Volle Access DB opslaan als leeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een redelijk volle database (.mdb).
Daarin wil ik nu een paar extra kolommen aanmaken, en de database mag weg. Maar moet ik dan alle tabellen kopieren » plakken alleen structuur » naam geven » en opnieuw beginnen?
Kan ik niet ineenkeer een database legen, en dat elke tabel ook bij record één begint?

Alvast bedankt!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Niemand? ;(

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Misschien ben ik nu iets heel doms aan het zeggen, maar ik dacht ongeveer aan het volgende:

- Selecteer je database in Explorer
- Doe achtereenvolgens Kopieren en Plakken
- Open de kopie
- Maak alle tabellen leeg

Verwijderd

Maak een nieuwe database aan een lege dus, dan
Bestansd >> externe gegevens ophalen >> database selecteren >> opties weergeven alleen definitie

en klaar is kees

Verwijderd

Ga dus niet je tabellen lopen leeggooien of kopieëren/weggooien aangezien de zelfde ruimte gereserveerd zal blijven (mdb wordt niet kleiner).
Wel kun je een compact database uitvoeren maar ik denk niet dat je de DB terug kunt brengen naar de oorspronkelijke ongeveer 40kb grote mdb.

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Op dinsdag 15 januari 2002 15:29 schreef hvdberg het volgende:
Ga dus niet je tabellen lopen leeggooien of kopieëren/weggooien aangezien de zelfde ruimte gereserveerd zal blijven (mdb wordt niet kleiner).
Wel kun je een compact database uitvoeren maar ik denk niet dat je de DB terug kunt brengen naar de oorspronkelijke ongeveer 40kb grote mdb.
Voor zover ik weet slaat access bij een wijziging alleen de wijziging op in het mdb bestand. Pas zodra het commando "database comprimeren" gegeven wordt, slaat access de hele database opnieuw op, met alle opgestapelde wijzigingen doorgevoerd.

Alle tabellen leegmaken zorgt er idd NIET voor dat de mdb kleiner wordt, maar na een keer comprimeren blijft er niet veel meer over, ALS de tabellen leeg zijn heet dat 8-)

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 15:54
Wat je ook kan doen is een nieuwe db maken en dan via bestand -> externe gegevens ophalen -> importeren de tabellen weer importeren. Onder opties kan je aangeven dat je alleen de stuctuur wilt overnemen.
Pagina: 1