Toon posts:

[2000] Hoe file zonder extentie laten openen door Word

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een vraag die misschien heel simpel is op te lossen ik ben er in iedergeval een noob in.

Op mijn werk sta ik achter een CNC-draaibank. Ik schrijf hier programmas op om bepaalde producten te vervaardigen. Eens in de zoveel tijd maak ik een backup naar een pc. De filenaam van de programmas zijn nummers voorafgegaan door een Q. Bijv. Q3003.

Nu mijn probleem. Deze programmas zijn gewoon txt bestandjes. Ik kan ze dus gewoon openen met Word o.i.d. Het probleem alleen is dat de bestanden geen extentie bevatten. Hierdoor kan ik ze dus ook niet koppelen aan een programma als word. Elke keer als ik het bestand dubbelklik moet ik de pc vertellen welk programma hij moet gebruiken om het bestand te openen. Best irritant aangezien ik de bestanden best vaak open op de pc.

Is er een manier deze bestanden te koppelen aan Word zonder er een extentie achter te plakken? zo ja hoe?

Suggesties? fire away!

Alvast hartelijk dank.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 15:00
Open je SENDTO folder en zet daar een snelkoppeling naar Word of Notepad (wat mij makkelijker lijkt met tekst bestanden)
Nu kan je rechts klikken en kiezen voor Send To --> Word/ notepad

En anders sleur en pleur in word.

[ Voor 14% gewijzigd door Archie_T op 06-12-2004 17:44 . Reden: Typo'tje ]

Verwijderd

dat kan niet... maar je kan misschien wel gaan backuppen naar bestand met een extensie :)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:47
edit:

Ik kwam dit tegen na 1 * zoeken op google.
Het het niet geprobeerd.
http://jessicarae.tripod.com/icons/noext.html

[ Voor 89% gewijzigd door Remco op 06-12-2004 17:44 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

shift inhouden terwijl je rechtermuisklik op het bestandje doet, en dan een keer word (of een ander teksteditor progsel) kiezen om mee te openen.
al dan niet met vinkje aan voor permanent openen met het geselecteerde programma...
if zonder vinkje: dan komt het programma als nog onder "openen met..." te staan onder je rechterknop (iig hier in W2Kpro-SP4 wel)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

FireWurX schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:45:
shift inhouden terwijl je rechtermuisklik op het bestandje doet, en dan een keer word (of een ander teksteditor progsel) kiezen om mee te openen.
al dan niet met vinkje aan voor permanent openen met het geselecteerde programma...
if zonder vinkje: dan komt het programma als nog onder "openen met..." te staan onder je rechterknop (iig hier in W2Kpro-SP4 wel)
Heel fraai, maar dat werkt niet zonder extentie.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mr. Liu schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:50:
[...]

Heel fraai, maar dat werkt niet zonder extentie.
waarom hier dan wel?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Freee!!

Freee!!

Dat vraag ik (Win 2K Pro, SP4) me ook af.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Freee!!

Freee!!

Op zich is Word software, maar het gaat hier om een Windows functie (aanklikken van een bestand en laten openen door de bijbehorende toepassing).

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties. Dat openen met shift werkt dus bij mij ook niet. Dat heb ik natuurlijk al geprobeerd.

Ik zal die link van Remc0 nog ff uitchecken

verder reacties altijd welkom.

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
Let op, tis niet moeilijk (windows XP niet iig, windows 2000 en 98 zullen ongeveer hetzelfde werken)
In windows verkenner: extra-->mapopties-->weergave.
Hier moet je even een vinkje UITzetten bij "extensies voor bekende bestandstypen verbergen".
Nu kun je je bestandsnaam wijzigen en er .txt of .doc achterzetten.
Misschien is zo je probleem (voor een gedeelte) opgelost.
Succes!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mr. Liu schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:56:
[...]

Op zich is Word software, maar het gaat hier om een Windows functie (aanklikken van een bestand en laten openen door de bijbehorende toepassing).
Ik had het niet beter kunnen verwoorden ;)
* Spider.007 schopt topic terug :P

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Freee!!

Freee!!

DrEvil1986 schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:38:
Let op, tis niet moeilijk (windows XP niet iig, windows 2000 en 98 zullen ongeveer hetzelfde werken)
In windows verkenner: extra-->mapopties-->weergave.
Hier moet je even een vinkje UITzetten bij "extensies voor bekende bestandstypen verbergen".
Nu kun je je bestandsnaam wijzigen en er .txt of .doc achterzetten.
Misschien is zo je probleem (voor een gedeelte) opgelost.
Succes!
Is te doen, maar dan vind ik een andere methode nog iets netter:
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:42:
dat kan niet... maar je kan misschien wel gaan backuppen naar bestand met een extensie :)
Waarschijnlijk kan dat niet, maar dat heb ik nog nergens gezien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan natuurlijk inderdaad backuppen met extentie maar het probleem is dan dat als ik vanuit de backup weer naar de machiene copy ik niet weet wat er gebeurd. Dit zou betekenen dat ik telkens extentie zou moeten verwijderen en weer toevoegen.

Maar het is dus net zo moeilijk als ik dacht. Blijft het denk ik toch telkens openen met "openen met"

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 07:04
Ok ideetje nadat ik de link van Remc0 had gevolgd. Ga naar Folder Options -> File Types. En voeg daar met New de extensie . toe. Vervolgens kan je daar dan weer word aan hangen.
Maar word is wel zwaar voor een simpel textbestand. Bij mij duurt het opstarten toch wel even, zeker omdat norton nog ff alles wil scannen. :)

Verwijderd

Te laat

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan. Dat ga ik morgen eens proberen.

TNX all

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:49

ThaHandy

Discovery Channel

Sjaaky schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:58:
Ok ideetje nadat ik de link van Remc0 had gevolgd. Ga naar Folder Options -> File Types. En voeg daar met New de extensie . toe. Vervolgens kan je daar dan weer word aan hangen.
Maar word is wel zwaar voor een simpel textbestand. Bij mij duurt het opstarten toch wel even, zeker omdat norton nog ff alles wil scannen. :)
met . ja, let wel op dat je die er daar niet meer uit krijgt :( (regedit een gedeelte(uit de lijst)
nu heb ik nog steeds een blanco icoon zonder extentie de nu geopend wordt in word |:(

wink2 hier

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 06-12-2004 20:30 ]

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 07:04
hmm verwijderd krijg ik hem ook niet in win xp sp2. Maar ik kan wel het programma waarmee hij geopend wordt veranderen.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:47
Heb je hem al in veilige modus proberen te verwijderen ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:09
Als je op je desktop een snelkoppeling maakt naar Wordpad kun je de bestandjes daarop laten vallen en worden ze in Wordpad geopend. Dit werkt datcht ik niet met Word.

edit: Met Notepad werkt het ook, en je kan deze snelkoppelingen i.p.v. op je desktop ook in je QuickLaunch werkbalk zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Nielson op 07-12-2004 11:44 ]

Pagina: 1