Microsoft handelt in e-mailadressen?

Pagina: 1
Acties:

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2025
Onlangs stuurde ik mijn hele adresboek een e-mailadreswijziging. Mijn nieuwe adres was een gmail account. Vanaf die dag ontving ik minstens 10 spams per dag op dat account, in de vier maanden daarvoor niet eentje.

Om de proef op de som te nemen besloot ik nog een gmail account op te offeren en stuurde weer iedereen, met uitzondering van alle hotmailadressen een adreswijziging en liet dat anderhalve week rusten. Resultaat: geen spam op dat tweede gmail account. Daarna stuurde ik alle mensen met hotmailadressen het tweede gmail adres e wat denk je? Meer dan 10 spams per dag op het tweede gmail account.

Mijn vraag nu, handelt Microsoft in e-mailadressen of heb ik een spammer met een hotmailaccount in mijn adresboek? Iemand deze ervaring eerder gehad?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
Ik heb een gmail account waar ik welgeteld met 1 persoon mee heb gemailed en ik heb al spam

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 11:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

m3gA schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:57:
Ik heb een gmail account waar ik welgeteld met 1 persoon mee heb gemailed en ik heb al spam
En had die andere persoon een Hotmail account?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• m3gA
Mr. Liu schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:58:
[...]

En had die andere persoon een Hotmail account?
ook een gmail en verder heb ik het voor niks gebruikt

• Freee!!

Freee!!

Fascinating

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik ga erniet van uit dat MSN zelf gaat spammen ( al genoeg reclame troep op hun site ) ... maar... als een van je msn vrienden zo'n leuke "to all" optie heeft gebruikt... ( dan komen dus alles addressen in een CC lijst te staan..OPEN EN BLOOT! )

Ik heb het een keer gehad met een persoon op hotmail die dat deed... die was toen plotseling geblokkeerd door al mijn mailboxen .... en een bericht naar hem dat hij erg dom bezig was!

There is no place like ::1

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik heb ook mensen met een hotmailadres gemailed toen ik van e-mail adres veranderde, echter ik heb nog nooit spam gekregen op mijn gmail adres.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:04

Reptile209

- gers -

Beetje offtopic: m3gA: heb je een gmail account dat makkelijk te raden zou zijn? Iets als johnsmit@gmail.com ofzo? Want dan kan het ook best een "brute-force"-spammert zijn...

Voor de TS: misschien heeft een bekende een stukje virus of spyware dat adressen verzamelt en ben je zo op een lijst gekomen... 100 adressen reggen en je hotmail-vrienden één voor één gaan mailen, dan weet je na een week werk wel wie er besmet is :+.

Zo scherp als een voetbal!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mijn Gmail is sinds vorige week begonnen met het ontvangen van spam (minimaal 4 berichten per dag) maar kan helaas niet zeggen wat de reden hiervan is (er zitten ook Hotmail adressen tussen de ontvangers, meerendeel zelfs). Opvallend is dat de overige Gmail nog geen spam hebben (ook zelden gebruikt tot nu toe en volgens mij niet met Hotmail gebruikers - toeval?)

• LB Back
grrrr dan zit waarschijnlijk een spammer in mijn adresboek :(

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Volgens mij vergeet je nu wel een belangrijk punt in je beschouwing. In mijn eigen adresboek zijn de niet-Hotmail gebruikers vaak de mensen die iets meer verstand hebben van computers en daarom minder snel 100 mensen in de To: header zetten, minder vaak geïnfecteerd worden door worms die vervolgens aan het mailen slaan met als Sender: hun complete adresboek, etc. etc. etc. Op die manieren kun jij zomaar op tientallen spamlijsten komen te staan zonder dat MS daar ook maar iets mee te maken heeft.

'Microsoft handelt in e-mailadressen' vind ik wel èrg kort door de bocht.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• LB Back
dus dan zou het een hotmail user met een worm kunnen zijn?

• m3gA
Reptile209 schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:03:
Beetje offtopic: m3gA: heb je een gmail account dat makkelijk te raden zou zijn? Iets als johnsmit@gmail.com ofzo? Want dan kan het ook best een "brute-force"-spammert zijn...

Voor de TS: misschien heeft een bekende een stukje virus of spyware dat adressen verzamelt en ben je zo op een lijst gekomen... 100 adressen reggen en je hotmail-vrienden één voor één gaan mailen, dan weet je na een week werk wel wie er besmet is :+.
1 letter - punt - 9 letters@gmail.com

en ik had net weer 9 spammails (wel al een week niet meer gekeken)

Verwijderd

Dit lijkt me niet te moeilijk te testen. Maak een gratis hotmail adresje aan en bv. een yahoo adres oid. Verzend het e-mail adres van je gratis account aan dat hotmail adres. Krijg je nu spam na verloop van tijd, dan weet je dat MS daar achter zit.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:34

bonzz.netninja

Niente baffi

erg obscuur. Ik heb mijn qmail nog even vrij. Kan me echter niet voorstellen dat er een verband is, behalve het feit dat er misschien iets meer n00bs hotmail accounts hebben

[ Voor 60% gewijzigd door bonzz.netninja op 06-12-2004 18:17 . Reden: niet zo zinnig ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Freee!!

