Toon posts:

Memory Compaq Proliant 800

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van verschillende mensen gehoord dat proliants alleen compaq-ECC-memory slikken... maar er zou ook een soort nep-compaq memory moeten zijn ofzo (veel goedkoper)... wie weet welke ik moet hebben?

Verwijderd

Wat dacht je van Kingston?

Enig nadeel: Kingston wordt niet ondersteund door Kromwrak, dus je garantie is meteen fietsen...

Verwijderd

Topicstarter
hmm... kunnen die lui van compaq zien dat ik d'r Kingston geheugen in heb gehad dan?

• The Ghost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07-2024
Dat kunnen ze nooit zien, of ze moeten onsite komen voor een storing en het moet er dan nog in zitten.
En om op je vraag terug te komen, idd Compaq Proliant servers werken alleen met ECC geheugen.
Voor de Proliant 1600 en de 2500 weet ik wel dat er memorie expansie borden te krijgen zijn waar EDO in gaat, maar dan moet er in de banken van het CPU bord wel ECC zitten.
Of zo'n bord ook te krijgen is voor de 800, weet ik niet.
Je kan natuurlijk altijd even op de Compaq site kijken.

The Ghost

Verwijderd

Ja, zijn nog steeds te verkrijgen.
CPQ artikelnummers:

255482-001 32Mb
255483-001 64Mb
255484-001 128Mb

Allemaal EDO DIMM 60ns geheugen.
Bord is niet nodig, alleen geheugen is voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
hmm... en da's niet zo duur als "gewoon" cpq geheugen?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik heb een reep 256 gekocht van iemand die claimde dat dit uit een proliant server 1600 kwam. Draait als een zonnetje op een Abit BP6 icm een andere reep 128 Mb.

Deze 128 Mb wilde echter niet samenwerken met mijn oude 64 dimms, dus wellicht ECC? Hoe kan ik dat zien?
Pagina: 1