[MCE 2005] Hoe MPEG HQ-bestanden afspelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Topicstarter
Ik heb op 1 PC MCE2005 probleemloos geïnstalleerd. Alle hardware werkt, evenals alle standaard software. Het enige wat ik maar niet aan het werken krijg, zijn MPEG-bestanden met een hoge kwaliteit. Het gaat hier om bestanden welke worden opgenomen met een 9800SE AIW kaart in een andere PC. De opnameinstellingen staan daar op MPEG 8 MBit, omdat dit voor mij de beste kwaliteit geeft. Ik kan niet kiezen voor de ATI.vcr bestanden, omdat deze niet af te spelen zijn onder MCE. De bestanden die ik opneem worden op de server weggeschreven in een map welk ik in MCE2005 heb gekoppeld.

Het probleem: Wanneer ik een hierboven beschreven bestand open, krijg ik de melding dat niet alle benodigde software is geïnstalleerd om het bestand af te spelen. Ik heb WinDVD6 en NVidia DVDDecoder geïnstalleerd en speel alle andere bestanden zonder problemen af. Wanneer ik de bestanden afspeel in de MediaSpeler, dan is er niks aan de hand. Het gaat dus uitsluitend om MCE2005, waar het probleem optreedt.

Systeemconfig:
DFI Infinity NFII Ultra 400.
AMD XP-M2500@2400MHz, Prime-stable.
2x256MB TwinMos PC3200 Dual Channel.
XFX GeForce 6800GT
Soundblaster Audigy 2ZS
Hauppauge WinTV Amity2 MCE OEM
WinXP MCE2005 OEM

Ik heb alle laatste MCE-certified drivers geïnstalleerd. Alle drivers zijn officiële releases, dus geen beta's. Voor de overige hardware heb ik alle laatste drivers geïnstalleerd.
Ik heb alle DVD-decoders geprobeerd, welke voor MCE geschikt zijn: WinDVD6, NV DVDDecoder 1.00.58, PowerDVD.

Ik heb al een paar x alle antwoorden van Google doorgespit, maar niks bruikbaars kunnen vinden. Ik heb ook andere MPEG-filters, waaronder FDDShow geprobeerd, maar ook zondere resultaat.
Wie heeft er een oplossing voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit is een subtiele kick.

Helemaal niemand ervaring met bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:01
In welk formaat worden de bestanden eigenlijk opgeslagen?

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 44203 schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:29:
De opnameinstellingen staan daar op MPEG 8 MBit, omdat dit voor mij de beste kwaliteit geeft.
Uhhhh, MPG?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Waarom neem je eigenlijk in 8mbit Mpeg op, dat is de instelling voor HDTV. Zet hem terug naar 4500 en dan zit je op DVD kwaliteit, alles daarboven is eigenlijk zonde. En hoewel de mpeg als extensie bekend is zou ook ik meer gedetailleerde gegevens over de betreffende codec moeten weten.

Digital Media Junkie