Freee!!

intoxicated schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:08:
<knip>
'Microsoft handelt in e-mailadressen' vind ik wel èrg kort door de bocht.
Daarom staat dat vraagteken waarschijnlijk ook in de topic-titel.
m3gA schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:12:
[...]

Dat formaat is redelijk eenvoudig te brute-force. Verder vind ik 9 in een week niet overdreven veel.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:02
dat lijkt me gewoon brute force spam (random namen @gmail.com)

Ik heb een tweede gmail adres dat ik vanuit m'n eerste heb aangemaakt. Nooit gebruikt, geen referenties ernaartoe. en precies één spammailtje in een maand

Maar gmail maakt het de spammers ook wel erg makkelijk hoor. Ze verwachten namelijk dat mensen wel eens een typfout maken, en als het adres dan niet bestaat dan sturen ze het naar het adres wat daar het meest op lijkt (denk ik)

Wat is namelijk het geval, dit ene spammailtje was niet gericht op dit adres (hoogerheide@...) maar naar hoogerduijn@...

mmm... :/

Maargoed, hij werd wel gelijk gezien als spam zonder dat ik daar iets voor hoef in te stellen

[ Voor 9% gewijzigd door OnTracK op 06-12-2004 18:19 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
m3gA schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:12:
[...]

Ik denk dat dat het probleem is, er is een brute force spammer bezig, zoiets heb ik ook wel eens op hotmail gehad :X
Ik dacht trouwens dat er een goed spamfilter in gmail zat? Heb zelf nog nooit spam gehad iig, maar ik gebruik m'n gmail accounts dan ook nooit :P

edit:
correctie, ik heb nu 2 spam mailtjes op één van m'n twee gmail accounts, niet echt iets om van over de kop te gaan he :9

[ Voor 13% gewijzigd door cryforhelp op 06-12-2004 18:24 ]

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Dit is toch al lang en breed uitgetest door mensen die extreem paranoide zijn, of mensen die extreem cynisch zijn richting Microsoft. Bovnedien: het zou een superschandeel opleveren, dus het lijkt me zeer onwarschijnlijk....

Verwijderd

Ik heb ook veel last van spam op Gmail terwijl ik dat eerst nooit had. Het word dan ook verstuurd naar random namen @ gmail.com en daar zit soms mijn naam ook tussen en alles wat daar ook maar een beetje lijkt op mijn naam :(

Verwijderd

Heb nu al een paar maanden gmail, en nog nooit spam ontvangen?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Mr. Liu schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:17:
[...]

Daarom staat dat vraagteken waarschijnlijk ook in de topic-titel.

[...]

Dat formaat is redelijk eenvoudig te brute-force. Verder vind ik 9 in een week niet overdreven veel.
dat is toch denk ik niet het geval, bij Hotmail EN bij gmail is mij altijd spam bespaard gebleven, en toch zijn beide adressen van het formaat [10 letters] @ [gmail/msn].com

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07
Ik gebruik mijn gmail altijd voor marktplaats en dat zijn behoorlijk veel mailtjes, veel van hotmail en andere webmails, etc, maar geen enkele daartussen is spam. Ik antwoord er uiteraard ook veel naar. Dus ik denk dat het toeval is.
Mijn broertje heeft er met een niet hotmail adres ook voor kunnen zorgen dat mijn adres op mijn domein zwaar vervuild is geraakt. Is dus vooral gedrag van de mail ontvanger.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-02 22:24
ik heb ook mijn gmail adres als msn adres nu zo'n 2 a 3 maanden denk ik, zo;n 140 mensen weten dit adres, geen spam gehad tot nu toe :)

puur toeval :)

Twitch: Phyloni1

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:58

boesOne

meuh

OnTracK schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:18:
dat lijkt me gewoon brute force spam (random namen @gmail.com)

Ik heb een tweede gmail adres dat ik vanuit m'n eerste heb aangemaakt. Nooit gebruikt, geen referenties ernaartoe. en precies één spammailtje in een maand

Maar gmail maakt het de spammers ook wel erg makkelijk hoor. Ze verwachten namelijk dat mensen wel eens een typfout maken, en als het adres dan niet bestaat dan sturen ze het naar het adres wat daar het meest op lijkt (denk ik)

Wat is namelijk het geval, dit ene spammailtje was niet gericht op dit adres (hoogerheide@...) maar naar hoogerduijn@...

mmm... :/

Maargoed, hij werd wel gelijk gezien als spam zonder dat ik daar iets voor hoef in te stellen
Grrmbl je hebt gelijk.. ik krijg ook wazige spam op mijn gmail en dat is niet aan mij gericht maar aan ene boesman en een boeso :D

Slechte zaak van google om dit aan mij te sturen...

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• LB Back
dank jullie allemaal voor de reacties :D ik ben weer wat wijzer geworden, ik ga nu mijn derde gmail account opofferen om te zien in hoeverre er een verband is, ik laat weten wat er gebeurt.
Pagina: 1