Dit topic is gesloten.
![]()