Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Symantec AV CE 8.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werk reeds jaren met Symantec Antivirus Corporate Edition 8.0. Op mijn AMD2400+ heb ik Norton Antivirus 2004 staan, op de 2 oudere pc's de SAV CE 8.0 omdat deze minder systeembronnen vraagt en sneller is.

Nu, ik ben een gewone thuisgebruiker met een klein netwerkje van 3 pc's (dmv router). Is de corporate editie even effectief als de gewone NAV 2004 ? En waarom maken ze verschillende versies (gewone NAV 2004 en CE, een bedrijf kan toch ook gewoon NAV 2004 gebruiken ? ) ?

Ik heb via via de Client-Installer van SAV CE 8.0 te pakken kunnen krijgen, zonder server-versie. Ik heb hem dan geinstalleerd, en hij vroeg geen serial numbers, registraties, etc., maar omdat het de client versie is kon ik hem gewoon installeren zonder meer, enkel de server-versies moeten geregistreerd zijn. Ik werk zonder de server-editie, en heb op de pc's enkel en alleen de client-versie staan, en deze update zijn defs normaal.
Heeft deze de server-versie écht nodig ? Zoniet, waarom maken ze deze dan en niet gewoon de client-versie ZONDER server-versie ? Het lijkt me gewoon raar dat je nergens een code moet ingeven en dat die software dan toch 'legaal' zou werken, dan kan iedereen die de client-installer in handen krijgt deze gewoon illegaal verspreiden en zijn legale gebruikers 'gebruikt'.

In mijn ogen is die Corporate dé versie bij uitstek, en ik denk dat ik het moet vergelijken met een uitgeklede Norton Antivirus 2004. Met Mcafee, F-Secure, AVG Free, Antivir PE heb ik ook ervaring, maar die zijn nét dat tikkeltje minder, maar dat is idd persoonlijk.

Nog 1 ding:
Van de KU Leuven krijgen we ook een virusscanner: McAfee VirusScan Enterprise 8.0i. Is dat wat ? Vindt het ook raar dat je ook daarbij geen serial moet ingeven en dat het downloaden van de NAI-servers met gemak lukt. Weet trouwens iemand (van de KULeuven-studenten) of je die virusscanner gratis mag blijven gebruiken, ook als je bent afgestudeerd ?
Dus hierbij vraag ik teglijk: Veel verschil tss Mcafee VS Enterprise 8 en SAV CE 8.0 ?

Voila, tot hier deze hele boterham.

Ik vraag dit op dit forum omdat op enkele andere fora de members niet allemaal even alwetend zijn, en ik heb me dan hier geregistreerd omdat ik denk dat hier wel kenners zitten...

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:41

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Ik werk zelf ook al tijd met de corporate versie en ben er niet ontevreden over.

Blijft lekker compact en simpel en is heel makkelijk via een server versie te beheren. Maar ook zonder de server variant werkt het prima hoor. Ik heb wat laptops die niet altijd aan de server gekoppeld zitten en die updaten dus gewoon los van de server.

NAV 2004 is meer voor de gewone thuisgebruiker bedoeld met flashy menu's en irritante popups.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Wij werken hier (oa) ook met Symantec CE, en het voordeel is dat je custom build clients kan creeeren. Tevens kan je, als je de server component installeerd, alles via de centrale server bedienen. Je installeerd dus de Symantec System Center, en daarmee kan je alle clients configureren.

In een bedrijfs omgeving kan je dus een automatische installatie van de client doen (vooraf aangepast aan je wensen) die communiceerd naar het server gedeelte. Hiervoor hoef je maar 1 onderdeel te managen, ipv meerdere clients. Mcafee heeft ook zoiets (orchestra geloof ik), maar daar heb ik weinig ervaring mee. Het voordeel wat ik van Symantec CE vind is dat je de client kan locken zodat de gebruikers geen wijzigingen kan aan brengen. Ze kunnen het zelfs niet eens unloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Dus gewoon SAV CE als 'Unmanaged' installeren, en het is een volledig alleenstaande Anti-Virus ?

Nog iets: Op de website van F_J_Knip kan je je AV testen op internet veiligheid. Als je een programma aanklikt zouden er popups moeten komen en dan zo het ook een virus moeten aangeven (toch het geval bij NAV2004, Mcafee Enterprise, Antivir PE). Bij mij geeft die SAV CE niets aan, kan je dit instellen dat hij werkelijk ALLES checkt wat je doet (op internet etc...)

Dank u.

Modbreak: F_J_KIk heb de warez site weggeknipt. Niet iets voor op GoT.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 09-12-2004 15:11 ]