Internet verbinding instabiel na toevoeging router

Pagina: 1
Acties:

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:01
Ik heb sinds een paar dagen een router op mijn netwerk aangesloten. Alles netjes ingesteld etc.

Nou komt het probleem; de internet verbinding valt de hele tijd weg, zowel als er 1 iemand zn pc op internetr zit als dat meerdere. De verbinding reconnect wel weer meteen maar dit duurt meestal toch weer iets van 30sec tot een minuut. Heel even snel een forum of nieuwssite nakijken is haast onmogelijk.

Mja, zijn er mensen die bekend zijn met dit probleem? Ik kan namlijk zowel als in de search en op google hier niks over vinden, in mijn handleiding van de router staat er ook niks over het probleem. De router is qua firmware helemaal up-to-date, alle pc's hebben winxp sp2 met en zonder firewall.
Tevens maak ik gebruik van statische ip adressen, op random zetten helpt helaas ook niet.

Als router heb ik de: smc 7204 bra.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hoe heb je de router ingesteld dan?
Heb je ervoor nog een modem hangen?

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Even de standaard eerste vragen: Wat gebeurd er als je de oude situatie terugzet? Of als je slechts 1 computer aansluit?

Heb je meedere routers? (eventueel in modem)

[ Voor 32% gewijzigd door ritsjoena op 06-12-2004 18:07 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 10:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

En wat voor modem heb je? Zit daar niet al per ongeluk een router-functie in?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem.
Bij mij betreft het een (gedeeltelijk) draadloos netwerk.
Ik heb ook statische ip-adressen ingesteld (dit werkt al iets beter dan toewijzen, echter nog niet goed).
Als ik de router een statisch ip-adres geef naar buiten toe, heb ik helemaal geen verbinding.
Ik heb een ASUS WL500g
Mijn modem (ADSL (ISDN)) is van kpn.

Ik hoop dat iemand er een antwoord op weet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 18:10 ]

• Th3Eagle
wow das snel, bedankt :D

Als ik de oude situatie instel dan werkt alles perfect, dit was gewoon een usb modem op pc 1 en dan via een hubje naar de andere.

Nu heb ik een router waar de modem in inzit. Deze is over het algemeen volgens standaart waarden heb aleen mijn bittorrent poort doorgemapt om van mijn nat probleem af te komen, maar hiervoor was het probleem al. DHCP staat nu uit omdat ik met statische ip's werk.

----

Het probleem treed zoals ik al zei op zowel als er 1 of 2 of 3 pc's aanstaan. Het lijkt ook niet aan een bepaald programma gebonden te zijn want nu doetie het bijv weer 10min goed maar best kans dat het zometeen weer eruit ligt.

----

In mijn geval is het geen draadlose verbinding maar gewoon een normale en ik heb wel verbing aleen is deze onstabiel.

---

wil de reply posten en hij ligt er weer uit :S

• Th3Eagle
double

[ Voor 99% gewijzigd door Th3Eagle op 06-12-2004 18:20 ]

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Kan het zijn dat de verbinding gekoppeld is aan een bepaalde netwerkkaart (mac adres)? Met andere woorden: vertel eens iets meer over je verbinding (type, abonnement, etc.).

En heb je al geprobeerd op de router het macadres te klonen?

• Th3Eagle
Ik heb een adsl abbonement van mxstream via tiscali, gewoon de standaard/basis up2mbit down 0,3mbit (ongeveer)

Zal het mac adres eens nakeijken, heb het zelf nooit ingevult. De router stelt de verbinding in via een software programma.

Het enigste waar ik iets over wan kon vinden was bij de dhcp functie maar deze heb ik uitgezet omdat ik met statische ip adressen werk.

Ik zat ok dat bridging aanstond, weet niet precies wat het is geloof dat het voor meerde routers op 1 netwerk bedoeld is maar ik heb em nu uitgezet kijken of dit verschil oplevert.

