PC start op na aansluiten voedingskabel?!

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Als ik de voedingskabel achterin voeding stop dan start de pc automatisch op. De tijd is dan gereset naar 1/1/2000. Er zit geen stroomschakelaar op.

Ik dacht dat dit een bios instelling was maar niks is minder waar.

Everest Home Edition vertelt mij dat wakkermaak-type de stroomschakelaar is.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Specs:
Fujitsu-Siemens Scaleo 600
Celeron 2000mhz
Moederbord: Fujitsu Siemens D1420 met Intel Brookdale-G i845GL chipset
512MB DDR266
HD's: Maxtor 40GB / Maxtor 20GB
Videokaart: Intel Extreme Graphics (onboard)
Sound: Onboard
Voeding: 250W
Verder nieuwste drivers maar geen nieuwe BIOS (dik 2 jaar oud)

Verwijderd

Batterij vervangen en bios instellen dat hij niet meer moet herstarten na PowerOff...

• CRAM
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:21:
Batterij vervangen en bios instellen dat hij niet meer moet herstarten na PowerOff...
Als ik em uit en daarna weer aan doe (zonder voedingskabel te verwijderen) dan blijft de tijd er wel instaan. Als batterij niet goed meer is dan moet ie dan toch ook resetten?

Verwijderd

Logisch, want dan blijft de spanning erop staan.... Meet anders die batterij (hij moet 3V zijn) of wissel hem om te testen om met eentje van een oude/andere PC.

Verwijderd

vandaar de +5VSB, die houd ten alle tijden de spanning op de plank, voor wake-on-lan, en om de CMOS batterij te sparen. Als je de stekker loshaalt is die lijn weg, en neemt de (duidelijk) lege batt het over. En dat de PC aangaat als je de stekker d'r in doet is een vrij veel voorkomende feature, die "restart after power loss" heet.

Oorspronkelijk bedoelt om PC's automatisch weer aan te laten gaan na een stroomuitval.

• CRAM
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:29:
Logisch, want dan blijft de spanning erop staan.... Meet anders die batterij (hij moet 3V zijn) of wissel hem om te testen om met eentje van een oude/andere PC.
Batterij geeft 5,97V

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
lijkt me erg veel :?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-02 18:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Belast :? Of valt hij dan hard terug?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• CRAM
@ CABAL: Ik zag bij POWER in BIOS de optie LAN staan. Er stond niks bij maar heb em disabled (bios is vrij beknopt). Het werkt.....thx!

Tijd blijft nu ook...snap dan niet hoe dat kan. Heb em er ff uitgehaald en opnieuw ingezet
Pagina: 1