Toon posts:

Konica Minolta Dimage D530 VS Canon Ixus 500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor "sinterklaas" heb ik een Konica Minolta Dimage D530 gekregen, maar nu vind ik de kwaliteit van het "live" lcd schermpje toch gewoon super brak en hij heeft een klepje dat een paar milimeter van de lens is als je die per ongeluk te hard dicht drukt dan is je lens gewoon kapot.
Nu was ik toch helemaal gek van de ixus serie en zag de canon ixus 500 staat bij de winkel, alleen is hij 50 euro duurder.
Het enige waarmee ik zit is ook dat de lens van Canon soms de neigingen heeft een gezellige error te geven "E18" dus dat de lens vast is gelopen en moet weer worden vrij gemaakt.

Persoonlijk hou ik helemaal niet van die schuif klepjes die je schuiven, maar waarvoor zouden jullie gaan?
Canon? of de Konica Minolta?

Er was ook nog een Sony cam met een super groot display en dun zag er wel chill uit

BTW, Cams zijn alletwee 5 mp en 3x zoom

Verwijderd

Met die Sony bedoel je vast de Dsc-T3 of misschien heb je zijn voorganger de DSC-T1 gezien.... Die iig lekker laten liggen.

Ik zou zelf voor de Minolta gaan. Als je een heel klein beetje geduld hebt, dan druk je het klepje een klein beetje dicht en dan vliegt (sneller is haast niet mogelijk) dat lensje naar binnen toe. Vervolgens even aanduwen en de camera staat uit. Daarnaast is de Minolta ook nog eens veel sneller in het gebruik (shutter lag) en gebruikt ie SD geheugen ipv het veel tragere CF geheugen. Tot slot is de camera dunner dan de Ixus. Ik zou het iig wel weten.....