[ Voor 42% gewijzigd door Th3Eagle op 06-12-2004 18:30 ]

Verwijderd

Dit heeft een vriend van mij ook nog steeds, en de reden is / was dat er teveel connecties naar buiten worden gemaakt. Als je dan bijv met z'n 16nen zit te lannen bij hem thuis en de 8mbit erachter koppelt knalt de verbinding eruit omdat er gewoon teveel connecties gemaakt worden. Mischien kan je je router ruilen voor een ander die wel meerdere aankan ?

edit probeer maar es MSN messenger te openen, aanmelden en dan willekeurig gaan chatten, zal je zien dattie zo d'ruit ligt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 18:37 ]

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:56

GVR

Ik heb planet internet en ben van een usb modem overgestapt naar de smc7204 bra. Ook ik heb statische ipadressen op de 2 pcs die ik heb aangesloten, maar heb eigenlijk nooit problemen gehad met de internetverbinding. Zowel niet als ik met 1 pc internet als met 2. (wat ik wel heb momenteel is een traag intern netwerk, maar dat ben ik nog aan het uitvogelen)

Ik heb gewoon de instellingen gedaan zoals deze voor planet waren voorgeschreven.

• Th3Eagle
Valt mij inderdaad op dat dit heel vaak gebeurt als msn aanstaat, maar helaas ook als deze niet aanstaan. Zoals ik al zei het gebeurt vooral als er meerdere dingen gebeuren. Ik heb zelf maar 3pc intotaal maar het treed ook op als ik op 1pc meerdere dingen doe. Net of de router het niet bij kan houen ofzo.

Bridging makt dus ook niet veel uit want hij blijft het doen.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:36:
Dit heeft een vriend van mij ook nog steeds, en de reden is / was dat er teveel connecties naar buiten worden gemaakt.
Interessant, zeker ook in relatie tot de patch voor het aantal verbindingen in SP2.

Stel dat je niet vindt hoeveel verbindingen je router aankan, wat zou je dan veiligheidshalve kiezen?

• Th3Eagle
ik heb deze instellingen inderdaad verhoogd via de router, wist niet dat xp sp2 ook een limiet erop had, zal eens kijken of ik het kan aanpassen.

---

heb hem nu op 50 staan, xp gaf meteen een fout aan dat er iets aangepast was. stond op 10, lijkt mij niet veel.

Maar weer even proberen dus ff internet op post wel als er wat gebeurt..

[ Voor 41% gewijzigd door Th3Eagle op 06-12-2004 18:53 ]

Verwijderd

TromboneFreakus schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:46:
[...]

Interessant, zeker ook in relatie tot de patch voor het aantal verbindingen in SP2.

Stel dat je niet vindt hoeveel verbindingen je router aankan, wat zou je dan veiligheidshalve kiezen?
oeh bedankt.. ik poste 'm direct door naar m'n grote vriend :7

Hopen dat het werkt.. Maar is voornamelijk met MSN , en niet met windows messenger bijv ;)

• Th3Eagle
bittorent met twee downloads tegelijkertijd is ook een zeer fatale. Msn messenger heeft natuurlijk ook nog eens alle reclame en extra functie troep erbij zitten.

Verwijderd

mja banner kan weg.. het zijn ook die foto's , het mail check tooltje, windows tijd / etc kijk maar naar xp-antispy wat allemaal met internet verbindt.. Dat zou je router idd kunnen killen ja

• Th3Eagle
Alles lijkt nu goed te werken. Ik heb helaas nu geen tijd meer om verder te testen dus ik ga morgenverder. Mochten er porblemen opduiken meldt ik het wel even Lism post later ff wat er bij je grote vriend gebeurde toen hij het aanpaste.

Btw heeft deze verandering in half open porten geen invloed op de beveiliging?

Maja alvast bedankt iedreen.

---

Te vroeg gejuigd het begint nu weer :S

[ Voor 7% gewijzigd door Th3Eagle op 06-12-2004 19:28 ]

Verwijderd

ik heb nog nix van 'm gehoord .. Voor hem maakt het ook niet uit, maar alleen op lans, en het is echt die router...

Verders kan je op zoek gaan naar een andere router, ik werk zelf niet met een router, zet er liever een PC tussenin..

Suc6 :)

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb ook zo'n SMC ding en zie ook dat regelmatig de sync zelfs weg valt (aan de lampjes op de modem/router) Met mijn oude modem had ik daar nooit last van. Denk toch dat die firmware in dat ding niet goed is.
Pagina: 1